[GF4mx4000] NV4_DISP.DLL

Pagina: 1
Acties:

• knifto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 11:06
Mensen, ik heb hier een computer met de volgende specs;

EPOX 8K9A7I
AMD Athlon XP2400+
256DDR 333
nVidia GF MX4000 128MB

Als de computer opstart en ik klik b.v. de internet explorer aan verschijnt er een BSOD met een stopfout die refereert naar de alombekende NV4_DISP.dll

Wat heb ik al gedaan:

Bios Geupdate naar nieuwste versie (23/03/2004)
Nieuwste VIA drivers geinstalleerd (4.51)
Nieuwste nVidia drivers geinstalleerd (56.72)
Windows volledig geupdate (inclusief DX9.0) (windows XP Home OEM NL)
Videokaart drivers verwijderd met detonator RIP
Nieuwste nVidia drivers geinstalleerd

Videokaart is vervangen door een ander (helaas nog steeds de zelfde probs).

Ik heb de website van microsoft afgezocht en google gebruikt, maar eigenlijk zeggen die alles wat hierboven staat benoemd.

Iemand suggesties tips o.i.d. waarmee ik mijn systeem weer goed draaiend kan krijgen?

PS: Begin nu niet gelijk te flamen van: "Breng die kaart terug naar de winkel" want die kaart is goed genoeg voor waar ik hem voor gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door knifto op 01-06-2004 12:55 . Reden: Bios update uitgevoerd ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
The trick is misschien om die oude driver eerst echt_goed_te verwijderen. Ik dacht dat er bepaalde detonator destroyers bestaan (progje) om dat soort stuurprogramma grondig van het systeem te verwijderen.

Uit je verhaaltje haal ik alleen dat je ze geupdate hebt..

[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 28-05-2004 19:07 ]

• knifto
Silent Thunder schreef op 28 mei 2004 @ 19:06:
The trick is misschien om die oude driver eerst echt_goed_te verwijderen. Ik dacht dat er bepaalde detonator destroyers bestaan (progje) om dat soort stuurprogramma grondig van het systeem te verwijderen.

Uit je verhaaltje haal ik alleen dat je ze geupdate hebt..
Heb ik idd ook gedaan, in de FAQ staat een linkje naar die programma's ik heb ze verwijderd (via configuratiescherm) niet opnieuw opgestart, proggie gedraaid, nieuwe detonators geinstalleerd en nog hetzelfde probleem!

Verwijderd

knifto schreef op 01 juni 2004 @ 12:29:
[...]

Heb ik idd ook gedaan, in de FAQ staat een linkje naar die programma's ik heb ze verwijderd (via configuratiescherm) niet opnieuw opgestart, proggie gedraaid, nieuwe detonators geinstalleerd en nog hetzelfde probleem!
Ik heb het ooit ook gehad. In die tijd benchmarkte ik alle drivers om te zien welke het snelste was. Ik heb het weten op te lossen door een van die verwijder programaatjes op www.guru3d.com te gebruiken. Ik weer alleen niet meer welke, sorry. Mocht je er trouwens niet zelf uitkomen, kan je een van die jongens van guru3d emailen. Die jongens weten er alles van.

• knifto
Het is gelukt! Dankzij deze handleiding op guru3d.com

http://forums.guru3d.com/...d=67799&highlight=nv4disp

bedankt voor de hulp!