Toon posts:

[Flash] aantal items in een map tellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de topictitel al zegt...

kan ik met flash het aantal items(files) in een map tellen? ik weet dat het met php kan, maar stel dat ik een server heb waar ik geen php op heb draaien, zou het dan ook kunnen?

ik heb het nog nergens gevonden en ga er eigenlijk ook wel van uit dat het niet kan, maar misschien heb ik niet goed gezocht :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dus je wilt met een clientside applicatie de bestanden in een map op de server inlezen...

Enige dat ik kan bedenken is dat je middels de XML-lezer een file-index op een server inleest en parst.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 28 mei 2004 @ 11:45:
Dus je wilt met een clientside applicatie de bestanden in een map op de server inlezen...

Enige dat ik kan bedenken is dat je middels de XML-lezer een file-index op een server inleest en parst.
Ik wil dus een met clientside applicatie de bestaden in een map op de server tellen

inlezen kan wel... maar dan weetie niet waneer die moet stoppen..

concreet voolbeeld:

ik wil een fotoalbum maken in flash... nu moet ik gewoon foto's in een fotomap kunnen gooien en die worden automatisch weergegeven in flash op een overzichterlijke manier...
nu is dit geen probleem MITS ik het aantal foto's aangeef en de foto's logisch nummer...

dat logisch nummeren komt wel goed, maar nu het aantal foto's aangeven. dat wil ik niet handmatig doen en ook niet met een serverside taaltje...
waar haal ik die file-index vandaan dan?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt toch ook directory list rechten op de foto-map zetten? Heb je wel een open dir, maar kun je client side wel (desnoods in HTML vorm) de directory list ophalen volgens mij. Dan hoef je dus je foto's niet eens te nummeren.

Of begrijp ik je nu verkeerd? (Hou dus in je achterhoofd dat je dus wel een open dir draait!)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Dat zei ik dus :) Zorg dat je directory-listing krijgt want dat is gewoon html. Deze kun je met het XML-object in Flash gewoon inlezen en parsen.

Of je de bestanden dan weer wilt geven of tellen mag je zelf weten.