Toon posts:

Alle beeld via versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na wat tijd te hebben besteed in de zoeker stell ik de vraag hier toch maar.

Ik heb een Sony versterker STR-DB925 en deze heeft allerlei mooie in/outputs.
Nu wil ik nu eindelijk eens al mijn beeld en geluid van mijn DVD-speler(s) en video-speler(s) via de monitor output van de versterker naar de TV en niet via allerlei scart kabels en schakel boxjes.

configuratie:
svhs-DVD1 -> svhs-versterk-DVD (heb ik)
svhs-DVD2 -> svhs-versterk-LD (heb ik)

svhs-versterk-outp -> scart TV (heb ik) hetzij zwart.wit ---> probleem 1

scart-vid1 -> 3 tulip-versterk (geen beeld via versterk) ----> probleem 2
Moet dit zijn:
scart-vid1 -> 2 tulip+1 svhs-versterk ???

vid2 heb ik nog niet verder geprobeert.

Alvast bedankt voor alle informatie.

NoMo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 13:48 ]

Verwijderd

Je hebt Z/W beeld als je je versterker op je t.v. aansluit?

Dat heeft met S-video of Scart (RGB) instellingen te maken. Je reciever heeft dus een scart uitgang als ik begrijp wat jij er hebt staan??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 13:51:
Je hebt Z/W beeld als je je versterker op je t.v. aansluit?
Ja dit heb ik zowel via de versterker als direct vanaf mijn DVD-speler.
Je reciever heeft dus een scart uitgang als ik begrijp wat jij er hebt staan??
Nee mijn versterker heeft geen enkele scart uitgang alleen een svhs en een gele tulip uitgang.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Mmm.... kweenie of ik je verhaal helemaal begrijp maar ik doe een poging. :)
Wat voor tv heb je?
Tkan namelijk zijn dat je svhs stekker in een daarvoor bestemde ingang van je tv moet stoppen en niet lukraak iets kiezen. En het kan ook zijn dat je bij je tv een instelling moet veranderen in het menu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sharp TV waarbij ik alleen 1 scart aansluiting heb en een TV-kabel aansluiting.(die pioneer breedbeeld komt heus wel een keer ;) )
Het TV-menu is slechts beperk tot het instellen van kleur en kanaal instellingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 14:05 ]

Verwijderd

Je gebruikt de S-video uitgang op je dvd-speler?
Die moet je wel goed instellen, tenminste, ik kan op mijn dvd-speler vanalles instellen.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:03:
Ik heb een Sharp TV waarbij ik alleen 1 scart aansluiting heb en een TV-kabel aansluiting.(die pioneer breedbeeld komt heus wel een keer ;) )
Het TV-menu is slechts beperk tot het instellen van kleur en kanaal instellingen.
Toevallig een ouder Sharp toestel, of een kleinere (<=55cm)? Die ondersteunen vaak geen S-Video. Je zou dan via de gele tulp-aansluiting op je versterker kunnen proberen het beeld van je versterker naar je scart te brengen. Dan ben je misschien van beide problemen af, het kan zijn dat jouw S-Video aansluiting het composite signaal van je tulpkabel van VID1 niet door wil of kan geven naar de S-Video uitgang, maar wel via de gele tulp-uitgang.

Ik zou zeggen probeer het eens, en post je bevindingen! :)

edit:
Als je nu al die Pioneer breedbeeld (dat moet dan wel n plasma zijn, iets anders hebben ze namelijk niet ;) ) zou kopen, krijg je waarschijnlijk wel kleur-beeld op je tv... Kwestie van pinnen! :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Buzz-01 op 28-05-2004 14:27 ]

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de volgende stappen ga ik dus checken:
1)- dvd instellingen in het menu beter doornemen.
2)- ff kijke of ik die andere scart naar 2tulp+1svhs(schijnt dat svhs beter beeld geeft dan tulp) kan pinnen.(pioneer plasma zal dan ff moeten wachten ;( ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 14:46 ]

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:45:
Okee, de volgende stappen ga ik dus checken:
<knip>
2)- ff kijke of ik die andere scart naar 2tulp+1svhs(schijnt dat svhs beter beeld geeft dan tulp) kan pinnen.(pioneer plasma zal dan ff moeten wachten ;( ;) )
Wat ik hiervoor bedoel, is een kabel van scart naar 3x tulp (geel rood wit). Dit omdat de kans groot is dat jouw tv niet met S-Video overweg kan en daarom maar zwart-wit beeld spuugt. Heeft te maken met luminantie/chrominantie die bij s-video over 2 aderparen komt en in composite over 1 aderpaar. Mijn tip: haal geen scart <-> S-Video + 2 tulp, maar een scart <-> 3 x tulp.

Let even op, scartkabels zijn er twee richtingen op. Jij moet een 3x tulp -> scart (beeld en geluid vanuit de tulpkabel de scartkabel in) hebben, en geen 3 x tulp <- scart (beeld vanuit de scart de tulpkabels in).

[ Voor 16% gewijzigd door Buzz-01 op 28-05-2004 14:50 ]

Flickr

Pagina: 1