Toon posts:

[Java] Eclipse i.c.m resin vraag *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd om in een bestaand struts/resin project enkele wijzigingen aan te brengen. Nu ben ik geen expert op een van beide gebieden, maar ik kan wel redelijk Java programmeren (vandaar dat mij dit gevraagd is).

Ik werk normaliter net JBuiler, maar aangezien het project in Eclipse is gemaakt dacht ik dat het verstandig was om in Eclipse door te ontwikkelen. Nu raak ik echter een beetje door alle bomen het bos kwijt.

Ik heb Resin (2.1.6) En Eclipse geinstalleerd en het project geimporteerd. Ik kan het project compilen, maar niet runnen/debuggen. (Deze opties staan niet in het menu Run)

Kan iemand me opweg helpen s.v.p.?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 15:10 . Reden: Aantal problemen zelf opgelost ]

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-05 14:30
Ik heb zelf geen ervaring met resin in eclipse maar heb je al een resin eclipse plugin geinstalleerd. Daar kan je vast resin mee op starten en kan je ook debuggen.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
-de- manier om met J2EE en Eclipse te werken is momenteel de myeclipse plugin (www.myeclipseide.com).

Met gebruik van deze plugin heb je support voor struts, zelfs grafische flow editors, worden al je files automatisch gedeployed naar je server, kun je je server opstarten via eclipse en kun je je J2EE code debuggen. Als Resin JSR045 ondersteunt kun je zelfs breakpoints zetten in JSP pages.

Ik gebruik zelf myeclipse in combinatie met Orion en dat werkt heel goed. Myeclipse is overigens niet gratis. Er is een 30 dagen trial, daarna kost ie iets van 29,- euro, dat is natuurlijk helemaal niet veel geld. Als je echt te cheap bent om dat bedrag op te hoesten dan kun je dmv eens per maand de-installen en weer opnieuw installen deze termijn wel verlengen, maar dat is natuurlijk voor op de langere termijn niet echt de bedoeling...

myeclipse werkt met zogenaamde application connectors, die de logica bevatten om met een specifieke application server te connection.

Als ik even snel kijk in mijn preferences zie ik oa
Bejy Tiger, Jboss, Jetty, Jonas, Jrun, Oracle, Orion, Resin, Tomcat, WebLogic en WebSphere.

Overigens komt er ook standaard support voor J2EE in eclipse (webtools project), maar de schattingen zijn dat dit nog ongeveer een jaar gaat duren eer dit komt, plus dat het alleen de core dingen zal gaan bevatten. Waarschijnlijk (maar weet het niet zeker) zal er dan alleen een connector komen voor Tomcat, en zullen de overige servers weer met aparte plug-ins gaan.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.