Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it
behalve dat ik je vraag niet helemaal snap zou ik zeggen; probeer eens de rechtmuisknop en zie de eigenschappen. Dit is natuurlijk wel browser/prog en OS afhankelijk maar ik denk dat je er wel uitkomt. Raadpleeg anders even google met de woorden frame rate, bit rate en je codecs.
-succes
No offense, maar als je de vraag niet begrijpt, kun je misschien beter niet reageren...SSH schreef op 28 mei 2004 @ 15:33:
Lief vriendje of vriendinnetje,
behalve dat ik je vraag niet helemaal snap zou ik zeggen; probeer eens de rechtmuisknop en zie de eigenschappen. Dit is natuurlijk wel browser/prog en OS afhankelijk maar ik denk dat je er wel uitkomt. Raadpleeg anders even google met de woorden frame rate, bit rate en je codecs.
-succes
zet hem om, hoogst mogenlijke kwaliteid, daarna met DVDschrink naar 4.7GB brengen, haal je het maximum er uit.
(zo doe ik het teminste met VHS omzetten naarDVD)
[ Voor 18% gewijzigd door vierkant228 op 28-05-2004 15:54 ]
Gebruik gewoon een van de legio aan brand programma's.
[ Voor 88% gewijzigd door SSH op 28-05-2004 15:56 ]
Zo mooi is DivX nou ook weer niet. Neem een bitrate ZO dat je 2 films kan branden en neem dan een reslotutie van 352x576.Vierkant228 schreef op 28 mei 2004 @ 15:53:
mijn advies,
zet hem om, hoogst mogenlijke kwaliteid, daarna met DVDschrink naar 4.7GB brengen, haal je het maximum er uit.
(zo doe ik het teminste met VHS omzetten naarDVD)
Die resolutie komt aardig overeen met de resolutie van de DivX, dus dat was ik inderdaad van plan.masser120 schreef op 28 mei 2004 @ 16:01:
[...]
Zo mooi is DivX nou ook weer niet. Neem een bitrate ZO dat je 2 films kan branden en neem dan een reslotutie van 352x576.
Twee films, zeg je. Maar het gaat in dit geval om afleveringen van een televisie-serie van +/- 45 minuten, DivX-grootte: 350 MB. Hoeveel zou ik er op een single-layer DVD kunnen zetten zonder al te veel kwaliteitsverlies t.o.v. de DivX?
By the way,
de reden waarom ik de vraag oorspronkelijk zo stelde: als iemand de bitrate-verhouding weet van DivX en MPEG2, kan ik zelf de rekensom wel maken, bovendien exacter, en kunnen andere mensen het ook voor hun eigen situatie uitrekenen.
Volgens mij moet je met deze info wel kunnen bepalen welke bitrate het meest geschikt is voor jouw situatie.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
www.avi2dvd.org...Def_Os schreef op 28 mei 2004 @ 14:08:
Vriendjes en vriendinnetjes,
Ik wil graag een gedownloade DivX-film omzetten naar een afspeelbare DVD. Nu is de bitrate van de DivX rond de 800 kbps. Hoe groot moet ik nu de bitrate van de MPEG2 codering ongeveer instellen? Ik wil dus geen kwaliteit verliezen bij het omzetten naar MPEG2, dus zal de bitrate wat hoger moeten worden, dat begrijp ik. Aan de andere kant: ik wil de grootte van de MPEG2-file zo klein mogelijk hebben.
Met andere woorden: hoe verhouden de bitrates van DivX en MPEG2 zich bij gelijke kwaliteit?
dat is een perfect programma voor je.. kijk er maar eens na
en www.dvdrhelp.com en www.doom9.org zijn super site die je hier veel over kunnen vertellen.
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
Nee, met deze info kan ik berekenen hoeveel er op een DVD past. Wat ik moet weten is welke bitrate van MPEG2 qua kwaliteit overeenkomt met een DivX-bitrate van 800 kbps...Microkid schreef op 28 mei 2004 @ 16:22:
De bitrate van MPEG2 is variabel, dus je kan zelf bepalen hoeveel afleveringen jij op je DVD propt. Als je de maximum bitrate van 8000 kbps aanhoudt kan je 1 uur op volle resolutie kwijt. Bij 6000 is dit 1.5 uur, en bij 4000 2 uur. Ik ga er van uit dat bij halve grote je dus ook 2x zoveel kwijt kan. Dan zou je op 8000kpbs 2 uur kwijt kunnen, en op 4000kpbs 4 uur.
Volgens mij moet je met deze info wel kunnen bepalen welke bitrate het meest geschikt is voor jouw situatie.
Maar ik ga wel even zoeken op dvdrhelp en doom9...
Er van uitgaande dat je met een DivX bitrate van 1400-1500 nagenoeg geen verlies hebt, en dat gelijk stelt aan 8000 in MPEG2, zou je kunnen concluderen dat 800 in DivX ongeveer qua kwaliteit gelijk staat aan 4000 in MPEG2.Def_Os schreef op 28 mei 2004 @ 17:49:
[...]
Nee, met deze info kan ik berekenen hoeveel er op een DVD past. Wat ik moet weten is welke bitrate van MPEG2 qua kwaliteit overeenkomt met een DivX-bitrate van 800 kbps...
Maar ik ga wel even zoeken op dvdrhelp en doom9...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Oh, ja: ik gebruik een resolutie van 720x576. Bovengenoemde bitrate kan hiermee prima overweg en levert een beter beeld dan 352x576.
Bedankt voor de hulp in ieder geval.