Toon posts:

[Probleem] Systeem doet niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een systeem samengesteld, dat doe ik wel vaker en bij dit systeem
gebeurt er iets raar. Nadat alle componenten erin zitten start ik het systeem.

Je hoort het systeem aangaan en verder gebeurt er niks. Het beeldscherm gaat niet aan, de ledjes gaan niet branden. En als ik geen muis en toetsenbord aansluit hoor je ook niks piepen. (normaal is dat wel het geval) Je kan hem wel weer uitschakelen door een tijdje de power knop ingedrukt te houden.
De DVD brander die erin zit gaat wel open en dicht. Maar voor de rest gebeurt er niks. Ik kan ook niet zien of het aan de processor of aan de moederbord ligt. Het ventilatoortje draait overigens wel van de processor. Kent iemand het probleem?

Het gaat om een:
pentium 4 2,8 GHz
512 MB geheugen
Shuttle moederbord MV43VN
Maxtor 80gig HDD
LG DVD Brander

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

1: Voeding die niet goed is
2: CPU die beschadigd is
3: Mobo is dood

Edit: Ik zie dat het een P4 is.. dus punt 2 valt eigenlijk dan al een beetje af.. of er moet wel heel erg ruw met de proc omgegaan zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Xof op 28-05-2004 15:24 ]

Verwijderd

voeding lijkt me goed want er staat spanning op dvd speler ... mischien ander geheugen proberen ( klinkt raar maar ik had geheugen erin gedaan en deed ook niks :S )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:29:
voeding lijkt me goed want er staat spanning op dvd speler ... mischien ander geheugen proberen ( klinkt raar maar ik had geheugen erin gedaan en deed ook niks :S )
Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar als ik helemaal geen geheugen erin doe dan geeft hij ook niks aan. Meestal gaat hij dan ook hevig piepen. :? Dacht ik zo....

Verwijderd

doe eens gek haal alles los en maak het opniuew vast ( ook echt alles dus ook batterij van bios :P )

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:29:
*kuch*bullshit*kuch* :P
Dat de dvd speler nog open gaat wil niet zeggen dat de voeding nog genoeg kracht heeft om het moederbord + proc genoeg voeding te geven.
Grootste kans is iig dat mobo DOA is, maar voeding zou het eventueel ook kunnen zijn hoor :)
Pagina: 1