catchingfire schreef op 30 mei 2004 @ 09:39:
[...]
Voor jou misschien. Voor 1 bruiloft. Vind je het ook genoeg als je 4 weken op vakantie gaat?
Ik heb laatst 532 foto's geschoten op een bruiloft met een 300D, 1.54MB. En dat was nog gewoon "fine" ofzo.
Zeker als je met RAW wilt gaan experimenteren is 4GB geen overbodige luxe.
ontopic: ik heb een 4GB microdrive uit een Muvo2. Bevalt op zich prima, echter bij ~1% van de "weg te schrijven" foto's gaat er iets mis: hij schrijft dan wel een jpg maar die is invalid. Ook had ik een keer last van het fameuze "tik.. tik.. tik.. error" fenomeen maar dit lijkt weer opgelost te zijn. Kortom: het is goedkoop, je kunt er enorm veel data op kwijt, maar helemaal vertrouwen doe ik 'm niet.
Als je een laptop hebt (zoals ik) of een X-Drive kan dat toch geen enkel probleem zijn?
Tuurlijk als je 4 weken op vakantie gaat is een 4GB geen overbodige luxe, maar met die temp verschillen wil je niet dat je Microdrive crashed! En dan liever een backup op m'n laptop dan alleen een camera

En je moet dus geen Muvo2 kopen blijkt maar weer. Je cam MAG gewoon geen errors wegschrijven. Dat kan je jezelf niet permitteren. Ik heb een IBM schijfje, en die werkt perfect...
Waar je juist op moet letten is de wegschrijfsnelheid! Da's belangrijk als je snel foto's achter elkaar wil schieten, anders een overbodige luxe.
Ik zie dat jij van risico's houdt

maar ik sluit die liever uit