Toon posts:

[XP] installeren lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het installeren van windows XP.

Als ik hem direct vanuit xp wil installeren dan loopt mijn bak vast ( waarom? Ik zou het niet weten! )
Dus ik doe het al een tijdje via een omweg. Dat houdt in dat ik eerst windows 98 installer en daaroverheen XP. ( op een rare manier werkt dit normaal wel maar nu dus niet )

Nu komt het probleem.
Als in nu vanuit MS-DOS setup voor win 98 activeer ( want ik heb mijn bak geformateerd ) dan krijg ik de foutmelding SU0013. Dit houdt in dat er een probleem met mijn boot partition. :? ???

Wat kan ik hier tegen doen of hoe maak ik het weer goed? |:(

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XP installeren vanuit XP? Dit logica ontgaat mij een beetje.

Die su006 error kun je opzoeken op de site van MS. Volgens mij heeft het te maken dat de bootpartitie niet de eerste primaire partitie is op de schijf of dat het geen fat schijf is.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Waarom start je niet gewoon op van je XP cdrom ? Is _stukken_ makkelijker :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 11:57

Turkish

zhé germans

Is je harde schijf nog wel goed :? (Doe eens een schijftest, of haal die foutmelding door google )
Overigens waarom maak je niet gebruik van de bootable XP cd op een lege schijf, die kan je zonder os gelijk starten ;)

edit:
ben weer eens traag :z O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Turkish op 28-05-2004 14:33 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd vanaf de Windows XP CD te booten en daarvandaan windows XP te installeren? Dat is namelijk de standaard methode. ;)

Als de computer niet van de CD opstart moet je in de bios even de opstart volgorde aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai standaard al windows xp. Maar omdat ik steeds meer foutmeldingen krijg en programma's liepen vast wou ik hem dus op nieuw installeren.

Als ik dan het cd-tje van xp er in doe en zeg dat ik hem opnieuw wil installeren, dan gaat de cpu reboten en dan loopt ie vast.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
dat gaat niet goed hoor.

Als de instalatie bezig is worden er bestanden aangesproken die op het moment worden gebruikt om windows XP te draaien.

Dat gaat dan idd vastlopen.

Win XP is gewoon bootable van de cd.

Dus in je bios de cd-rom speler als eerste opstart device instellen.

En dan de pc opnieuw opstarten en dan moet alles gewoon goed gaan.

Good Luck

Ach ja..........

Verwijderd

Kres schreef op vrijdag 28 mei 2004 @ 14:43:
dat gaat niet goed hoor.

Als de instalatie bezig is worden er bestanden aangesproken die op het moment worden gebruikt om windows XP te draaien.

Dat gaat dan idd vastlopen.

Win XP is gewoon bootable van de cd.

Dus in je bios de cd-rom speler als eerste opstart device instellen.

En dan de pc opnieuw opstarten en dan moet alles gewoon goed gaan.

Good Luck
... en als dat dus niet werkt??

mijn pc boot wel vanaf de xp cd, maar daarna zie ik een alleen maar een blauw scherm met linksbovenin 'Windows Setup'... maar verder doet ie niets :?

Verwijderd

Wat TS nu doet heb ik ook wel eens gedaan en moet gewoon kunnen. In ieder geval, je kan een installatie ook repairen door van CD te booten (kies niet voor Recovery Console, het zit een stapje verder). Volgensmij komen deze twee manieren op hetzelfde neer.
Pagina: 1