Toon posts:

Videogeheugen veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, Asus A2000H.
Mijn default videogeheugen is ingesteld op 32mB, maar je moet dit kunnen veranderen naar 64mB.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan doen??

alvast bedankt,

Alex

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 20:28

Spoooky

Core temp 37°C

Ik neem aan dat je dat in de BIOS veranderen kan. Je hebt toch wel de "manual" doorgelezen??

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
UMA. Integrated with N.B. Shared memory support 16/32/64 MB
-Auto-detect function
Default 32MB when total memory >=192MB,Shared Memory Size can up to 64MB
Aanpassen kan in het BIOS, maar ik kan je wel verklappen dat je videokaart er geen racemonster van wordt.

Hij gebruikt je systeemgeheugen en dat werkt dus altijd langzamer dan bij een videokaart met zijn eigen geheugen, bovendien is de rekenkracht van dat beestje beperkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Voutloos op 28-05-2004 15:14 ]

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk eerder dat je het verschil totaal niet gaat merken.

ik heb zelf een notebook met een Ati Radeon 340m erin zitten, standaard 32MB. DAn is er best aardig op te gamen, maar het is absoluut geen monster.
Nu heb ik laatst wat extra mem bijgegooid om wat soepeler te kunnen werken op het ding en voor de gein eens het geheugen naar 128MB gezet.
Dit gebenched onder 3d mark 2001 en er zat serieus gemiddeld 3 punten verschil tussen 32MB en 128MB (3 tests gedaan en daar het gemiddelde van gepakt met beide mem configs).

In de bios staat dit vaak gewoon bij de videokaart vermeld (bij mij onder integrated pheripherals). Sommige kaarten kunnen het ook in windows veranderen. Was bij mijn Trident Cyberblade (stoere naam, maar ding presteerde niets) ook zo, kon hem dmv de driver van 2 naar 4 of 8MB zetten. Dus kijk ook daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me ook vertellen hoe ik in dit f*ckin bios kom :?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 15:51:
Kan iemand me ook vertellen hoe ik in dit f*ckin bios kom :?
Staat in je manual, vaak is het F2, DEL of insert.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lees idd. eerst even je manual door, en raadpleeg desnoods de knowledge database of de troubleshooter van de fabrikant. Dingen als hoe-kom-ik-in-m'n-bios kan je vrij gemakkelijk vinden. Daarnaast blijkt ook dat je niet erg veel zelf hebt uitgeprobeerd; het lijkt me logisch dat je eerst even een kijkje neemt in de BIOS, of aan de gang gaat met programmatjes van Asus.

Aangezien dit dus redelijk makkelijk zelf op te lossen is, gaat dit dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.