Toon posts:

[XP]Geen ondersteuning voor WPA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat problemen met de pc van mijn moeder (lees ook topic ivm Netscreen) is nu eindelijk alles in orde geraakt. 2 formats later blijkt het wel te werken icm een nieuwe netwerkkaart (Linksys, weet niet exact welk type).

Het probleem is nu dat die nieuwe windows-installatie blijkbaar geen ondersteuning geeft voor WPA. Dat is een probleem want ons draadloos netwerk is beveiligd met WPA en WEP.

Op mijn eigen pc kan ik bij mijn wireless kiezen voor WEP of WPA zoals dat naar mijn weten altijd het geval was...Echter op mijn moeder haar pc (ook xp met sp1) is die keuze er niet. Het enige dat je kan doen is een vinkje aanzetten bij WEP-authenticatie, maar je kan nergens kiezen om WPA te gebruiken.

Als het nodig is wil ik ntl wel een screenshot nemen zodat jullie iets exacter weten wat ik bedoel...maar ik hoop een beetje dat jullie zo begrijpen wat het is, zonder internet of netwerk is dat nogal moeilijk namelijk om die screenshot te nemen en online te zetten.

Naar mijn weten zijn beide xp's gelijk. Ik heb zelf al bij mijn vader opgemerkt dat ook op zijn pc geen ondersteuning is voor wpa, terwijl dat identiek dezelfde windows xp is als bij mij (komt van dezelfde cd)...Op mijn pc werkt wpa wel met een NIC, maar op zijn pc kan je geen wpa kiezen met diezelfde NIC.

Is dit ergens iets dat je nog apart moet installeren in XP, of komt die ondersteuning er maar als je drivers van de firma installeerd die het ondersteunen? Of wat is dit nu toch :? Ik begrijp er niets van en search en google brachten niets van deftige resultaten op (enkel mensen die problemen hadden met wpa, maar ik heb zelfs geen wpa dus daar ben ik niet mee geholpen)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb je alle windows updates wel? Ik meen mij te herinneren dat er een was voor WPA ?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 28 mei 2004 @ 14:22:
Heb je alle windows updates wel? Ik meen mij te herinneren dat er een was voor WPA ?
Alleszins zeker tot en met service pack 1. Checken op updates is ook zo moeilijk zonder verbinding hé ;) Op mijn vader zijn pc ben ik trouwens zeker dat alle updates aanwezig zijn en daar krijg ik geen wpa-keuze

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er is voor Windows XP inderdaad een update voor WPA verkrijgbaar.
Kijk hier eens.. Misschien staat daar nog wat nuttigs tussen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Na het downloaden van talrijke patches die het in orde moesten brengen en dan overzetten via diskette heb ik besloten de pc dan maar weer uit te breken en te versleuren tot twee verdiepen hoger en hem aan een kabel hangen. Na een update werkt WPA nu wel en uiteindelijk (na heel veel gepruts) krijg ik een verbinding met de AP.

Het probleem is nu weer ( :( ) netscreen. Als ik met de wireless probeer te verbinden via netscreen krijg ik verdorie weer een stomme foutmelding "could not resolve interface to adress..." Dacht eerst: misschien firewall wat de hard dicht gedaan, maar met de gewone NIC lukt het wel perfect en die zit op dezelfde router :? Iemand hier per ongeluk een idee of vermoeden wat de oorzaak kan zijn? Google geeft maar 1 resultaat over wat ik heb en dan is het nog een vraag op een ander forum waar geen antwoord op gekomen is...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die NSR is nogal gevoelig voor wat betreft de driver/hardware die gebruikt wordt door je nic/modem, ik heb er zelf ook nogal wat mee te stellen gehad.
Jammer genoeg zeg je niet welke versie je gebruikt, is het 8.2 of een oudere?

Helaas is het ook nog zo dat SafeNet SoftRemote ( NetScreen/Juniper's SoftRemote is een rebranded OEM ding ) een eigen ipsecmon + IKE service installeert die nog wel eens voor problemen kan zorgen als je WPA + de Remote wil gebruiken...

Bij mij draait NSR 8.1 wel op een Intel Pro 100/VE, als ik maar passthrough gebruik op m'n router/FW.
Wireless is de Intel 2100/3B WLAN adapter, daar kan ie in ieder geval wel mee binden (Deterministic Network Enhancer), alleen omdat ik een wlan over VPN doe gaat dat toch niet werken...

Andere mogelijke oplossing zou zijn in overleg met het bedrijf in kwestie te kijken naar een L2TP tunnel op de NetScreen (?? versie? 5GT/XT? 25? 50?) aan de andere kant, omdat je daar in ieder geval met de native L2TP van XP mee kan verbinden..

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2004 11:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OK, vandaag nog wat kunnen testen. Grootste stuk van de problemen komt door een brakke NIC, hij geeft slecht contact aan de antenne. Als ik tegen de antennen duw met mijn hand en veel kracht zet maakt ie verbinding...maar niet via netscreen.

Het is netscreen 10.1.1. onder Windows XP Professional. Dit is wat ik krijg als ik probeer te connecten:
code:
1
2
3
4
 5-30: 18:51:53.656 
 5-30: 18:51:54.750 Failed to resolve interface to address 172.16.0.1.
 5-30: 18:51:54.750 My Connections\VPN to [BEDRIJF] - Error initiating manual connection.
 5-30: 18:51:54.750 recv fail rlen -1 err 10054 2746

Dit krijg ik altijd als ik wireless wil connecten. Op de router staat alles goed want wired kan ik wel connecten. Heb ook al eens alle security af gezet voor de zekerheid, maar dat bracht niets op.

Nu zit ik met een "dilemma". De vorige NIC die ze hadden gegeven werkte wel goed met netscreen etc, alleen schakelde die standaard bij het booten zijn radio uit. Dat kon je in windows niet aanzetten, dus moest je elke keer eerste programma van nic opstarten, radio aan, programma afsluiten (ondersteunde geen wpa), windows laten overnemen, connecten. Nogal vervelend dus. Deze netwerkkaart zou naar mijn mening beter moeten zijn (van SMC -> Linksys) maar doet het dus niet met netscreen...

Het bedrijf vragen om gewoon native windows vpn te ondersteunen is niet mogelijk, ze zijn nogal paranoia over security en vinden de ingebouwde vpn niet veilig genoeg of zo.

Wat kan ik nu nog doen :? Ik zit midden in mijn examens en ben gedwongen om telkens weer tijd te spenderen aan dat problemen dat maar blijft aanslepen :( Ik word er ver woedend van. Voor de volledigheid en om het van me af te schrijven, de historie:

Eerste netwerkkaart was een SMC, geinstalleerd door het bedrijf samen met windows en netscreen. Internet ging goed maar ik had enorme problemen met netscreen. Na overleg bleek format het beste, dus offerde ik een hele blok-dag op om dat te doen. Na een verse install werkte alles naar behoren, verbinding met bedrijf ging perfect. Alleen het bovenvermelde probleem met de NIC was storend. De pc moest terug naar het bedrijf om wat software op te laten installeren. Ze gingen meteen ook een andere NIC plaatsen, waren we dat vervelend probleem zogezegd kwijt.
Eerste was al dat ze de pc opnieuw geformatteerd hebben omdat de netwerkkaart niet goed geunistalleerd raakte. Ze mailden me wel om te zeggen dat alles nu goed zou werken en dat ze het zelf getest hadden. Komt de pc hier thuis, problemen alom om te verbinden natuurlijk. En nu na veel gepruts dus tot een analyse van het probleem gekomen. Dinsdag keert de pc nu terug naar het bedrijf maar wat moet ik nu voorstellen (als ik op hun voorstel wacht, dan trekt het op niets)?

Stel ik voor om nog eens een andere NIC te bestellen? Laat ik de huidige NIC gewoon repareren in de hoop dat netscreen dan plots ook werkt? Vraag ik de oude terug en leren we leven met het probleem dat daarbij zit? Zo veel vragen, ik kom er niet uit en het frustreerd me als maar vaker :'(

Kunnen jullie me wat helpen? Jullie zijn de enige die dit probleem naar waarde kunnen verstaan, bij mijn ouders moet ik niet gaan want ze snappen het toch niet. Al vast veel dank...
Pagina: 1