Toon posts:

Kwetsbaarheid Microdrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor m'n Canon 300d ben ik van plan een 4gb Microdrive aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze 'rakkers'. Het gaat me dan vooral om de kwetsbaarheid want het prijsverschil heft het verschil in snelheid (met CompactFlash) naar mijn mening ruimschoots op.

Thanx

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 13:15

YellowCube

Wait...what?

als je op een beetje schappelijk manier met die dingen omgaat, is het OK...
Dat doe je met je 300D ook, dus zo moeilijk lijkt het me niet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 12:21:
Voor m'n Canon 300d ben ik van plan een 4gb Microdrive aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze 'rakkers'. Het gaat me dan vooral om de kwetsbaarheid want het prijsverschil heft het verschil in snelheid (met CompactFlash) naar mijn mening ruimschoots op.

Thanx
Als je bang bent voor de kwetsbaarheid is het misschien ook een optie om meerdere, kleinere Microdrives te kopen.
Bijv. 4 x 1 Gb. Kans is nu wel groter dat er eentje stuk gaat, maar de kans dat je ALLES kwijt bent, is nu kleiner geworden. Een stukje risicospreiding.

Overigens heb ik sinds zo'n 2 jaar een 1 Gb Microdrive en die heeft me nog niet in de steek gelaten. Gewoon geen gekke dingen mee doen (schudden met de flash-kaart, laten vallen, weet ik veel wat).

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb de 4Gb microdrive uit de Muvo van Creative geript en dat werkt reuze goed. Ik ben tijdens het filmen aan het rennen geweest, geen probleem.

Mag ook niet want deze schijft komt uit een mp3 speler en daarmee moet je toch ook muziek kunnen luisteren tijdens het joggen toch? Ik ben niet bang voor een headcrash eerlijk gezegt. Misschien als je de cam laat stuiteren maar daar heb je een nektouwtje voor.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Wellicht geldt het niet voor de nieuwere 4GB modellen, maar mijn 340MB IBM Microdrive van een paar jaar oud vreet erg veel stroom. Ik heb destijds mijn Casio QV-3500 in een bundel combo gekocht met die microdrive. Eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat ik 95% van mijn foto's maak op een gewone 128MB CF, omdat die veel zuiniger is met de accu's.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb een 1GB, en da's meeeer dan genoeg ;)
Ik weet niet wat voor plannen jij hebt, maar ik heb nog nooit m'n kaartje echt VOL geschoten... zelf met de bruiloft van m'n pa niet! (en ik was de hoofdfotograaf :Y).... met m'n 300D) Dus 1 GB of 2 is meer dan zat

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot...

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 20:52
FireArrow schreef op 28 mei 2004 @ 22:47:
Ik heb een 1GB, en da's meeeer dan genoeg ;)
Ik weet niet wat voor plannen jij hebt, maar ik heb nog nooit m'n kaartje echt VOL geschoten... zelf met de bruiloft van m'n pa niet! (en ik was de hoofdfotograaf :Y).... met m'n 300D) Dus 1 GB of 2 is meer dan zat
Voor jou misschien. Voor 1 bruiloft. Vind je het ook genoeg als je 4 weken op vakantie gaat?

Ik heb laatst 532 foto's geschoten op een bruiloft met een 300D, 1.54MB. En dat was nog gewoon "fine" ofzo.

Zeker als je met RAW wilt gaan experimenteren is 4GB geen overbodige luxe.

ontopic: ik heb een 4GB microdrive uit een Muvo2. Bevalt op zich prima, echter bij ~1% van de "weg te schrijven" foto's gaat er iets mis: hij schrijft dan wel een jpg maar die is invalid. Ook had ik een keer last van het fameuze "tik.. tik.. tik.. error" fenomeen maar dit lijkt weer opgelost te zijn. Kortom: het is goedkoop, je kunt er enorm veel data op kwijt, maar helemaal vertrouwen doe ik 'm niet.

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 30-05-2004 09:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad het geval. Ik ga een aantal weken naar Canada en weet natuurlijk niet of ik daar een pc tegen kom om foto's up te loaden en/of te branden. Dan is 4gb echt niet te veel.

En als de kaart een op de 500 opnames verneukt, kan ik daar mee leven. Mits de rest goed blijft uiteraard. Dit worden vakantiefoto's. Bij de geboorte van mijn toekomstige kinderen (!) ga ik echt wel voor zekerheid...

• FireArrow
catchingfire schreef op 30 mei 2004 @ 09:39:
[...]

Voor jou misschien. Voor 1 bruiloft. Vind je het ook genoeg als je 4 weken op vakantie gaat?

Ik heb laatst 532 foto's geschoten op een bruiloft met een 300D, 1.54MB. En dat was nog gewoon "fine" ofzo.

Zeker als je met RAW wilt gaan experimenteren is 4GB geen overbodige luxe.

ontopic: ik heb een 4GB microdrive uit een Muvo2. Bevalt op zich prima, echter bij ~1% van de "weg te schrijven" foto's gaat er iets mis: hij schrijft dan wel een jpg maar die is invalid. Ook had ik een keer last van het fameuze "tik.. tik.. tik.. error" fenomeen maar dit lijkt weer opgelost te zijn. Kortom: het is goedkoop, je kunt er enorm veel data op kwijt, maar helemaal vertrouwen doe ik 'm niet.
Als je een laptop hebt (zoals ik) of een X-Drive kan dat toch geen enkel probleem zijn?
Tuurlijk als je 4 weken op vakantie gaat is een 4GB geen overbodige luxe, maar met die temp verschillen wil je niet dat je Microdrive crashed! En dan liever een backup op m'n laptop dan alleen een camera :/
En je moet dus geen Muvo2 kopen blijkt maar weer. Je cam MAG gewoon geen errors wegschrijven. Dat kan je jezelf niet permitteren. Ik heb een IBM schijfje, en die werkt perfect...
Waar je juist op moet letten is de wegschrijfsnelheid! Da's belangrijk als je snel foto's achter elkaar wil schieten, anders een overbodige luxe.

Ik zie dat jij van risico's houdt ;) maar ik sluit die liever uit :+

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-02 22:35

Erw

Ik zou 1 of 2 snelle 512mb Flash kaartje kopen en een XDrive,dan zit je perfect in je MB's,zo ben je misschien meer kwijt maar ik heb meer vertrouwen in een laptop hdd en CF dan in de Microdrive. (maar wie ben ik)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

FireArrow schreef op 30 mei 2004 @ 16:21:
[...]

Als je een laptop hebt (zoals ik) of een X-Drive kan dat toch geen enkel probleem zijn?
Tuurlijk als je 4 weken op vakantie gaat is een 4GB geen overbodige luxe, maar met die temp verschillen wil je niet dat je Microdrive crashed! En dan liever een backup op m'n laptop dan alleen een camera :/
En je moet dus geen Muvo2 kopen blijkt maar weer. Je cam MAG gewoon geen errors wegschrijven. Dat kan je jezelf niet permitteren. Ik heb een IBM schijfje, en die werkt perfect...
Waar je juist op moet letten is de wegschrijfsnelheid! Da's belangrijk als je snel foto's achter elkaar wil schieten, anders een overbodige luxe.

Ik zie dat jij van risico's houdt ;) maar ik sluit die liever uit :+
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat de Hitatchi 4GB problemen gaf bij iemand, laat staan dat hij crashte. De kans bestaat uiteraard maar is niet groot. Al mijn foto's tot nu toe zijn goed opgeslagen met een normale snelheid (geloof dat hij de 5mb/sec haalt) en ik heb geen foto's met problemen gezien.
En je laptop heeft toch ook een hd aan boord die kan crashen?

Deze schijf is ontwikkeld voor mp3 spelers die mensen gebruiken tijdens het hardlopen. Schok schok schok schok. Ook ik heb ermee gerent terwijl hij aan het schrijven was.

En die temperatuurverschillen snap ik ook niet? Waarom is deze schijf zo gevoelig voor temperatuurverschillen? Je moet zoiezo proberen om met je cam grote temperatuurverschillen te voorkomen.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:26

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik heb zelf ook een 4GB uit een Muvo2. No geen problemen gehad. Ik ben er wel voorzichtiger mee dan met gewone flashcards, gewoon uit voorzorg.

Tip voor toekomsige Muvo2 knutselaars: de nieuwe batch lijkt microdrives te bevatten die niet meer in camera's werken. Ze schijnen alleen nog maar als ata device herkend te worden en niet meer als CF device.

De verkoopcijfers zullen nu wel snel in elkaar storten >:)

Leuke lamp, overigens !!

• FireArrow
Idd, een HD in m'n laptop is ook een stukje schijf die ken crashe. maar ik denk dat de kans dat zoiets groots stuk gaat kleiner is dan een Microdrive.
En grote temperaturen bedoel ik met spanje ofzo :) 40 graden, of warmer...
Ik heb daar zelf eerlijkgezegd geen ervaring mee

maar dit kan zo'n eindeloze discussie worden :/

• bassekeNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Ach, ze hebben een werkende microdrive onder het puin van het WTC vandaan gehaald. Sinds ik dat gelezen heb ben ik niet meer zo bang voor de kwetsbaarheid van die dingen:
http://www.impactdigitals.com/bios/biggart/biggart.htm

voor de foto's: http://digitaljournalist.org/issue0111/biggart_intro.htm (hier hebben ze het over een flash kaart, maar het was een microdrive)
Pagina: 1