Sitecom Acces point aansluiten op bestaand [hub] netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 11:47
Hoi, ik zit hier dus met het volgende:

ik heb een pc als router, hierop draait sygate die het binnekomende internet verkeer gooit richting mijn hub.

Nu heb ik vandaag een WiFi Acces Point gekocht van sitecom, en die zou ik volgens de verkoper gewoon op mijn hub kunnen gooien en dan zou het moeten werken.

Nou mooi niet dus.
Op mijn server draait win98 *(al ruim 1,5 jaar stabiel constant aan) en dus moet ik software installeren voor het Accespoint. Software geinstalleerd en hij gaat zoeken naar het Accespoint. Maar hij vind hem dus niet op de hub!

Ook de lampjes op het Accespoint zeggen dat het Accespoint niet is aangesloten op een netwerk! :(

Nu is mijn vraag aan jullie het volgende:

Kan dit überhaupt wel? en zo ja: heeft er iemand tips/aanwijzingen hoe ik het moet doen?!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
Ik zou toch eens kijken naar je bekabeling e.d. dan...
Als er op de accespoint geen ledje brandje die aangeeft dat er LAN-connectie is, dan klopt er idd iets niet... :?

misschien is rechtstreeks aansluiten op je pc mbv. crossed kabbeltje een idee?? om eventjes te kijken of het aan de accespoint ligt...

Probeer in elkgeval eventjes verschillende kabeltjes... zeer grote kans dat het daar aan ligt...
De kans is minder groot dat de accespoint defect is... nah suc6 ermee B)