[FX5900] Terugflashen wil niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ik heb een Palit FX5900XT en nadat ik hier een behoorlijke lap aan draadjes heb gelezen, heb ik hem geflashed met een Leadtek FX5900 Ultra Bios van www.mvktech.net

Nu snap ik dat dat wat problemen kan geven als je de kloksnelheden op 450/850 laat staan (origineel is 400/700), dus hij staat op 450/780. En dat draait allemaal prima, ik heb verder geen problemen met games. Hij wordt ook niet te warm (er zit een prima koeler op, goed werk van Palit ).

Maar..elke keer als ik mijn pc echt uitzet, dus niet alleen aflsuiten in Windows, maar ook de aan/uit knop bij de voeding eraf zet, dan bij het opnieuw in windows aanloggen ziet mijn driver de kaart niet meer. Ik moet hem dan opnieuw installen, en nadat ik dat gedaan heb, de kloksnelheden weer teruggezet heb, gaat alles weer prima verder en kan ik weer gamen. Omdat ik dit niet echt vertrouw en het verschil maar voor lief wou nemen, heb ik besloten om hem terug te flashen.

Dat lukt dus met geen mogelijkheid. Ik heb Wfflash gebruikt om de Leadteck erop te zetten, en naar aanleiding van tips in de draadjes hierover weet ik dat je nvflash moet gebruiken om het origineel er weer op te zetten. De saveold.rom dan.

Ik krijg elke keer weer andere meldinge, dan kan ie het NV device niet vinden en dan heb ik weer een IO error o.i.d. En ik heb al geprobeerd wijs te worden uit de posts van sommige mensen, maar het lukt me maar niet.

Verdere specs:

Driver: Starstorm 56.72 (origineel nvdia geprobeerd, omega etcetc lukt niet)
CPU: P4 3.2 HT
MEM: 2x 512mb PC400
MB: Asus P4P800 deluxe
HD: 120Gb Maxtor

Specs hebben er misschien niets mee te maken, dat weet ik, maar voor de volledigheid dan maar he.

[ Voor 10% gewijzigd door MacDokie op 28-05-2004 11:52 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

terug flashen is niet altijd meer mogelijk. meestal ondersteund de hardware wel een upgrade maar bij een downgrade geef hij problemen. ik heb het oook gehad met de firmware van een brander. die kon ik daarna dus gewoon weggooien dus succes ermee :P 8)7

Apoc_Ownz

• MacDokie
Fryske_Apoc schreef op 28 mei 2004 @ 11:54:
terug flashen is niet altijd meer mogelijk. meestal ondersteund de hardware wel een upgrade maar bij een downgrade geef hij problemen. ik heb het oook gehad met de firmware van een brander. die kon ik daarna dus gewoon weggooien dus succes ermee :P 8)7
Weggooien doe ik zowieso niet, hij doet het verder wel. Alleen die driver geeft de hele tijd gezeik. Is het echt niet mogelijk om bijvoorbeeld een nieuwere bios van Palit zelf eroverheen te zetten?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Je kan de bios handmatig programeren met jumpers en zo maar dat is hersendodend werk wat je ook kan doen is de bios resetten trek het baterijtje eruit en wacht dan ff als het niet werkt moet je hem handmattig terugzetten mischien kan je op de website van je moederbord fabrikant de orginele instellingen met jumpers terugvinden.

voortaan goed oppassen he als je de bios flashed/tweaked :P

• Fryske_Apoc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-12-2024

Fryske_Apoc

[- Apoc -]

denk het wel denk dat er binnenkort wel weer een bios update upkomt ik hoop voor je dat ie dan weer goed is denk het verder wel hoor. mischien is het alleen deze bios waarmee je systeem klote draait. gewoon effe afwachte op een nieuwe update en hopene dat dan klaar is (8>

Apoc_Ownz

• MacDokie
ja maar...er zitten geen jumpers op. En updates zijn er zat. Ik heb hier wel 10 verschillende biossen waarvan er wel 5 nieuwe zijn dan die er nu op zit. Ik heb deze gekozen op aanraden van een mede-tweaker, waarvan ik zijn naam nu maar niet zal noemen :+

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
het is wel mogelijk, je vergeet waarschijnlijk een commando.
in een van de FX5900XT draadjes staat hoe het moet.
die van leadtek worden zegmaar gelocked na het flashen ;)

• MacDokie
Ok, ik heb dus nu alle draadjes uitgespit. Heb de 2 laatste topics zelfs uitgeprint. De site mvktech.net is down, en daar staat de originele Palit BIOS en een ander kan ik niet vinden.

Ik heb echt de afgelopen 4 uur gezocht om een oplossing te vinden voor het terugflashen naar een orginele bios. Maar zonder resultaat.

Ik krijg dat de Device ID en Vendor ID niet goed is (en ja ik heb verschillende parameters gebruikt met nvflash en wfflash, alles geprobeerd uit de topics)

Onder andere nvflash -2 -f -u - p blaataap.rom en verder -5 en -6 zodat hij niet pauzeert als de id's niet kloppen

etcetcetcetc. Ik wil mijn origineel terug!!

Het is niet dat de kaart niet goed werkt, die doet het prima. Alleen elke keer als ik mijn pc aan en uit zet moet ik de kaart opnieuw installen en dat is gruwelijk irritant.

Wie kan mij vertellen waarom die leadtek bios is gelocked en hoe ik de originele bios weer terug zet.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Pak een PCI videokaart, zet deze in jouw systeem. Zet in de bios Init PCI first aan. Start op vanaf een bootfloppy en probeer dan nog eens te flashen. :)

Edit, natuurlijk jouw beedscherm daar ook even op aansluiten.

[ Voor 18% gewijzigd door Tatsu op 03-06-2004 00:41 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:16
uit ander topic (weet zo niet meer welke) :
Bij het terugflashen naar de originele ROM (eerst bewaard natuurlijk) bleek dit niet door het flashprogramma geaccepteerd te worden. Gelukkig bracht het command "nvflash -o 2 -f backup.rom" uitkomst, en was de kaart weer als vanouds.
Het is dus wachten op een Club3D 5900Ultra BIOS om die te proberen.
Met die commandos zorg je ervoor dat ie toch flashed, ook al wil ie niet :)

• MacDokie
enzoronald schreef op 03 juni 2004 @ 01:03:
uit ander topic (weet zo niet meer welke) :

[...]

Met die commandos zorg je ervoor dat ie toch flashed, ook al wil ie niet :)
Dank u, dank u

_/-\o_

ik heb al zoveel parameters geprobeerd maar deze had ik nog niet gezien.

• MacDokie
Nou het gaat dus nog steeds niet. hij zegt:

"EEPROM override not allowed for write operations"

Hij is dus write protected en ik heb de volgende parameters ook gebruikt om te proberen:

a:/nvflash -o 2 (en 3) -r -j -f PALITORI.ROM

Overigens vind ik het prima als het een Ultra blijft, alleen de driver moet hem elke keer weer opnieuw installeen en klokt hem dus bij nieuwe install direct weer over.

Ik gebruik de starforce 56.72 drivers.

De ID van de kaart is op dit moment:
code:
1
<0> (337h) (10DE,0337,107D,2972) Bus=01h AGP, Device=00h, Func=00h

[ Voor 14% gewijzigd door MacDokie op 03-06-2004 18:22 ]

• MacDokie
Nou het is gelukt. Ik heb met een vgabios.exe progje eerst de nieuwe bios ingeladen en toen zag wfflash ineens dat er een 5950ultra in zat (met een 5900 ultra bios!!!). Toen kon ik hem ineens wel flashen. Heel vaag, maar waar.

Pagina: 1