Toon posts:

Exchange server 2000 vraag/probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik hier een werkende mailserver.
De publicfolder store werkt niet. De store kan niet worden gemount.
Dit komt omdat ooit voor mijn tijd de pub1.edb en .stm zijn verwijderd lijkt het.

Als ik naast deze huidige public folder een nieuwe maak dan lukt dat prima. Maar in ESM zie ik geen servernaam achter de public folder verschijnen. En de outlook clients krijgen deze '2de public folder' niet te zien. Verder kan ik nergens een optie vinden om een bepaalde publicstore/folder als default te configureren.

Ik zou heel graag willen weten of ik de public folder kan verwijderen zonder dat Exchange onderuit gaat en een nieuwe kan aanmaken.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:00

JohnD

Bernd

je moet public folders aanmaken met je outlook client en niet met de system manager

maar ik begrijp je niet helemaal. ik heb hier ook geen servernaam achter mijn public folders staan. je hebt al één public tree met één public folder? standaard zit er toch altijd al "newsgroups" in?

en je kan maar één public tree aan één information store hangen. dus ik begrijp niet helemaal wat je met default publicstore (<-- moet dit niet public tree zijn?) bedoeld?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk bovenstaande info is niet duidelijk.
Ik heb een exchange server.
Onder First Storage Group heb ik een Public Folder Store staan die niet gemount kan worden, omdat de bestanden waarnaar verwezen wordt niet (meer) bestaan.
Onder Folders heb ik een Public Folders hangen die aan deze store gekoppeld is.

Ik wil nu een nieuwe werkende Public Folders maken.
Daarvoor heb ik eerst een nieuwe Public Folder (onder Folders aangemaakt).
Daarna heb ik een nieuwe Public Folder Store aangemaakt en deze gekoppeld aan de nieuwe folder. Dan komt de boodschap wil je de nieuwe store mounten. Kies ik Ja. De store is gemount, maar nog niet zichtbaar voor outlook clients.

In de mailbox store kan je aangeven naar welke public folder store moet worden verwezen (mbt free/busy informatie neem ik even aan en andere zaken).
Echter de nieuw aangemaakte folder en/of store staan hier dan niet tussen.
Ik heb t gevoel dat ik er bijna ben, maar toch net niet.

Je zegt:"
Je kan maar 1 Public Store aan 1 Information Store hangen".
Kan ik dan de huidige veilig verwijderen? De inhoud van de Public Folder op zich ben ik niet zo bang voor maar wel de werking van Exchange op zich.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 17:12 ]