Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een powertip pg240128-a lcd scherm met ccfl backlight nu heb ik alles gesoldeerd en doet hij het op een pc bij mij in huis prima, maar dat is niet de pc waar hij in moet komen, en in de pc waar hij in moet komen doet hij het niet, helemaal niets.

Ook heb ik nog een probleem met de backlight, ik kan geen geschikte inverter krijgen, miss kan iemand me hier helpen met/aan een inverter die hiervoor geschikt zou zijn, heb al iets gehoord over inverters uit laptop schermen, maar ik heb geen kapotte laptot ofzo.

Naja, ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 15:56
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:10:
Hallo,

Ik heb een powertip pg240128-a lcd scherm met ccfl backlight nu heb ik alles gesoldeerd en doet hij het op een pc bij mij in huis prima, maar dat is niet de pc waar hij in moet komen, en in de pc waar hij in moet komen doet hij het niet, helemaal niets.
Wat heb je geprobeerd?? heb je de software wel goed geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op bijde pc's de software hetzelfde geinstalleerd, dus dit kan het probleem niet zijn, verder heb ik neit zoveel geprobeerd want ik weet niet wat ik zou moeten doen

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Welke software gebruik je?
Heb je de benodigde drivers geinstalleerd?
Op welke stand staat de LPT poort (normal/ECP/EPP)?
Hoe lang is de kabel?

Problemen met LCDs die op de ene bak wel werken en op de andere niet kunnen veel oorzaken voor zijn.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Gebruik je op beide systemen hetzelfde besturings systeem? Ik meen dat windows 95 geen paralelle poort aan kan sturen zonder extra drivers ,en misschien een raar idee maar zit er in het systeem niet toevallig een paralelle poort die niet op het moederbord zit aangesloten (geloof t of niet ik heb et ooit mee gemaakt : was wel sprake van los verloopje dus vandaar). Voor de rest denk ik niet dat het een hardwareprobleem is ,waarschijnlijk iets van verkeerde drivers ofzo

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 18:52 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
ECP/EPP ingesteld? Is het een Compaq?

Voor geschikte inverter: CONRAD denk ik!

183571-02 Aanbevolen accessoire voor CCFL-achtergrondverlichting: invertor 12 volt €16.08

* Gr0wLiThE is niet aansprakelijk als jij met deze inverter je LCD CCFL opblaast... (Ook niet als je dit op een andere manier doet btw...)

[ Voor 66% gewijzigd door tafkaw op 28-05-2004 19:07 ]

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

Gr0wLiThE schreef op 28 mei 2004 @ 19:01:
ECP/EPP ingesteld? Is het een Compaq?

Voor geschikte inverter: CONRAD denk ik!

183571-02 Aanbevolen accessoire voor CCFL-achtergrondverlichting: invertor 12 volt €16.08

* Gr0wLiThE is niet aansprakelijk als jij met deze inverter je LCD CCFL opblaast... (Ook niet als je dit op een andere manier doet btw...)
wie zegt dat het een ccfl backlight is, t kan ook een andere zijn, zo'n vaag tft lampje ofzo, inverter bij mij op te halen :P

Take a parachute, and jump!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb zal et ff opnoemen

Pc1 (werkt wel)
Win XP pro sp1
Asus mobo
378H/IRQ7
EPC/ECC (dus beide)

Pc2 (werkt niet)
Win XP pro sp1
Asus mobo (av7n8x-x)
378H/IRQ7
EPC/ECC (dus beide)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
heb je de poort drivers geinstalleerd-> DLPortIO?

Verwijderd

Topicstarter
Ja die zaten bij het programma dat ik gebruik (Powerlcd) in en dus heb ik ze ook bij bijde geinstalleerd. Ik heb nog wel een raar iets als ik heb bij de niet werkende pc tijdens dat de pc draait aansluit dan blijft me pc aldoor hangen en dat bij den adere niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nog een keer de dir vers reinstalled en het programma ook heb andere programma's gebruikt werkte ook niet, alle instellingen van me mobo gecheckt (epp ecp spp (ecp+epp)) werkte allemaal niet... ik zit vast, en zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen, wie helpt mij???

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

zet je parallel poort eens op standaard (spp). Je hebt voor je LCD namelijk geen bi-directionele of geavanceerde aansturing nodig. Dit wou bij mij nog weleens wat probleempjes verhelpen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik dus allemaal al geprobeerd...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

weet je zeker dat je je voedingsspanning wel goed hebt?
en wat krijg je te zien? gewoon, niets?

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
ja me voedingsspanning is prima want hij doet het op men ene pc wel en op de andere niet en het reset knoppie en contrast enzo werken ook maar ik krijg gewoon geen beeld :'(

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

weet je zeker dat je ipv van je paralelle poort hem niet op je serielepoort hebt aangesloten. ik ken namelijk mensen.....

Take a parachute, and jump!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 20:27
Volgens mij kunt je gewoon een standaard inverter gebruiken, die je bij andere ccfl's ook gebruikt. Het gaat er namenlijk om dat de spanning van 12volt naar 350VAC @ 35KHz wordt gebracht. Het maakt niet uit als je nou een ccfl van 30 cm, 10 cm of die kleine die naast het lcd zit gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door PcFer op 30-05-2004 12:34 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En anders lees je ff...

Hij heeft geen probleem met zijn inverter, zijn scherm doet niks.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

Dr.Roelski

Walk on ....

Tsja, het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat je LPT poort stuk is.
Dan kun je kijken wat er mis is met het lcd, maar dan kun je lang blijven zoeken.
Hij doet het op de eerste pc, dus lcd is in orde.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 20:27
deepbass909 schreef op 30 mei 2004 @ 12:50:
En anders lees je ff...

Hij heeft geen probleem met zijn inverter, zijn scherm doet niks.
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:10:
Ook heb ik nog een probleem met de backlight, ik kan geen geschikte inverter krijgen, miss kan iemand me hier helpen met/aan een inverter die hiervoor geschikt zou zijn, heb al iets gehoord over inverters uit laptop schermen, maar ik heb geen kapotte laptot ofzo.

Naja, ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen
Zo te zien ben jij degene die even moet lezen :z

Verwijderd

Topicstarter
ja maar de poort lijkt me ook niet kapot want de printer bijv doet het er wel op |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb vanmiddag nog wat andere shizzel geprobeer,

Liquidmp3
LCDinfo
Paddin (of hoe het ook heet)

werkte allemaal niet.....

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde problemen, heb hetzelfde display, hetzelfde mobo, alleen heb ik win2k. Heb ook al alle instellingen geprobeerd, ik heb echter nog niet op een andere PC getest, zal het zodadelijk eens proberen. Heb al 10x de solderingen gecontroleerd, en dat is het niet.
Zit dus ook met een raadsel :(

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:55

Brothar

meester

En wat is het geheugenadres van de printerpoorten op de PC's ? :)
Omdat alles identiek is (software, kabel, LCD) moet het dus een PC-instelling zijn (of je hebt in PowerLCD een andere instelling opgegeven).
(NB voor character LCD móet de instelling op normal staan; stel dat dan ook 's in).

[ Voor 19% gewijzigd door Brothar op 01-06-2004 20:55 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
378h/irq7 en powerlcd is precies hetzelfde... op beide pc's

Verwijderd

Woohoo, m'n display werkt :9~
Het probleem is alleen dat ik niet weet wat er eerst fout was, ik zette vandaag m'n PC aan, en hij deed et. Voor het zelfde geld doet hij het niet meer als ik morgen em aanzet, en dan zit ik weer te kijken.
Nou ja, we zullen wel zien, nu maar ff flink ervan genieten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 22:16 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Printerpoort niet toevallig in bios uitgeschakelt?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Gr0wLiThE schreef op 03 juni 2004 @ 15:46:
Printerpoort niet toevallig in bios uitgeschakelt?
hij werkt al hoor.. :P als je goed leest! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

Topicstarter
ja maar bij mij dus nog steeds niet.....

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Al aan het contras potmetertje gedraait etc?? kan ook nog weleens helpen

Verwijderd

Topicstarter
ja want op de ene pc werkt hij dus fantastisch goed beeld enz enz, maar op de ander krijg ik em niet aan de praat, kan draaien en doen wat ik wil.. :(

Verwijderd

Topicstarter
en heb ook nog nieuwe firmware erin geflashed en dat maakte ook allemaal niets uit. Heb nog wel iets wat ik nog niet gezegd heb, als ik de lcd aansluit op de lpt poort dan loopt me pc vast....

Verwijderd

Wat staat daarover in je Windows Logfiles?
Pagina: 1