ik bezit een set Harman Kardon Soundsticks (serie 1), aangesloten op mijn PC. Dit is een 2.1 systeem, de sattelietjes zitten via tulpsnoertjes op de sub aangesloten. Deze set heeft enkel de mogelijkheid om via USB aangestuurd/aangesloten te worden, er zijn geen connectoren voor 3,5mm stereojack of 2x tulp. Ik wil echter graag deze set rechstreeks op mijn geluidskaart aansluiten, dus heb eigenlijk wel zo`n analoge aansluiting nodig. Waarom ik dit wil is niet belangrijk voor mijn vraag.
De usb aansluiting in de sub zit op een printje, welke volgens mij een frequentiefilter, een versterkertje en de uitgang naar de 2 sattelietjes bevat. Ik ben absoluut geen techneut, maar volgens mij zou het moeten kunnen dat op dat printje ergens een chassisdeeltje voor analoog audio gesoldeerd wordt. Ik heb iemand die dat kan en wil doen, maar hij en ik hebben geen flauw idee waar deze op dat printje gesoldeerd zou moeten worden.
De vraag: heeft iemand dit al eens eerder gedaan, en zo ja, hoe? Of kan het simpelweg gewoon echt niet?
Er was eerder een topic wat hier op leek:
Harman Kardon iSub en Soundsticks -> pc?
en ik heb ook gezocht in de FAQ van HarmanKardon.
Deze geven beiden geen uitkomst: in het topic moet de persoon in kwestie de speakertjes nog aanschaffen, HK is een simpel 'NEE' - die geven natuurlijk geen instructies hoe te solderen in je speakers!
De usb aansluiting in de sub zit op een printje, welke volgens mij een frequentiefilter, een versterkertje en de uitgang naar de 2 sattelietjes bevat. Ik ben absoluut geen techneut, maar volgens mij zou het moeten kunnen dat op dat printje ergens een chassisdeeltje voor analoog audio gesoldeerd wordt. Ik heb iemand die dat kan en wil doen, maar hij en ik hebben geen flauw idee waar deze op dat printje gesoldeerd zou moeten worden.
De vraag: heeft iemand dit al eens eerder gedaan, en zo ja, hoe? Of kan het simpelweg gewoon echt niet?
Er was eerder een topic wat hier op leek:
Harman Kardon iSub en Soundsticks -> pc?
en ik heb ook gezocht in de FAQ van HarmanKardon.
Deze geven beiden geen uitkomst: in het topic moet de persoon in kwestie de speakertjes nog aanschaffen, HK is een simpel 'NEE' - die geven natuurlijk geen instructies hoe te solderen in je speakers!