Toon posts:

editten van een *.cpp file via notepad wordt niet herkend in

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
probeer een *.cpp file te editten in notepad om zodoende enkel kleuren in mijn proggie aan te passen. De veranderingen die ik aanpas zijn simpelweg gewoon het veranderen van de rgb waarden. Als ik de file vervolgens resave (dus eroverheen) en kijk in mijn programma zijn de veranderingen niet doorgevoerd. (de file die it aanpas is de juiste).

Waarom kan ik niet deze file aanpassen via notepad, als dir bestand wel door mijn programma geladen (of gebruikt wordt) voor de weergaven. Naar ik heb begrepen moet ik dan met visual C in de weer en daar heb ik geen kaas van gegeten.

Iemand suggesties hoe de veranderingen in het bestand wel doortevoeren, zonder Visual C. (tenzij het iets heel makkelijks uitteleggen is, dan hoor ik het graag)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Compileer je je programma ook weer nadat je die waarden wijzigt? :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
met notepad kun je alleen ASCII-bestanden aanpassen. Als je bijv een HEX-bestand opent, gaat er veel informatie verloren bij het opslaan in ASCII-formaat.

Ikzelf heb van dit soort dingen ook 0,0 kaas gegeten, maar probeer het eens met een HEX-editor.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je moet de boel eerst opnieuw compilen, je kunt niet zomaar een sourcefile aanpassen en dan verwachten dat het werkt. Hoe je dat doet leggen we niet uit in Programming & Webscripting, hier discussieren we namelijk over programmeerproblemen, en daar valt jouw probleem niet echt bepaald onder.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.