Ik ben bezig om een simpele mp3 speler te maken in flash.
Wat ik nu heb:
1 layer en daarin 1 frame, met de code:
Ik wil nu graag een balkje laten lopen (van 0 naar 100) die aangeeft hoever hij geladen is.
Alleen ik heb ontzettend het gevoel (sterker nog, weet het wel zeker) dat ik het zo niet goed aanpak.
Ik kan namelijk niet naar frame 2 gaan, daar de status van laden bekijken, en weer terug gaan naar frame 1. Waarom niet; omdat hij niet naar frame 2 gaat voordat de hele mp3 geladen is.
Eigenlijk is mijn vraag heel simpel; wat is de pseudo opzet van mijn movie, zodat ik het laadproces kan laten zien? Ik wil tevens een tijdbalkje laten zien met daarin dus een balkje op de achtergrond die laat zien hoever hij geladen is en een (te slepen) indicator.
Tevens krijg ik het niet voor elkaar om weer te geven wat de lengte van de song is?
Als ik achter mijn code dit plak:
dan krijg ik altijd 0 terug?
Nogmaals, wat is de pseudo (ik wil zeker geen code request doen, dan kan ik ook wel de player van Xangadix downloaden o.i.d.) opzet van mijn movie?
Moet ik het geluidsobject in een MC laden?
Wat ik eigenlijk wil is:
- Het object in frame 1 aanmaken.
- Naar frame en de status van het laden bekijken
- Naar frame 1 gaan en de status weergeven
- Uiteindelijk naar Frame 3 gaan o.i.d.
Wat ik nu heb:
1 layer en daarin 1 frame, met de code:
code:
1
2
3
4
5
| var geluid = new Sound();
geluid.loadSound("bestand.mp3", true);
totaal = geluid.getBytesTotal();
geladen = geluid.getBytesLoaded();
procent = Math.round(geladen / (totaal/100)); |
Ik wil nu graag een balkje laten lopen (van 0 naar 100) die aangeeft hoever hij geladen is.
Alleen ik heb ontzettend het gevoel (sterker nog, weet het wel zeker) dat ik het zo niet goed aanpak.
Ik kan namelijk niet naar frame 2 gaan, daar de status van laden bekijken, en weer terug gaan naar frame 1. Waarom niet; omdat hij niet naar frame 2 gaat voordat de hele mp3 geladen is.
Eigenlijk is mijn vraag heel simpel; wat is de pseudo opzet van mijn movie, zodat ik het laadproces kan laten zien? Ik wil tevens een tijdbalkje laten zien met daarin dus een balkje op de achtergrond die laat zien hoever hij geladen is en een (te slepen) indicator.
Tevens krijg ik het niet voor elkaar om weer te geven wat de lengte van de song is?
Als ik achter mijn code dit plak:
code:
1
| info.text = geluid.duration; |
dan krijg ik altijd 0 terug?
Nogmaals, wat is de pseudo (ik wil zeker geen code request doen, dan kan ik ook wel de player van Xangadix downloaden o.i.d.) opzet van mijn movie?
Moet ik het geluidsobject in een MC laden?
Wat ik eigenlijk wil is:
- Het object in frame 1 aanmaken.
- Naar frame en de status van het laden bekijken
- Naar frame 1 gaan en de status weergeven
- Uiteindelijk naar Frame 3 gaan o.i.d.