Toon posts:

[Norton Ghost 2003] PC-DOS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben op dit moment bezig een HP Proliant DL360 Server te configuren (Windows 2000 server) en ik ondervindt een probleem met Norton Ghost 2003:

Bij het maken van een Bootdisk include ik de PC-DOS versie wat verder allemaal goed gaat. Wanneer ik echter reboot van deze bootfloppy krijg ik de melding dat PC-DOS niet wil werken:

"Bad or missing Command Interpreter
Enter correct name of Command Interpreter (for example C:\command.com)"

Het is cruciaal dat het gehele Image-management via een bootfloppy (of CD-rom) verloopt ivm het mogelijke scenario van een failure van Windows.

Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt,
Jan Bop

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Heeft de server alleen maar SCSI (lees: dus geen IDE) ??

Werk de flop wel op andere machines ??

[ Voor 14% gewijzigd door Bas_je op 28-05-2004 16:16 ]

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

je kan ook even proberen om een microsoft bootflop te downloaden van www.bootdisk.com en daarvan met behulp van de ghost bootwizzard een bootdisk te maken.

je zou ook nog even de bootflop kunnen testen in een werkstation om te kijken of hij het daar wel doet

Verwijderd

Bas_je schreef op 28 mei 2004 @ 16:15:
Heeft de server alleen maar SCSI (lees: dus geen IDE) ??
Dat is niet echt relevant hier. De command.com moet op die flop staan, niet op een HD. De foutmelding lijkt mij vrij duidelijk: command.com ontbreekt.

Kopieer die op de flop, en je bent klaar. Of download idd. een kant-en-klaar bootflop van www.bootdisk.com :)

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 08:11
Of gebruik geen PC-DOS maar MS-DOS van een werkende opstartdiskette via de knop Get MS-DOS.

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."