"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
https://fgheysels.github.io/
(ff hardop nadenken) Mijn ww (localadmin) is Muppet. ik ga er van uit dat met een sterk ww cijfers en letters bedoelt worden. dat houdt dus mi in dat mijn eigen ww niet toereikend is.
Dus zal ik toch over moeten stappen op SQL authentication. (einde hardop nadenken)
Wat is dan de switch voor SQL authentication?
dat is toch /SAPWD?
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
welke fout krijg je trouwens precies als je die sapwd switch gebruikt?
Een 'strong pwd' heeft niets te maken met het feit dat je zowel letters en cijfers moet gebruiken; in eerdere versies van SQL Server/MSDE was het wachtwoord voor sa gewoon leeg. Dat willen ze nu vermijden.
Doe het eens zo:
1
| setup /sapwd="mijnpwd" /<switch voor sql authentication> |
[ Voor 92% gewijzigd door whoami op 28-05-2004 11:39 ]
https://fgheysels.github.io/
* instellingebestand lezen
* installeren/configureren <-?
* patch toepassen
* repareren
* verwijderen
* weergeven
* logmodus
Uit geen van deze opties blijkt duidelijk waar je de authenticatie moet instellen.
Bij installeren staat de parameter "/i <pad naar het pakket> " bij, maar dit lijkt me niet wat ik zoek
Ongeldige opdrachtparameters.welke fout krijg je trouwens precies als je die sapwd switch gebruikt?
Zou het kunnen zijn dat ik mijn Windows Installer moet updaten?
Ik heb nu V2.00.2600.1183
[ Voor 23% gewijzigd door its_Muppet op 28-05-2004 11:46 ]
Never underestimate the power of
Agreed. Ik twijfelde en heb hiervoor gekozen omdat hier een zooi MSDE vragen tussen stond.
@ Cameodski
Zover kom ik niet eens! Waar moet ik dat dan aangeven>?Misschien snap ik het niet helemaal, maar je kunt toch gewoon een sa wachtwoord opgeven als de authentication mode op Windows authentication staat.
[ Voor 31% gewijzigd door its_Muppet op 28-05-2004 11:49 ]
Standaard draai je overigens gewoon in Windows Authentication mode. Als je liever Mixed Mode draait moet je ook nog SECURITYMODE=SQL toevoegen als setup-switch (wederom zonder / ervoor.
Arnaud schreef op 28 mei 2004 @ 11:51:
Soms is de oplossing erg simpel: Je moet de / voor sapwd=blablabla weglaten!
Standaard draai je overigens gewoon in Windows Authentication mode. Als je liever Mixed Mode draait moet je ook nog SECURITYMODE=SQL toevoegen als setup-switch (wederom zonder / ervoor.
Dat had ik zelf kunnen verzinnen
THANX!
Verwijderd
Feit is wel dat MSDE niet installeert.
Iemand nog suggesties???
Te weining rechten, vervuilde registry, afgebroken installatie met resten in de temp-directories, niet draaiende windows-installer-service, etc. Je kunt het beste de installatie nog eens draaien met als extra parameters /L*v "c:\msde_instal_logfile.txt". Je kunt daarna in dit logbestand precies nalezen waar de installatie op misgaat.
Met zo'n precieze foutmelding helpt zoeken op Google trouwend ook geweldig. Lees de eerste twee resultaten maar eens (meer mag ook natuurlijk)