Toon posts:

Apple airport i.c.m. ethernetmodem of router/modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb zelf net ook een airport basisstation aangeschaft en heb een adsl verbinding.
Als ik het goed begrepen heb kan ik dus een ethernet modem aanschaffen en dan heb ik in principe geen router nodig? We gaan de adsl verbinding met drie mensen delen, maar ik heb me laten vertellen dat de verbinding niet opengehouden kan worden zonder router?

Misschien iemand die mij de voordelen kan vertellen bij wel of niet een router/modem combi als je het met zijn 3en gebruikt. Is de Airport vanzich zelf al geen router?

De voorwaarden zijn dus dat de verbinding constant open is en dat we alledrie tegelijk wireless gebruik kunnen maken van internet. Er worden 2 winxp pc's op aangesloten en 1 iMac.

Iemand die me hier wat advies over kan geven,

Groetjes,

Chris.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je kan eventueel alleen een modem kopen als je maar 1 verbinding nodig hebt, dus maar 1 client die internet heeft, in dit geval die mac dus.
Zelf zou ik er toch een router bij nemen, omdat dit veel eenvoudiger op te zetten is kwa onderhoud en uitbreidmogelijkheden. Zeker omdat je ook nog 2 windows bakken aan wilt sluiten zal je toch een router moeten hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die windows bakken hebben ook gewoon verbinding via de airport, wat is de functie van de router dan?

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij kan dat airport-base station ook gewoon routertje spelen hoor

Verwijderd

Topicstarter
iemand zei mij dat er maar 1 cpu verbinding mee kon maken ofzo
ik weet niet wat hij daarmee bedoelt eigenlijk, volgens mij kunnen alle aparaten met de airport verbinding maken (maximaal 11?) en de airport routeert in dat geval al het verkeer, het enige wat het modem hoeft te doen is het signaal omzetten. een router is volgens mij niet nodig. maar goed, mijn netwerk kennis is niet bijzonder hoog ofzo

Verwijderd

Topicstarter
maar wat ik ook niet zeker weet is of de verbinding constant open blijft zonder router
iemand die me hier meer over kan vertellen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb wat informatie ingewonnen en het blijkt dat ik aan een ethernet modem genoeg heb. Geen router meer nodig dus. Kan er eventueel zelfs een switch of een hub op aansluiten om zo vervolgens pc's via de kabel aan te sluiten mocht ik dat willen in de toekomst.
Pagina: 1