Case fan's

Pagina: 1
Acties:

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:50
wat is beter meer lucht naar binnen of meer lucht naar buiten b.v. 2fan in blazen en 1 naar buiten, of 1 naar binnen en 2 naar buiten, of moet je ze gelijk houden dus 2 naar binnen en 2 naar buiten
:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?:?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Behalve als je in bezit bent van een Tita Tovenaarkast zal er altijd evenveel lucht in als uit gaan.
Een kast maakt niet ergens de lucht op of produceert nieuwe lucht erbij.
Wat er in gaat zal er ook weer uit komen, niet meer en niet minder.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

gewoon 1 extra fan voor en als het kan achter om de luchtstroom te vergroten,
heel simpel dus,
en zorg dat je kast niet op de grond staat of bij de verwarming om zo niet teveel stof en hitte naar binnen te zuigen.

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

K'eb een goeie luchtstroom in de kast, en ik kan als tip geven er een afvoerslang op te zettu (achterkant) betere afvoer, niet achter de pc blijven hangen (warmte) en hij's een stukkie stiller, 1 Fan voorin, 2 achter. :)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

sowieso meer uit dan in laten gaan, onderdruk schijnt goed te zijn :)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-05 06:44
Op donderdag 21 december 2000 13:09 schreef GeonetiX het volgende:
sowieso meer uit dan in laten gaan, onderdruk schijnt goed te zijn :)
je kan niet meer lucht uit je kast laten gaan dan erin gaat..
ennu overdruk is het beste >> hogere luchtdruk >> lucht kan meer warmte opnemen..

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Kwestie van uitproberen is de beste methode. Ik dacht ook dat in mijn kast het het beste was om een onderdruk te construeren, maar na uitproberen bleek overdruk een lagere temp op te leveren. Dit was dus in mijn kast maar dat wil niet zeggen dat dat bij een ander ook zo is.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Mijn kachelaanjager uit een Renault5 werkt ook goed >:)

• DutchPlayer
  • Laatst online: 11-11-2025
Die fan die voor in je kast, moet die nou naar binnen blazen of naar buiten???
En wat is de maat eigenlijk, en ik heb het over die cooler die je aan de binnenkant voor bevestigd!

Thankzzz,

Mvg,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 14:23 schreef -Stalin- het volgende:
Mijn kachelaanjager uit een Renault5 werkt ook goed >:)
Hehehehehe.

Heb je wel die weerstanden weggelaten/niet aangesloten .. ? .. >:)

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Dutchplayer -> Naar binnen blazen moet ie.
En dan aan de achterkant ergens bovenin eentje naar buiten.
Maat maakt niet veel uit, maar hoe groter hoe beter *D

• DutchPlayer
En weten jullie toevallig welke maat cooler voorin je kast moet? is dat nou 80mm of 60 or whatever?

Want ik zit hier naar dat plastic ding te kijken wat nu op de plaats van de cooler zit en ik denk 80 maar weet het niet zeker!
So tell me!

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Verwijderd

ik zit nou ook met zo'n plastic ding in me tengels uit mijn HQ08.... *meet*.. 11? Hmmz..zal wel 80mm zijn dan... Tja, dat zijn van die rare dingen die je tegen komt wanneer je voor het eerst een pc gaat bouwen... Wat voor merk fans raden jullie trouwens aan?

Verwijderd

Wel eens van een liniaal gehoord!

Dan kun je de daarvoor bestemde gaten in je kast opmeten.;)

• DutchPlayer
EEuuhmm, ik heb het ook opgemeten en de maten komen niet echt overeen met de maten van fans die verkocht worden.
Maybe een beetje verkeerd gemeten :-)

Dus vandaar dat wij het hier even vragen want er zijn vast genoeg mensen die een fan voorin de kast hebben zitten inplaats van dat plastic ding dat er zit!

En merk fan, volgens mij maakt dat niet zoveel uit, ik hoor zer meestal over coolermaster, sunon, en antec ofzo!

Mvg,

DP.

Maar trouwens het is dus 80mm die voorin je kast past, want niet dat de schroef gaten niet overeen komen straks!

Verwijderd

Huh ? :)

Dat plastic ding is toch om een 80mm fan in te klikken zonder schroeven te hoeven gebruiken .. :?

.. of ben ik nu al dronken.. :+

Verwijderd

Op donderdag 21 december 2000 12:46 schreef koekum het volgende:
Behalve als je in bezit bent van een Tita Tovenaarkast zal er altijd evenveel lucht in als uit gaan.
Een kast maakt niet ergens de lucht op of produceert nieuwe lucht erbij.
Zoon kast wil ik wel! :9 dat zou me een hoop lawaai schelen en me buren een hoop overlast omdat ik nu winamp flink opendraai om me fans nie te horen :)

• DutchPlayer
Ooohww, is dat zo dat die plastic dingen zijn om je fan in vast te maken, wist ik niet!

Oke!

Mvg,

DP.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:24

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 21 december 2000 13:26 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

je kan niet meer lucht uit je kast laten gaan dan erin gaat..
ennu overdruk is het beste >> hogere luchtdruk >> lucht kan meer warmte opnemen..
Fout. Overdruk betekend: meer energie opgeslagen doordat de atomen vaker botsen (dat is het effect van luchtdruk) waardoor er juist minder warmte word opgenomen. Meer lucht langs de warme delen van de kast is inderdaad beter. Maar meer lucht door hogere druk is niet de juiste manier. Maar een sterkere fan (hogere CFM) is wel een goede oplossing.

Onderdruk door (een) sterkere fan(s) de lucht naar buiten te laten blazen en een (of meerdere) zwakkere fan(s) de lucht naar binnen laten blazen.

En zorg dat de lucht ongehonderd naar buiten kan. Dus niet je kast tegen de muur en zoveel mogelijk de obstakels van de kast zelf weghalen.

• DutchPlayer
SWW verkoper,

De coolermaster past in de plastic houder van de kast. Kast is de HQ-45.

Uw bestelling wordt vandaag verstuurd.

Weten we dat ook weer!

Is trouwens een 80 mm fan!

Mvg,

DP.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Als je het over de hq-08 hebt, dat plastik gedoe vooronder in je kast, daar kan heel mooi een 80mm fan in die blaast. (teminste, bij mij wel ;) ).
Vervolgens heb ik twee fans bovenin, helemaal achteraan, achter mijn RAID-0 om de warme lucht weg te zuigen.
Temperatuur van mijn kast ligt rond de 25 graden, maar ja, het zijn dan ook gewone, goedkope fans van tientje per stuk.
Binnekort wil ik eigenlijk een casemod doen, door bovenop mijn cpu koeler een grote fan in de zijkant te plaatsen. Probleem met de HQ-08 is dat je die zijkanten helemaal naar achteren moet schuiven... Moeten ze eigenlijk klapdeurtjes van maken ;)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 07 februari 2001 11:47 schreef obsidian het volgende:

[..]

Fout. Overdruk betekend: meer energie opgeslagen doordat de atomen vaker botsen (dat is het effect van luchtdruk) waardoor er juist minder warmte word opgenomen. Meer lucht langs de warme delen van de kast is inderdaad beter.
Klopt, bij samenpersen wordt de lucht warmer. Pomp maar eens een fiestband op en voel de temperatuur van je pompje.

Bovendien kan je helemaal geen echte overdruk krijgen in een computerkast. Er zitten aan alle kanten gaten in.
Er is meer invloed van de wind buiten je huis die al dan niet naar binnen blaast

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1