Hoe extra laptop bij netwerk aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 13:28

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey Tweakers,

ff een vraagje.

K heb hier een 4 poorts Alcatel Speedtouch router, en daaraan hangen al 4 systemen (pc van m'n vader, PC van m'n zusje, Laptop van m'n moeder, en mijn PC). nu heb ik gisteren een laptop voor mezelf gekocht :*) en wil ik deze natuurlijk ook aan het netwerk hangen om ermee te internetten enzo.

Dat wil ik draadloos gaan doen in de nabije toekomst (allebij de laptops aan een AP), maar k ben op het moment blut (na de aanschaf van deze laptop :P) dus wil ik het tijdelijk ff met draadje doen.

Maar wat is de beste manier om dat te doen?
Een vriend van me zij dat ik dan in mijn systeem een extra LAN kaartje moest stouwen (heb k hier nog wel liggen) en dan mijn laptop met cross kabel daaraan hangen en zo internet delen.
Maar k heb hier ook nog een hub liggen, dus k zou ook hier die hub neer kunnen leggen en de laptop en dit systeem daar aan kunnen hangen.

wat is de beste manier om dit te doen zodat het nog een beetje lekker snel werkt ook? :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Hub op je switchje aansluiten. Meest eenvoudige. Enige wat daar lastig kan zijn is het wel of niet nodig hebben van een crosscable.

Oh ja, de snelheden van die apparaten moeten wel compatibel zijn

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Hub aan de Speedtouch hangen met normale kabel. Normale kabel in de hub en extra laptop of andere computers eraan. Easy as that. :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Omdat je zegt dat je draadloos wil gaan..
Haal een AP, prik dat in die speedtouch, en gaan...

Oh wacht, dan mis je natuurlijk wel een poort op die speedtouch.
Hmm.. Dan zou ik dus voor die andere lap ook een wireless kaartje regelen. Probleem opgelost, en mamma ook extra blij :)

edit:

Moet verdomme beter leren lezen. Had niet gezien dat je vroeg naar de tijdelijke oplossing. Dus ja.. Hubje.. :P
Heb je wel een crosscable voor nodig, tenzij die speedtouch of die hub een uplink poortje heeft.

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 28-05-2004 12:42 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Hubje aan de ST en je kunt weer vrolijk verder :P

Succes!

Dit topic is gesloten.