Toon posts:

Probleem met VIA Epia.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een klein, stil en leuk pc-tje had ik besloten een VIA Epia te kopen. Gisteren heb ik de M10000 binnen gekregen, en eigenlijk al gelijk ellende: zodra ik er power op zet, lijkt alles het te doen, alleen krijg ik geen beeld. Monitor blijft in standby, dus.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- ram gewisseld
- andere psu geprobeerd
- etc, etc

Uiteindelijk, net toen ik het op wilde geven, zette ik 'm nog 1 x aan en hoorde ik opeens een monitor aanspringen. WTF?! Nouja, prima, rest van de avond Windows geinstalleerd, prima, alles werkt perfect. Vanochtend aangezet nadat -ie de hele nacht uit had gestaan: in 1 x werken! Ik happy, dus.

Ik een nieuwe schijf gekocht en erin gezet, alles weer ingebouwd, pc aan: niks?! :(. Zelfde probleem als gisteren. Wordt er GEK van. En nu lukt het me dus gewoon niet meer beeld te krijgen.

Overigens lijkt het er op dat het niet alleen 'geen beeld' is. Als ik de oude schijf er aan hang, gebeurt er helemaal niks na het spinnen. Als het alleen het beeld zou zijn, zou ik iig geratel van de schijf moeten horen, toch?

Wie helpt?

Verwijderd

Topicstarter
Bord is retour richting shop, via de mail hebben we 'm maar als DOA bestempeld. Toch vreemd dat -ie het een hele middag en ochtend normaal gedaan heeft, maar ik krijg een nieuwe iig.

Verder lees ik op internet (epiacenter, viaarena) veel boot-up problemen, zjin er meer mensen die hier last van hebben?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:07
Ik heb toevallig vorige week zo'n zelfde M10000 bordje binnengekregen. Het bord zelf is totaal probleemloos. Enkel de voeding van de behuizing die ik erbij had gekocht (Via Sereniti 2000) blies zichzelf binnen vijf minuten op.

Ik heb het bordje, harddisk, floppy en CD-Rom nu in een normale ATX-kast met een normale ATX voeding gebouwd en het draait vlekkeloos. Geen boot-problemen gezien - en ik heb al diverse malen moeten rebooten.

Dus ik weet niet hoe vaak die problemen voor komen, maar er zijn dus ook mensen bij wie het gewoon goed gaat...

Verwijderd

Heb de indruk dat er in die kastjes vaak heel lichte voedingen zitten (180 & 225w enzo). Zou dat kunnen meespelen in de bootprobs?
Ik las dat je het met een andere probeerde, maar was die zwaarder of evenwaardig?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op zich zou 180 of 225 watt toch voldoende moeten zijn voor een M1000? Ik heb iig ook een Sereniti behuizing besteld bij mijn M1200. Hopelijk gaat dat goed als ik bovenstaande verhalen zo hoor :X

Verwijderd

Topicstarter
De voeding die ik gebruikt heb is een 300W Enermax voeding, meer maar dan ook meer dan voldoende voor zo'n bordje. En, zoals gezegd, hij heeft het dus een middag, avond en ochtend perfect gedaan op de (150W) voeding in het kastje zelf.

Het lijkt er trouwens op dat -ie geeneens aan z'n BIOS toekomt. Alles krijgt power, maar daar blijft het dan ook bij. Geeneens een piepje, niks.

Enniewee, het bord is terug naar de shop nu en ik wacht af en hoop op een spoedige vervanger. :).

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 01 juni 2004 @ 15:10:
Op zich zou 180 of 225 watt toch voldoende moeten zijn voor een M1000? Ik heb iig ook een Sereniti behuizing besteld bij mijn M1200. Hopelijk gaat dat goed als ik bovenstaande verhalen zo hoor :X
Nouja, de volgende zal het best doen hoor, maar het viel me op dat er op epiacenter.com en viaarena erg veel topics lopen over niet bootende epia's. Veel zijn er terug te voeren op een te zwakke (80W ofzo) voeding, maar veel ook weer niet. Het zou me gewoon niks verbazen als er een slechte serie onderdelen gebruikt is ofzo.

Verwijderd

Indeed 300w moet meer dan volstaan voor dat bordje. Hopelijk heb je snel je nieuwe mobo binnen.
Pagina: 1