Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Plexiglas UV Reflecteren?!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een xasar 3 als kast, maar deze was ik zat dus heb ik een nieuwe gekocht en besloten deze maar weer eens zelf te modden.

De voorkant heb zo verbouwt dat er nu aan de onderkant een 120mm fan inzit etc.

Aan de zeikant van de kast zitten 2x 80mm fans en nog twee onder de psu

Behalve deze fans heb ik 2x 10cm en 2x 30cm uv cathodes. De fans zijn ook uv.

Nu zet ik mn kassie aan (nog niet af ) maar ff kijken hoe het eruit zag en of ik de cathodes misschien beter ergens anders kon hangen en nu tot mijn verbazig wordt het plexiglas helemaal paars/blauw door het uv licht?! Nu moet ik er wel bijzeggen dat als ik door de zeikant van het plexiglas heenkijk het eerder blauw dan helder is, maar is dit een eigenschap van plexiglas? Breekt het het uv licht zo dat het blauw oplicht?

Weet iemand dit zoja is er uberhaupt een oplossing voor te bedenken?

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54

Ravhin

no <root>...

Plexi en UV gaat niet samen. Ten eerste zal je zien dat je plexi blauw gaat oplichten (reeds genoteerd!) en ten tweede omdat plexi onder invloed van UV met een half jaartje "inbranden" zo ongelooflijk in sterkte achteruit gaat dat een vlieg er nog doorheen zou kunnen vliegen. Je kan beter lexaan nemen, is iets duurder maar kan wel tegen UV-licht en licht (zover ik weet) niet op in UV. Anders kan je altijd nog gewoon vensterglas nemen en dat netjes uitsnijden en met montagekit/glaslijm/siliconen op de compuutje plakken...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Er is genoeg uv plexiglas te koop hoor Ravhin ;)

Verwijderd

Topicstarter
ATM heb ik het standaard plexiglas eruit gehaald als je het in het licht houd zie je duidelijk dat het niet helder is maar licht blauw.

Ik heb nog wat plexi thuis staan ik ga zo ff kijken of dat echt niet op licht.

ps. hoezo kan plexiglas niet tegen uv en wel tegen gewoon licht? UV is misschien een andere golf maar het lijkt me sterk dat het plexiglas kapot maakt aangezien er in de wereld genoeg uv in de buurt van plexiglas staat/hangt en niet kapot is ;)

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Wow wat een niveau weer hiero... (nofi)
Lijkt me sterk dat plexiglas niet tegen uv straling (geen licht, daar is het een onderdeel van) kan. Anders zou je er ook niet meer doorheen kunnen kijken als er zonlicht op valt...

offtopic:
Misschien kan je het insmeren met zonnebrandcreme, dat beschermt tegen uv :P

Nooooh! Stahp!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

nice hahaha , maar betekend dat dat mijn xaser3 window ( die er standaart in zat ) ook de kl*te op kan gaan na een bepaalde tijd . een half jaar ?? er komen namelijk binnekort 3 x 30cm uv ccfl's in

ik voel me lekkaah !!!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat de sterkte van plexiglas achteruit gaat van UV-straling klopt, maar dat gebeurt vele malen harder door zonlicht dan door blacklights, geen enkele reden dus om die blacklights niet te plaatsen ;) Maar dat sommige soorten plexiglas raar reageren op UV-licht dat kan wel kloppen ja :P Ligt aan het materiaal, er zijn vele soorten (polycarbonaat, acryl, etc etc) en sommige daarvan reageren op UV-licht, andere helemaal niet.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Nouja zoals ik al zei,
ik heb gewoon toch maar eens stukje plexiglas gekocht bij de hubo (koste me wel 4euro ;)) en heb het gewoon geprobeerd.

Het werkt perfect ik kijk er strak doorheen en er reflecteerd geen UV licht op het plexiglas :) Je kan nu dus alles er netjes en strak doorheen zien.

Voor andere mensen dus die problemen hebben met hun window en uv licht. Plexiglas is gewoon een goede oplossing
Pagina: 1