Toon posts:

CPU gebruik 80% door SVCHOST.EXE ??

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een paar problemen met mijn computer.
Ik heb Windows XP Proffesional, 768 mb DDR geheugen.
Sinds kort heb ik het probleem dat na ongeveer 2 min het CPU constant voor 50& bezich is, en dit langzaam oploopt tot in de 80%, en dit terwijl ik verder geen programma's draai!
Ik heb vervolgens in taskmanager gekeken, en daar bleek dat SVCHOST.EXE (system) en SVCHOST.EXE (Lokale Service) constant druk bezich zijn.
Hoe kan ik dit stoppen ??
Het lijkt mij onmoelijk dat het een virus is, aangezien in Norton AntiVirus 2004 heb, en die elke dag wordt geupdate als er updates zijn.

Ook krijg ik de volgende foutmelding als ik windows laad:

"Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\WINDOWS\DOWNLOADED PROGRAM FILES\BRIDGE.DDL
kan opgegeven forumule niet vinden"

Hoe kan ik deze problemen oplossen ?
Ik heb zelf al Ad-Aware laten zoeken, beide schijfen gedefragmenteerd, gecontroleerd op volume en ook de virusscanner nog eens laten checken, dit allemaal zonder resultaat!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Alvast bedankt!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Probeer Spybot Seek & Destroy, samen met ad-aware vernietigt dat 95% van de spybotjes....

There is no place like ::1

Verwijderd

lol dabridge was wel een virus die had ik ook maar dan blijft nog steeds naar bridge.dll zoeken ofzo ... ik had geformateerd ( toevallig moest dat ) en toen was het uiteraard weg ... maar dat andere heb ik zelf eerst ook gehad en ik had op een of andere manier met een windows update het weg gekregen ( geen idee welke )

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

Er staat me iets van bij dat SVCHOST foutmeldingen te maken hadden met de Blaster worm. Heb je wel alle Windows security updates geinstalleerd?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Niet alle SVCHOST meldingen in je taskmanager zijn toch afkomstig van virussen etc?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:08

UTM

hayate666 schreef op 28 mei 2004 @ 16:38:
Er staat me iets van bij dat SVCHOST foutmeldingen te maken hadden met de Blaster worm. Heb je wel alle Windows security updates geinstalleerd?
Dat is niet helemaal waar ;). Sommige SVCHOST files zijn ook gewoon nodig voor windows

@TS, start je computer eens in veilige modus, en doe dan virus/spyware scan. Dit kan soms ook wel eens de oplossing zijn :). Verder is het verstandig om alle windows updates te hebben. Verder is mischien "Systeemherstel' een optie. Nu laad je de laatst opgeslagen goed werkende versie van WINXP @ jouwn pc

[ Voor 35% gewijzigd door UTM op 28-05-2004 16:45 ]

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-01 10:49

hayate666

zwaardfetisjist

c70070540 schreef op 28 mei 2004 @ 16:40:
Niet alle SVCHOST meldingen in je taskmanager zijn toch afkomstig van virussen etc?
Nee dat is wel zo. Maar sinds blaster is dat altijd het eerste waar ik aan denk als er daar iets mee mis is ;)

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Verwijderd

Norton deinstallen en een fatsoenlijk programma gebruiken. Norton is evil.

Maar verder ben ik helemaal niet bevooroordeeld hoor :) probeer Trend Micro eens, die is vrij goed in wormpjes vinden in windows proggies.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:05

BioHazard

*\o/*

Je kan ook hacked zijn oid.
Veel scriptkiddies uit FXP scene gebruiken thuislijntjes voor te scannen :)
Scantools die ze draaien renamen ze HEEEEL vaak naar svchost dus tis maar een tip? :>
Edit: Kan btw nie echt anders had je AV maybe wel wat opgepikt :)

[ Voor 16% gewijzigd door BioHazard op 28-05-2004 17:31 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

En maar verder in 80% CPU gebruik, svchost.exe* :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.