Toon posts:

[XP] ntfs.sys error*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden stopte mijn laptop ermee.
Bij opnieuw opstarten kwam de melding ntfs.sys is beschadigd.
De oplossing van microsoft heeft geen effect gehad(kopieren ntfs.sys van cd).

Ik dacht er vanaf te zijn door de harde schijf te formatteren en windows opnieuw te installeren.
Dit ging goed dacht ik tot gisteren, tijdens het msn'en stopte pc er weer mee en weer ntfs.sys fout.

Ik dacht er vanaf te zijn door FAT32 te formatteren maar ik krijg er op geen enkele manier nog een OS op.

Bij de search kwam ik uit op geheugen en hd kapot.
Memtest geeft oneindig veel fouten(alles is fout) en hd zou goed moeten zijn volgens checkdisk en scandisk.

Iemand enig idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van geheugen dat brak is? (mobo kan natuurlijk ook als het slot niet meer goed is).
wordt dus over geheugen of mobo vervangen.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ehm, je geeft het zelf al aan :? Je geheugen is kapot.. dus dat zou ik maar vervangen..

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zo'n idee had ik ook maar ik vond het heel gek dat echt alles fout was bij memtest.
Als ie een check deed liepen de errors gelijktijdig mee

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:51
Als ik jou was, zou ik inderdaad je geheugen vervangen. Volgens mij moet je hier toch wel de oorzaak zoeken.

<offtopic>

Toevallig op ROC Zeeland de studie Technische Informatica gevolgd en je diploma daar in 2003 behaald ??

</offtopic>

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op 28 mei 2004 @ 13:12:
Als ik jou was, zou ik inderdaad je geheugen vervangen. Volgens mij moet je hier toch wel de oorzaak zoeken.

<offtopic>

Toevallig op ROC Zeeland de studie Technische Informatica gevolgd en je diploma daar in 2003 behaald ??

</offtopic>
:) yep. dat ben ik. Zo kom je nog eens bekende tegen.

Zal binnenkort geheugen maar vervangen dan. Zal het resultaat hier nog een keer posten. bedankt allen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 14:22 ]

Pagina: 1