Toon posts:

Mandrake 7.2 & S3 Savage3D?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een bekend probleem met deze combinatie?

Ik heb een Hercules Terminator Beast (86c391). Tijdens de installatie wordt deze echter herkend als 86c776. :? Onder KDE hangt het systeem dan na een paar seconden. (CTRL-ALT-DEL werkt ook niet meer).

Na configuratie via XF86Config op de juiste chipset zegt het systeem niet de juiste X-server(params) te hebben gevonden en start X helemaal niet meer op.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
je kan tijdens de installatie kiezen tussen twee verschillende X-servers, 3.3.6 en 4.0 (als het goed is), welke heb je nu draaien?

Kijk eens op www.xfree.org onder supported chipsets oid (even zoeken) bij beide servers. Misschien heb je de verkeerde te pakken.

Verwijderd

mandrake 7.2 is xfree 4.01 :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij ondersteunt XFree86 4.x de Savage familie niet.
3.3.6 wel.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Klopt

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

In Xfree 4.0.2 is er echter wel ondersteuning voor de Savage 3D

• balk
  • Laatst online: 07:27
Op donderdag 21 december 2000 13:28 schreef voxell het volgende:
mandrake 7.2 is xfree 4.01 :)
:)
nee hoor, mandrake is een linux distributie, Xfree 4.01 een X-server ;)

Maar tijdens de installatie kreeg ik met mijn matrox G200 kaartje echt de vraag welke ik graag wilde hebben. Het is ook niet zo dat 4.01 = 3.3.6 + meer kaart support. Als ik het goed heb heeft 3.3.6 zelfs meer kaart support. Ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
Die savage kaart wordt met 4.01 nog niet ondersteund, het is wel mogelijk hem te gebruiken, maar dan kun je geen vga hardware acceleratie gebruiken:? de andere optie is dus gebruik te maken van 3.3.6 die hem wel goed ondersteund, en dat ook op volle snelheid.

voor een beschrijving hoe dat zit met het gebruik onder 4.01 kun je kijken op de redhat site, als je daar gaat zoeken naar savage 4 in combinatie met xfree 4.01 krijg je een mooie uitleg hoe het gefixt kan worden

groeten
BRAS

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Als ik jouw was zou ik xfree86 3.3.6 draaien, want voor deze versie van xfree86 zijn sinds kort 3d drivers te krijgen! (binnenkort zijn er ook voor xfree86 4.0.2)

Download de 3ddrivers van utah-glx.sourceforge.net

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt zwaar kl*te.

Ik kwam er niet uit met die Hercules Terminator Beast en heb (omdat ik die toch nodig had) een nieuwe kaart gekocht, een RIVA TNT2 Model 64. En wat denk je....?
Hetzelfde probleem dus... |:(

Config:
Abit BP6 (met QQ bios)
2x celly 400 (op 400 mhz)
128MB 100 Mhz dimmetje
RIVA TNT2 Model 64 32MB (Hercules Terminator Beast met 8 MB doet hetzelfde)
SB LIVE player 1024
Maxtor 13,6 HD (niet op ATA66)
Philips CDD3610 CD-RW

Ik had er ook nog een Pinnacle PCTV Rave TV kaart inzitten. Toen ik die TNT2 erin had geschoven kwam kudzu naast verwijderen van de Hercules ook met een melding dat deze kaart verwijderd was. Heb hem er dus maar uit gehaald en opnieuw geinstalled en nu dus dit.

Als ik de TNT2 kaart via XF86Config handmatig instel start X ook weer niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!!

Ik snap er echt niets van.
Ik heb alleen mijn CMOS gecleand en de laatste BIOS versie (RU) op mijn BP6 gezet.
Verder is alles hetzelfde gebleven.

Het vreemde was echter dat na de BIOS upgrade ook Win2000 niet meer startte. Je kreeg de progress bar en daarna resette het systeem zichzelf. Ik heb wel eerder een repair moeten doen maar dat ging altijd sneller dan deze repair. Meestal kwam het neer op het goed zetten van de /dev/hda settings in boot.ini nadat lilo was geinstalleerd maar nu werden echt bestanden gekopieerd. Al mijn instellingen zijn echter behouden gebleven.

Verwijderd

IK heb hetzelfde probleem met mijn terminator beast met redhat 7

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
ondersteund xfree 4.0.2 geen savage kaarten?

Uit de release notes van v 4.0.2:
A driver (savage) for S3 Savage chipsets has been added.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1