Toon posts:

HP LaserJet5 - Netwerk Printer Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Elke vrijdag doe ik wat beheer werkzaamheden voor een kleine touroperator. Het gaat om ongeveer 8 pc's (Win98) en één HP LaserJet 5 netwerk printer.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Na het opnieuw installeren van win98 of XP, krijg ik de HP LaserJet5 niet meer toegevoegd. De printer heeft een JetDirect kaart waar de netwerk kabel in zit.

Als ik naar de huidige configuraties kijk en daar de printer eigenschappen van opvraag, dan zie ik dat er naar de volgende poort geprint wordt: "PRINTSERV-P1 (PrintServer Network Port)"

Normaal gesproken kun je op de printer een configuratie pagina afdrukken waar het IP adres op staat. Ik ben alle menu's doorgeweest maar er is geen config pagina waar een IP op staat.

De printer moet toch een IP hebben, maar waarom printen de PC's dan naar de bovenstaande poort?

Mijn vraag: Hoe krijg ik deze printer geinstalleerd?

Note: het is geen optie om de printer met een PC te verbinden en deze daarna te delen, ik wil de printer gewoon werkend hebben in het netwerk.

Alvast bedankt,
Jeffrey

Verwijderd

heb je de jetdirect software want daarmee kun je de printer detecteren en opnieuw installeren

wat je ook kunt proberen bij installeren is lokaal installeren en dan plug and play uitvinken en dan een nieuwe poort aanmaken en daar een tcp-ip poort toevoegen
die jetdirect reageerd volgens mij op poort ip_(ipadress van printer)
zo heb ik hem pas nog op en netwerkserver geinstalleerd en vanaf daar gedeeld

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 23:56:

die jetdirect reageerd volgens mij op poort ip_(ipadress van printer)
De jetdirect reageert niet zozeer op die naam, alswel op de pakketjes die naar poort 5800 (geloof ik) 9100 volgens Pannenkoekkie ;) op dat adres gestuurt worden :Y)

Maar inderdaad. Op de HP-site is (*ergens*) wel jetdirect software te vinden, deze kan direct een IP_poort aanmaken voor windows 98, want die kan dat standaard niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Paul op 02-06-2004 15:48 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

check

www.hp.com/go/inpw_sw

hier kun je de install network printer wizzard downloaden

suc6

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Lees dit document door...

http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=bpj06748

Printpoort is standaard 9100 overigens

Verwijderd

Ik heb zelf ook een hp laserjet 5 , je kunt zowiezo een zelftest pagina uitdraaien, met de knop menu naar het optie zelftest en dan met de knop item zelftest afdrukken selecteren en dan op select drukken. Er worden dan twee pagina's geprint. Een zelftest/configuratie en een menuoverzicht. Op de pagina zelftest/configuratie staat onderaan bij in een vak met de naam HP MIO de gegevens van de jetdirect. Als dit vak niet bestaat dan wordt de jetdirect niet door de printer herkent. Ik heb het hier wel over een interne jetdirect, geen externe. Via het menu (HP-MIO menu) in de printer kan het ip nummer gewijzigd worden.

Daarna moet je vervolgens een nieuwe printer aanmaken, waarbij je een nieuwe poort aanmaakt met het goede ip nummer als naam van de poort. Onder windows 98 wordt een jetdirect niet standaard ondersteund, daarvoor moet je een stukje software van hp installeren. Dit is wel te vinden op www.hp.com. Onder Windows XP wordt de jetdirect wel ondersteunt.

Gr,
Christian

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 16:03 ]

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Probeer eens:
Printer toevoegen, dan lokale printer toevoegen en plug en play uitvinken.
Je kunt dan een poort toewijzen (bijvoorbeeld een ip poort).

It's not who you are , it's who you know.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Probeer eens:
Printer toevoegen, dan lokale printer toevoegen en plug en play uitvinken.
Je kunt dan een poort toewijzen (bijvoorbeeld een ip poort).
In Windows 98 makkelijker gezegd dan gedaan...

Verwijderd

of je download het programmatje dat achter die link staat die ik eerder heb gepost

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Pannenkoekkie schreef op 02 juni 2004 @ 16:18:
[...]

Dat is natuurlijk pas vanaf 2k. 8)7

It's not who you are , it's who you know.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20
Die network printer wizard vind ik idd ook het makkelijkst: Geen gezeik met protocollen of whatever, TCPIP is genoeg

Verder kun je LPR printing of IPP gebruiken, maar die wziard vind ik zelf ook het meest praktisch

Netwerk instellingen kun je in het menu zien, bij mijn LJ4050 onder EIO nogwattes.

En de nieuwste firmware deed ook een hoop goeds bij mij, daarna kon ik ook IPP gebruiken wat voorheen niet kon.

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 02-06-2004 16:53 ]

• ronboy30
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2016
ftp://ftp.hp.com/pub/networking/software/hpspm98.exe

Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt

Pagina: 1