Toon posts:

[ML330] Onboard scsi uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Peoples,

Ik heb een probleempje, ik heb een ml330 met z'n compaq board met LAN, Video en Scsi controller in een er in. Nu is er iets gruwelijk mis met de scsi controller, en heb ik er (was geen garantie meer) een 2e controller bijgezet waar alle schijven op zijn gegaan.

Toen ik dat zo net had draaien was er geen probleem, er werden geen devices meer ontdekt op de 1e (onboard) controller en ging hij vrolijk verder van de 2e.

Nu is echter de 1e controller helemaal fried, en loopt de server vast op die scsi bios.

Ik heb me rot gezocht, maar ik kan nergens vinden hoe je die onboard controller in een klap helemaal uitschakeld?!! Als het uberhoubt al kan...

Kan iemand me vertellen hoe dat moet?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Kan je iets meer info geven over die ML330 , dan kan ik eens voor je zoeken. IS het een G1, G2, of G3. En welkefirmware staat erop de onboard controller. Misschien kan ik wat voor je vinden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het opzoeken wat er nou eigenlijk inzit is een crime bij die Compaq's. Ik had een keertje schrijven nodig voor zo'n ML370 en er bleken dus 4 verschillende types te zijn. Zie je tijdens het booten van dat ding de controller wel wat doen? Meldingen op het scherm ofzo.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft een 1.2mhz p3 iig, de rest is zo goed als standard en nooit geupdate (heeft heel lang bij een bedrijf in de kast gestaan zonder er wat aan te doen), de bios van de scsi controller is van 1998.

Heb het ding nu niet bij de hand, dus meer kan ik even niet vinden/zeggen.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Met een P3 is het een G2. En de bios versie van die controller zou ik eens specifiek op moeten zoeken. Er zit waarschijnlijk een 5I controller in ?

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op 28 mei 2004 @ 14:44:
Met een P3 is het een G2. En de bios versie van die controller zou ik eens specifiek op moeten zoeken. Er zit waarschijnlijk een 5I controller in ?
Het is een "vercompaqte" versie van een apdaptec 29160 of 39160 volgens mij, 2x u160 maar geen 50pins connector
Pagina: 1