bestaat een ext. harddisk met ethernet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.715 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ik wil graag een harddisk aan mijn routertje met 4 poortjes hangen waarmee ik vanaf elke pc op mijn router gebruik van kan maken.

Zoeken op Google heeft nog weinig opgeleverd. Weet iemand of zoiets bestaat en dan nog voor een beetje normaal bedrag ? Alleen de behuizing mag natuurlijk ook !

en nee, ik ga geen aparte pc configureren als servertje, ik bedoel dus puur en alleen een externe enclosure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geen matches
Volgens mij kan je dan alleen maar kijken in de richting van een SAN of NAS.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Geen san......dat is wat anders.... doe maar een nas...kasttje met harddisks en ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:35:
Geen san......dat is wat anders.... doe maar een nas...kasttje met harddisks en ethernet.
aha, ja daar hadden collega's het hier ook al over. Maar ik zoek gewoon een laagdrempelig iets, op consumentennivo........blijkbaar toch weer té geavanceerd wat ik wil *zucht* :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Geen matches
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:14:
[...]
aha, ja daar hadden collega's het hier ook al over. Maar ik zoek gewoon een laagdrempelig iets, op consumentennivo........
Op zich een leuk idee.
blijkbaar toch weer té geavanceerd wat ik wil *zucht* :-(
Moet in elkaar te zetten zijn (maar niet door mij).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dat komt doordat je iets professioneels wil, normaal gebruikt een consument geen netwerk storage, die hebben wel een pc'tje als server.

Ik denk dat een "budget" pc'tje goedkoper is dan een NAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Geen matches
Zoek eens op:
Buffalo H120LAN

120gb NAS, ethernet poort, en 2 USB poorten om ook nog 2 extra schijven aan te kunnen sluiten. Zo rond de 300 euro.
Staat ook in de pricewatch onder http://www.tweakers.net/pricewatch/79189

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Geen matches
Ik ben net vorige week aangelopen tegen een leuke functie van Asus gateways en routers zoals bijv. de WL-500g. Deze hebben een USB aansluiting waarbij iedere aangesloten disk (of keymem) via een ftp beschikbaar komt op het netwerk. Zie http://www.asus.com/produ...on/wireless/plug-disk.htm

Het is dus (nog) via een omweg, maar hetgeen jij wilt (disk met ethernet) zit er dan vast binnenkort wel aan te komen.
Eigenlijk een lowcost versie van iSCSI :)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Geen matches
Dit soort projectjes loopt altijd uit de klauwen, zeker als je het ook nog wilt combineren met raid. En raid kun je niet omheen voor netwerkstorage imo. Simpelweg om de reden dat als je storage gaat centraliseren, je een single point of failure krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:27
Geen matches
Heb wel eens zoiets in een tijdschrift gelezen.

Was ongeveer evengroot als een gebruikelijke externe hd. Kostte €200 voor versie van 80 gb dacht ik. Gewoon op een ethernet poort inpluggen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 15:12

Papillon

Spring 's in the Air...

Geen matches
Is dit bv. zoiets? (LaCie Ethernetdisk)

http://www.tweakers.net/pricewatch/77739

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Geen matches
Zoiets ja, maar dan nog net even erger :P
Kijk eens naar deze leuke dingetjes:
80 Gigabyte
160 Gigabyte

Voor de liefhebbers: Google

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Geen matches
Mr. Liu schreef op 28 mei 2004 @ 17:36:
[...]

Zoiets ja, maar dan nog net even erger :P
Kijk eens naar deze leuke dingetjes:
80 Gigabyte
160 Gigabyte

Voor de liefhebbers: Google
Tijdschrift terug gevonden, en gaat inderdaad om één van Ximeta.

Meer info kan je hier vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom_G op 28-05-2004 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Geen matches
Linksys blijkt ook zulke ethernet HD's te hebben. :)

http://www.linksys.com/pr...group.asp?grid=35&scid=43

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Geen matches
Inderdaad, die bestaan al een tijdje. Maar die zijn weer meer in het genre NAS en kosten veel meer.

Die van Ximeta zijn veel bescheidener (lees maar review op eerste link van net geposte url) en dus ook meer consument gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Geen matches
is het dan misschien niet handig om gewoon een barbone systeempje te kopen?
Zo'n klein kastje en daar dan gewoon een 300 GB schijf instoppen paar GB voor OS e.d.
lijkt mij stukken goedkoper

[ Voor 13% gewijzigd door shardphoenix op 28-05-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Geen matches
mikevanrooijen schreef op 28 mei 2004 @ 22:03:
is het dan misschien niet handig om gewoon een barbone systeempje te kopen?
Zo'n klein kastje en daar dan gewoon een 300 GB schijf instoppen paar GB voor OS e.d.
lijkt mij stukken goedkoper
Op zich een idee, maar iets lastiger te bedienen lijkt me (tenzij je er een toetsenbord, een muis en een monitor aan gaat hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Geen matches
Mr. Liu schreef op 28 mei 2004 @ 22:27:
[...]

Op zich een idee, maar iets lastiger te bedienen lijkt me (tenzij je er een toetsenbord, een muis en een monitor aan gaat hangen).
Daar heb je Radmin of VNC voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 20:50
Geen matches
Ja maar wat denk je dat zo'n barebone aan energie verbruikt t.o.v. een losse hdd. Hier moet je ook rekening mee houden. Vooral als zo'n systeempje 24/7 aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wat dacht je van zon Rio Karma HD mp3 speler, die kun je ook zo op het netwerk aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Geen matches

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ook leuk, in de C'T van juni, pag 44:
een rechtsreekse convertor van IDE naar ethernet. kun je dus elke willekeurig harddisk aan je router hangen :P
www.kontron.com (staat erbij, maar kan hem niet op die site vinden)

whoops foutje. dat ding werkt dus net andersom :X

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Geen matches
Asus WL500g, +- 80 euro. Dit is een router waar je ook een usb webcam, printers (paraell en usb) en pendrives/usbhdds aan kunt hangen.

Externe 80gb usb 2.0 geval kost je 120 euro ofzo, ben je voor 200 euro klaar. En je kan er zoveel externe hdds aan hangen als je wilt.

Andere oplossing:

http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=32&prid=447

EtherFast® Network Attached Storage (80GB)

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/imagelib2/efg80.jpg

2e bay kan je ook nog eens max 120 inproppen = 200gb.

De Lactie ethernet disk http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10073

80GB, 160GB, 250GB, 500GB - unlimited online storage (Windows XP Embedded). Leuk spul

En er is nog veel meer te krijgen, asus heeft ook een aantal externe hdds met een ethernet aansluiting, en er is nog veel meer :P Zo zijn er externe hdds met een wifiantenne, die zijn niet veel groter dan een normale hdd :)

Afbeeldingslocatie: http://app2.pcmweb.nl/weblog/images/hdd.jpg

Ideaal voor mensen die in groepsverband aan documenten werken is de nieuwe opslagmanier van Asus. Een 2,5 inch laptopschijf in een stevige, kleine behuizing dient als opslagmedium dat door iedereen draadloos kan worden benaderd. Hiertoe heeft Asus de behuizing voorzien van een 802.11g wifi antenne om 54 Mbit/s over te kunnen pompen. Dit is in de meeste gevallen zelfs snel genoeg om met meerdere personen filmbestanden te bekijken. De WL-HDD verschijnt na inschakelen en configureren in het netwerk als toegankelijke schijf en kan eventueel voorzien worden van wep/wpa-encryptie. De harde schijf zelf is overigens uit de behuizing te halen en altijd te verwisselen voor een groter model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hmmz, relaxed ding. heeft iemand daar persoonlijke ervaringen mee?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
Geen matches
ik ben dus ook opzoek naar zo iets ... :9
heb hier een 160gb hd liggen en zoek dus eigelijk een oplossing om deze via 2 pc`s afzonderlijk te kunnen benaderen

Via het internet benaderen zou ook een mooie extra zijn 8)7
Ik heb gedacht aan een hdd kabinet usb 2.0 alleen dan moet je hem continue opzoeken en aansluiten, via wifi zou super zijn.

Iemand nog meer suggesties en is de wl-hdd van asus al leverbaar, zoja heeft iemand hier dan al ervaring mee met een us-robotics router ...

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geen matches
pvdlaan schreef op 01 juli 2004 @ 23:36:
Via het internet benaderen zou ook een mooie extra zijn 8)7
Dan moet je toch meer aan een echte server gaan denken. Ikzelf wilde ook ooit hetzelfde.
Eerst kwamen er aleen harde schijven in, later de printer, toen de download clients, toen ed FTP server(later SFTP) en de game servers.
Ik begon met Mandrake, was mn eerste linux ervaring, echt moeilijk heb ik het nooit gevonden dus met wat tijd en geduld moet elke tweaker zo een server wel kunnen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Geen matches
Icey schreef op 29 mei 2004 @ 10:18:
Asus WL500g, +- 80 euro. Dit is een router waar je ook een usb webcam, printers (paraell en usb) en pendrives/usbhdds aan kunt hangen.

Externe 80gb usb 2.0 geval kost je 120 euro ofzo, ben je voor 200 euro klaar. En je kan er zoveel externe hdds aan hangen als je wilt.
Dit klopt deels; je kan er inderdaad een HDD aan hangen (max niet bekend; 160 werkt iig), MAAR met de standaard firmware kan je deze alleen via ftp benaderen. Wel is er een customized firmware beschikbaar op www.chupa.nl/forum waar een SAMBA server is ingebouwd zodat je hem ook gewoon kan benaderen in je windows netwerk.

Verder kan je niet "zoveel hdd's er aanhangen als je wil" ; onder ftp is er maar 1 IP beschikbaar en dus kan je ook maar 1 hdd benaderen. Onder SAMBA kan het mogelijk wel, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om te testen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Geen matches
Chemist schreef op 02 juli 2004 @ 07:58:
[...]

Dit klopt deels; je kan er inderdaad een HDD aan hangen (max niet bekend; 160 werkt iig), MAAR met de standaard firmware kan je deze alleen via ftp benaderen. Wel is er een customized firmware beschikbaar op www.chupa.nl/forum waar een SAMBA server is ingebouwd zodat je hem ook gewoon kan benaderen in je windows netwerk.

Verder kan je niet "zoveel hdd's er aanhangen als je wil" ; onder ftp is er maar 1 IP beschikbaar en dus kan je ook maar 1 hdd benaderen. Onder SAMBA kan het mogelijk wel, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad om te testen.
Dat hele ding draaid gewoon onder 'linux', vandaar dat er ook veel custome firmwars te vinden zijn, immers kan practisch iedereen die handig is met linux zelf een firmware maken. (theoretisch dan). Als je handig bent met linux zou je gewoon een 2e hdd er kunnen hangen, want dat heb ik ergens gelezen. Ik heb het echter nog niet kunnen proberen dus zekerheid kan ik niet geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:38
Geen matches
idd tis gewoon mogelijk 2e hd eraan hangen aan de wl500g, enkele modificaties voor herkenning/sharing zullen wel nodig zijn. Tevens heb ik er voorheen al 200GB schijf op gehad dus dat werkt gewoon.

betreffend de vraag op de Asus WL-HDD deze is UITGESTELD door asus en zal voorlopig nog wel niet komen, als troostprijs zal asus waarschijnljk eerst de WL500Gx uitbrengen welke zoiezo 2x USB2.0 verbinding heeft (en dus theoritisch 480MBit aankan)

de WL-HDD zal ook een USB aansluiting krijgen om hem zo op een laptop aan te kunnen sluiten als 'externe' usb hd, verder vind ik hem persoonlijk niet interresant vanwege de beperking op de 2,5inch harde schijf (ja je kunt hem modden maarja, daar heb ik dus geen zin in) en had dus liever plaats gezien voor een 3,5inch schijf......

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Geen matches
Een kick omdat de genoemde ASUS WL-HDD2.5 inmiddels wel beschikbaar is.. Ik ben zelf alleen op zoek naar zo iets voor een 3,5 inch HDD....

http://www.asus.com/produ...ess/wl-hdd25/overview.htm

[geen spam maar info]Te koop bij oa Informatique: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=121733

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Geen matches
Spyro_the_Dragon schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:50:
Een kick omdat de genoemde ASUS WL-HDD2.5 inmiddels wel beschikbaar is.. Ik ben zelf alleen op zoek naar zo iets voor een 3,5 inch HDD....

http://www.asus.com/produ...ess/wl-hdd25/overview.htm

[geen spam maar info]Te koop bij oa Informatique: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=121733
Waarom dan niet een Iomega networkd hard drive of Ximeta NetDisk? Die zijn ongeveer de grootte van een gewone externe hd maar wel met ethernet voorziening (niet draadloos).
Draadloos is uiteindelijk toch niet performant, dus heeft een hoger gadget-gehalte dan wat het uiteindelijk waard is.

Ik maakte overigens een pagina voor een ander forum met een overzicht van gangbare toestellen voor NAS...

[ Voor 10% gewijzigd door Tom_G op 29-11-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Geen matches
Tom_G schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:26:
[...]

Waarom dan niet een Iomega networkd hard drive of Ximeta NetDisk? Die zijn ongeveer de grootte van een gewone externe hd maar wel met ethernet voorziening (niet draadloos).
Draadloos is uiteindelijk toch niet performant, dus heeft een hoger gadget-gehalte dan wat het uiteindelijk waard is.

Ik maakte overigens een pagina voor een ander forum met een overzicht van gangbare toestellen voor NAS...
Had gekeken naar de link naar die Ximeta NetDisk, maar da's een shop in België (no offence) en heeft ze niet op voorraad (oranje blokje)

Mooie pagina BTW met productoverzicht... met een van die producten ga ik wel slagen! Thks

En draadloos is in mijn geval niet nodig, heb al draadloos AP

[ Voor 5% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 29-11-2004 19:29 ]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Geen matches
IK heb een Allnet 6200 NAS, eerst met een samsung spinpoint en nu een maxtor schijf. Bij de maxtor gaat het mis(valt in slaap en is niet wakker te krijgen)

Maar de NAs werk zowel met FTP als met smb protocol. Ik ben hier zeer tevreden over en was niet duur 115 euro.

www.netzwerklan.de meen ik of zoek op Flepo, zelfde hardware ne firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
er is toch ook een apparaatje met 2 ide aansluitingen en aan de andere kant een ethernet aansluiting.. dit had ik gehoord op school dat stukje hardware koste maar rond de 40 euro (excl de hdd natuurlijk) of zoek je iets zoals dit niet?

[ Voor 4% gewijzigd door AMD 64 op 29-11-2004 22:12 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Geen matches
AMD 64 schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:12:
er is toch ook een apparaatje met 2 ide aansluitingen en aan de andere kant een ethernet aansluiting.. dit had ik gehoord op school dat stukje hardware koste maar rond de 40 euro (excl de hdd natuurlijk) of zoek je iets zoals dit niet?
Dat klinkt wel OK... meer gegevens? Heb nl nog wel een 90W voeding liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
ik weet alleen niet meer hoe het precies heette ik zal nog proberen erachter te komen, ik weet wel dat het nog niet in nl beschikbaar is. :)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Matched: nslu2
AMD 64 schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:22:
ik weet alleen niet meer hoe het precies heette ik zal er nog proberen achter te komen, ik weet wel dat het nog niet in nl beschikbaar is. :)
Alle info is welkom... anders ga ik voor een van de oplossingen van Tom G: http://users.pandora.be/webspace_tg/NAS/

Vooral de volgende lijken me wel wat:
Linksys NSLU2 .
Ximeta NetDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Van iomega hebben ze ook een mooie 160gb oplossing

http://www.iomega-europe....productId=HDD160GBNetwork

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
Geen matches
www.snogard.de, 120 eurokes, en ge kunt er een schijf van max 250gb insteken

www.allnet.de is de fabrikant

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Pagina: 1