USB Soundsticks analoog aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111287

Topicstarter
ik bezit een set Harman Kardon Soundsticks (serie 1), aangesloten op mijn PC. Dit is een 2.1 systeem, de sattelietjes zitten via tulpsnoertjes op de sub aangesloten. Deze set heeft enkel de mogelijkheid om via USB aangestuurd/aangesloten te worden, er zijn geen connectoren voor 3,5mm stereojack of 2x tulp. Ik wil echter graag deze set rechstreeks op mijn geluidskaart aansluiten, dus heb eigenlijk wel zo`n analoge aansluiting nodig. Waarom ik dit wil is niet belangrijk voor mijn vraag.

De usb aansluiting in de sub zit op een printje, welke volgens mij een frequentiefilter, een versterkertje en de uitgang naar de 2 sattelietjes bevat. Ik ben absoluut geen techneut, maar volgens mij zou het moeten kunnen dat op dat printje ergens een chassisdeeltje voor analoog audio gesoldeerd wordt. Ik heb iemand die dat kan en wil doen, maar hij en ik hebben geen flauw idee waar deze op dat printje gesoldeerd zou moeten worden.

De vraag: heeft iemand dit al eens eerder gedaan, en zo ja, hoe? Of kan het simpelweg gewoon echt niet?

Er was eerder een topic wat hier op leek:
Harman Kardon iSub en Soundsticks -> pc?
en ik heb ook gezocht in de FAQ van HarmanKardon.
Deze geven beiden geen uitkomst: in het topic moet de persoon in kwestie de speakertjes nog aanschaffen, HK is een simpel 'NEE' - die geven natuurlijk geen instructies hoe te solderen in je speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Harman Kardon zal vast wel een goede reden hebben gehad om op hun set een USB stekker te maken i.p.v. mini-jack. Ik denk dat het niet kan.
Anoniem: 111287 schreef op 28 mei 2004 @ 15:49:
Waarom ik dit wil is niet belangrijk voor mijn vraag.
Voor de draad ermee waarom wil je dit :) (anders moet je ook maar geen topic openen op Tweakers. Ze willen altijd alles weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111287

Topicstarter
Anoniem: 62616 schreef op 29 mei 2004 @ 01:55:

Voor de draad ermee waarom wil je dit :) (anders moet je ook maar geen topic openen op Tweakers. Ze willen altijd alles weten).
B)
- ik wil ze ook op een discman, mp3 speler etc. aan kunnen sluiten. En ook als front + sub voor een 5.1 setje aan mijn pc. De pc kan echter alleen of USB-sound, of geluidskaart aansturen, niet beiden tegelijkertijd. :(

De reden voor HK om alleen USB te gebruiken zal wel iets te maken hebben met de Apple-look, voor die gebruikers was dit product gemaakt, toen ik ze kocht was er ook nadrukkelijk geen ondersteuning voor gebruik op iets anders dan Apple. Maar ik vond ze zo mooi dat ik de gok toch maar waagde, en ze doen `t prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 21:03
Je moet even op het printje kijken vlakbij de USB-aansluiting wat daar van chipjes zit. Normaalgezien zit daar een USB sound chipje, waar gewoon een stereo signaal uit komt. Als je de datasheet van dat IC zoekt, kan je zien waar het stereo signaal precies uit de chip komt, en dan is het gewoon kwestie van dat signaal te onderbreken, en er een 3.5mm jack op te solderen. Kan trouwens tegenvallen, want dat spul is 99% zeker in SMD, en verschrikkelijk fijn om zelf te gaan solderen.