Ik heb een test servertje die van mijn provider iedere keer een nieuw IP adres krijgt na een reboot. Om dat ip adres nu te krijgen per mail lijkt me dan een stuk handiger dan om iedere keer op localhost in te loggen. Ik zou een dyndns.org kunnen draaien, maar voor zoiets simpel heb ik gewoon liever geen programma draaien, laat staan een programma dat om de zoveel tijd checkt en ik afhankelijk ben van een andere dienst. Dit moet te doen zijn na een boot.
Wat ik dus al heb gevonden hier op GOT is :
[rml][ BC3] linux shell & mail vraag![/rml]
mail -s "subject" user@bla < scriptje
In dat scriptje moet ik dus de output van ifconfig hebben staan en die regel moet ik ergens in een bootscript zetten nadat hij de netwerkverbindingen heeft up gebracht. Weet iemand hoe je zo'n scriptje opzet en in welk bootscript hij dan moet draaien? Ik draai fedora core 1.
Ik heb nog in de bash scripting gekeken, maar daar kon ik ook niet echt iets vinden hoe ik een script omleg naar een mailtje...
Wat ik dus al heb gevonden hier op GOT is :
[rml][ BC3] linux shell & mail vraag![/rml]
mail -s "subject" user@bla < scriptje
In dat scriptje moet ik dus de output van ifconfig hebben staan en die regel moet ik ergens in een bootscript zetten nadat hij de netwerkverbindingen heeft up gebracht. Weet iemand hoe je zo'n scriptje opzet en in welk bootscript hij dan moet draaien? Ik draai fedora core 1.
Ik heb nog in de bash scripting gekeken, maar daar kon ik ook niet echt iets vinden hoe ik een script omleg naar een mailtje...