Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Los kastje voor DVD & pluggen- keywords gezocht

Pagina: 1
Acties:

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Mijn kast staat op 't moment niet erg handig opgesteld (onder een bureau, uit de buurt. Daar staat 'ie op zich best (zo mooi is'ie nou ook weer niet), maar om CD's, USB pluggen etc in mijn computer te stoppen breek ik nu elke keer mijn nek (o.a. |:( )
Ik zoek dus een soort los kastje/doosje waarin een 5 1/4 drive en nog wat losse connectoren zooi zit (USB, audio). Liefst grotendeels prefab want ik heb slechts 1 rechterhand. Weet iemand of zoiets bestaat en dan welke keywords succesvol kunnen zijn. Mijn zoekpogingen leiden mij naar erg exotische stukjes PC, maar niet naar wat ik wil. Wat mij betreft hoef je echt niet "het halve internet te bekijken" en me dan te zeggen dat het heel makkelijk te vinden is, met een paar handige stukjes jargon ben ik allang blij.

(Yep, als je 't weet lijkt dit topic te loos voor woorden, maar als je dat niet weet is zoeken vrij frustrerend.)

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 28-05-2004 17:56 . Reden: typo ]

Verwijderd

Of dit soort kastjes bestaan weet ik niet. Je kan wel een losse dvd speler(externe dvd speler) en een losse usb hub kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 17:59 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Kan je geen USB/Firefire CD/DVD-speler nemen.. en vlak voor waar het stekertje de drive ingaat er een USB/FireWire hubje tussen zetten :?
en je hebt verlengkabels voor je audiostekkertjes....

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 28-05-2004 17:58 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 15:56
1. zet je pc op een bereikbare plek ;)
2. koop een gewone usb-verlengkabel, of usb hub, daar kan je ook een externe dvd-cd-speler aan hangen

• onkl
Externe drive zou werken, maar "ik heb al een drive", dus waarom extra kopen?
Ik zat te denken, misschien zou het ook werken om het 5 1/4 rek uit een ouwe 386 te slopen en daarin drives en zo'n doorlus frontplaatje inzetten (iets als het frontpaneel van een audigy platinum, maar dan 5 1/4 inbouw van een el cheapo merk). Netjes afwerken, klaar.
Weet iemand of IDE kabels dat leuk vinden, een metertje door de vrije ruimte lopen of geeft dat erg veel storing(en)? Is bundelen van al deze kabels OK of erg not done?

(PC op bereikbare plaats is een beetje lastig, in mijn minikamer kon ik kiezen: monitor in't zicht of kast. Heb voor de monitor gekozen :*) )

[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 28-05-2004 18:23 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
zul je aan een shielded IDE moeten.

Je kan USB->IDE-interfaces kopen.. voor niet al teveel geld. Dan heb je dat probleem ook niet.
Conrad
USB 2.0 IDE-CONVERTER
Artikelnr.: 973086 - 8A
34,95 EUR

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/s/9000_9999/9700/9730/9730/973086_BB_00_FB.EPS.gif

productomschrijving:
Met behulp van deze adapterprintplaat kunt u uw harde IDE-schijven nu heel eenvoudig aansluiten op een USB 2.0 interface. Voedingsspanning via 5¼" aansluiting van voeding (wordt doorverbonden).
Technische spec.: Compatibel met ATA/ATAPI, PIO 0-4, UDMA 0-4.

[ Voor 65% gewijzigd door frickY op 28-05-2004 18:27 ]

• onkl
Dank allen, geen antwoord op mijn vraag :'( Wel nieuwe inzichten ;). Voor mensen die dit topic later vinden: Na uitgebreid zoeken: dit lijkt niet prefab te koop te zijn.
Ga waarschijnlijk een of ander minimodje maken. Als ik m'n huidige DVD er niet in krijg (i.v.m. max IDE kabellengte), scoor ik een DVDRW SATA (bestaan die al?, we zien wel).
Als klaar (dat duurt wel even mezelf kennende) zal ik wel een paar pics ergens neerzetten, met linkje in dit topic.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
dat is zo te fixen, maar niet in 1 behuizing helaas. men neme:

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/49265-big.jpg

een usb hub..

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/46799-big.jpg

en een 5,25" externe behuizing met usb 2.0 interface...

moet opzich wezen wat je zoekt :)

deze producten kan je hier krijgen.

Mn 3D printer blogje..

• onkl
FiXeL schreef op 31 mei 2004 @ 16:06:
...en een 5,25" externe behuizing met usb 2.0 interface...

moet opzich wezen wat je zoekt :)

deze producten kan je hier krijgen.
Denk eerder aan dat conrad ding. 'k pak inderdaad de 5 1/4 tray uit een oude/afval kast en maak daar een mooi kastje omheen. Mocht IDE kabel te kort zijn/de afstand PC-kastje over de "dit is nog net leuk" 90 cm. gaat: Of nieuwe SATA DVDRW (wordt hoe dan ook wel een beetje tijd) of USB2 <-> IDE converter uit FiXeL's post (dank, conrad vondt dat 'ie niet bestond met mijn eerdere gezoek)

Verwijderd

Je kunt ook een oude SCSI/NAS drivetower nemen en daarin je SATA / USB>IDE / FireWire>IDE drives/convertors in inbouwen. In een dergelijke tower is genoeg ruimte voor extra zut voor audio etc en er zijn heel veel soorten uitvoeringen van (van 1, 2 tot meer dan 8 drives)
http://www.caloptic.com/enclosure.html

Een andere optie is een AT/ATX kast te nemen en daarvan de onderzijde af te zagen tot aan het 5,25" rek. Op die manier heb je simpel een laag drivetowertje.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:03 ]

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
de TS had aangegeven dat ie niet al te handig was, dus leek me dit de beste oplossing toe. natuurlijk zal de die-hard tweaker zelf iets inelkaar bakken ;) , maar dat is nou juist wat de TS niet wil

Mn 3D printer blogje..

• onkl
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 16:58:

Een andere optie is een AT/ATX kast te nemen en daarvan de onderzijde af te zagen tot aan het 5,25" rek. Op die manier heb je simpel een laag drivetowertje.
Was ik ongeveer van plan, zie bijgaand paintgepruts:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/N490REZJ0KMO/picserver.jpeg

Alleen het rack pakken, hout aan zijkant (vindt ik nu eenmaal mooi ) zinken plaat aan voorkant (idem, beetje trashie/industrial kan nooit kwaad).
Die rondjes daaronder staan symbool voor:
-PS2 (2*)
-USB2 (2*)
-audio (headphones, met zo'n automatisch boxenuitzet plug ( |:( zegt de purist in mij)
-oogje voor AB
-evt. power & powerleds.
Baybussen lijkt mij totaal overbodig, ben echt geen overklokker (houd mijn PC nu al slechts met moeite bij)
Heb nog een relatief complete ATX kast staan, daar kan een boel rommel uitkomen (ding is erg plastic/glimmend, dus geen echt gemis.
DVD natuurlijk enigszins verstopt.

Werkelijk, het lijkt wel alsof ik een kast ga modden om mijn kast nooit meer te zien -so ironic :)
FiXeL schreef op 31 mei 2004 @ 17:36:
de TS had aangegeven dat ie niet al te handig was, dus leek me dit de beste oplossing toe. natuurlijk zal de die-hard tweaker zelf iets inelkaar bakken ;) , maar dat is nou juist wat de TS niet wil
Volgens mij heeft de evangelisatie van dit forum aardig gewerkt :*) Wie niet waagt die niet wint.
"Als je voor iets twee rechterhanden nodig hebt, en je hebt er maar 1, dan zal je er wel 2 keer zo lang over doen"

Iemand trouwens al eens zoiets gezien? Zit me wezenloos te zoeken in Post hier je kleine mod 1-7 (kleine 100 pagina's)

[ Voor 25% gewijzigd door onkl op 31-05-2004 17:52 . Reden: Vraagje ]

Verwijderd

Iemand trouwens al eens zoiets gezien?
Ja, bij een studio. Die hadden de SCSI drive en de drivebay van de geluidskaart erin gezet om op de mixertafel te zetten.

edit:

Nog even voor je gezocht, maar kan hem helaas niet meer vinden...

Wel een andere leuke:
Afbeeldingslocatie: http://lungster.com/l/speakers/cdp/front_face_I.jpgAfbeeldingslocatie: http://lungster.com/l/speakers/cdp/angled_view_I.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 18:09 ]

Verwijderd

Meest simpele oplossing is natuurlijk een externe USB 2.0 5.25" behuizing, usb hubje en een verlengkabel voor de audio.

Echter als de TS ook in staat is om plankjes te zagen, gaatjes te boren, een stukje te verven en een molex kan verlengen zijn er al heel wat meer mogelijkheden.

Men neme een USB 2.0 IDE-CONVERTER waar fricky mee kwam, een dvd-rom en een USB+audio panel, maken daar een houten kastje omheen, voorzien het ding van stroom dmv een verlengde molex . Misschien dat je usb en audio alleen niet lang genoeg is.
Je kunt er zelfs vrij eenvoudig een powerbutton in kwijt en iedereen gaan vertellen dat dat kastje je pc is ;)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

onkl schreef op 31 mei 2004 @ 17:44:

Iemand trouwens al eens zoiets gezien? Zit me wezenloos te zoeken in Post hier je kleine mod 1-7 (kleine 100 pagina's)
gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/epia/IMG_2584TN.jpg
wel meteen met de gehele pc erin ;) gemaakt van een oude bigtower

• onkl
Da's meer een kleine kast, ik zat er meer aan te denken mijn kast in twee delen te hebben, al het spul wat ik niet/nauwelijks bij de hand hoef te hebben in de hoek, de rest (plugjes en DVD) op bureau.
Verwacht vooral problemen met verlengen van allehande kabel, vooral IDE.
Klopt het dan 90 cm het maximum is voor IDE? Dat zou krap worden.
Ook USB is misschien lastig, hoorde van een max. lengte van ongeveer 2 meter.
Meter tussen MB en kastje & 1.5 meter kastje->printer :X
Lastig alles, maar goed.
Vele pagina's "Post hier kleine mod's" topics leverden overigens niets op.

Kwam wel de Front Panel Designer tegen, van Duits bedrijf. Nog eens zoeken naar ervaringen, ziet eruit als een mooie manier om alles strak te (laten) zagen.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-11 20:45
kan je niet gewoon je ide kabels verlengen?

en je usb, mini-jack enzo kan je van je front halen...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• onkl
Weet iemand of je:
-CAT5 kabel kan misbruiken als USB 2.0 kabel? (Interferentie, draaddikte etc.)
-Idem voor PS/2

Verwijderd

Hier kun je misschien iets leuks mee...

http://www2.alternate.de/html/nodes_info/t5st01.html#

[edit: link toegevoegd |:( ]

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:42 ]

Verwijderd

onkl schreef op 02 juni 2004 @ 20:33:
Weet iemand of je:
-CAT5 kabel kan misbruiken als USB 2.0 kabel? (Interferentie, draaddikte etc.)
-Idem voor PS/2
Volgens mij wel, het is in ieder geval twisted - USB2.0 is ook shielded - dus voor lange afstanden/in EMI/RFI rijke omgevingen gebruik je liever ook STP kabel (shielded twisted pair).
Lol. precies dat kastje gebruik ik hier als externe box :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:57 ]

Pagina: 1