[SQL] Query dat kijkt of record meerdere keren voorkomt

Pagina: 1
Acties:

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Hallo mensen,

Ik heb een kleine vraagje over een SQL query waar ik mee zit (MySQL). Probleem is als volgt :

Ik heb in een tabel verschillende links staan. Naast elke link heb ik een categorieveld. Op verschillende pagina's roep ik de links op per categorie. Dit is allemaal mooi simpel dus. Maar ik wil het volgt doen :

Stel dat de categorien categorie1, categorie2 & categorie3 heten (categorie1 voor pagina1 enz.). Ik wil nu alle links voor categorie3 weergeven TENZIJ de link al voorkomt in categorie1. Met versie 4.1 kan dit heel makkelijk (subqueries & exists functie), maar op de server staat 4.0.18.

Kan iemand mij de juiste richting op helpen ? Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Darius op 28-05-2004 18:27 . Reden: Taalfouten ]

Verwijderd

Ik vrees dat ik je niet kan helpen als je geen gebruik kan maken van sub selects noch exists.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Een outer join op een (hulp)query en dan filteren op een NULL waarde of kan dat ook niet met MySql? (ben niet echt bekend met de onmogelijkheden van MySQL).

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
jup, dat kan

wordt dan zoiets volgens mij

MySQL:
1
2
3
4
5
SELECT t1.link, t2.link
FROM table AS t1
    LEFT JOIN table AS t2 WHERE t2.link=t1.link AND t2.categorie=1
WHERE t1.categorie=3
AND t2.link IS NULL

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 22:11:
Ik vrees dat ik je niet kan helpen als je geen gebruik kan maken van sub selects noch exists.
Zeg dan niks...