Windows 98 staat al 1,5 jaar op deze PC en wil nu voor het eerst defragmentern. Echter dit weigert de PC, alle andere programma's zijn uitgeschakeld dus daar kan het dacht ik niet aan liggen. Iemand een idee?
teveel andere proggies aanstaan die het defragmeteren in de weg staan?
zie ctrl alt del
zie ctrl alt del
[ Voor 14% gewijzigd door OliverBB op 28-05-2004 12:36 ]
Anoniem: 110280
Probeer eens in veilige modus te defragmenteren, dat werkt bijna altijd.
Als het dan nog niet werkt kan het een probleem wezen met de bloksize van je schijf, maar dat komt zelden voor.
Voor het geval dat je niet weet hoe je in veilige modus moet komen.
Druk tijdens het opstarten van de computer herhaaldelijk op F8 totdat je een keuze voor je neus krijgt waar je veilige modus kunt selecteren.
Als het dan nog niet werkt kan het een probleem wezen met de bloksize van je schijf, maar dat komt zelden voor.
Voor het geval dat je niet weet hoe je in veilige modus moet komen.
Druk tijdens het opstarten van de computer herhaaldelijk op F8 totdat je een keuze voor je neus krijgt waar je veilige modus kunt selecteren.
een kennis heeft dit ook. Ik heb hem toen Norton Systemworks gegegeven. Die heeft een programma Speeddisk. Zelfde effect als die van Windows. Dus als je dat toevallig hebt kun je dat ook gebruiken
-- Microsoft Certified Professional --
Ik heb dit ook gehad vroeger. Ik kwam erachter dat een actieve internetverbinding de boosdoener was. Elke keer als hij data binnen haalde, begon het defragmenteren weer opnieuw. Ik heb toen gewoon de UTP stekker eruit gehaald en toen deed hij het wel.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Inderdaad, veilige modus zonder verbonden netwerkkabel does the job
Iig als je de melding krijgt dat hij al 10x opnieuw is begonnen en er nu de brui aan geeft.
Je bent namelijk niet erg helder in je openingspost WAT er precies fout gaat. Krijg je een foutmelding? Crashed je pc? Heb je nu een rokend gat in de vloer?
Aan alleen 'wil niet' en 'weigert' hebben we niet zo veel
Toegegeven, die melding dat hij vanwege veranderde data op je schijf al 10x opnieuw is begonnen is verreweg de meest voorkomende, maar dat kan ik op afstand niet zien natuurlijk
Je bent namelijk niet erg helder in je openingspost WAT er precies fout gaat. Krijg je een foutmelding? Crashed je pc? Heb je nu een rokend gat in de vloer?
Aan alleen 'wil niet' en 'weigert' hebben we niet zo veel
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Pagina: 1