Toon posts:

Radeon 9600PRO kapot ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb zo al gouw een weekje of 4 terug een nieuwe PC gekocht (samengesteld), nou had ik in de oude PC de graphische kaart al geupgrade.
Khad daar een Gforce2 GTS inzitten en die trok het gewoon nietmeer :p... dus ik heb zo'n 3-4 maanden terug een Radeon 9600PRO van club3D gekocht. Aangezien die oude PC maar tot 4X AGP ondersteunde heb ik em de hele tijd daarop gedraaid ! Maar toch.... nooit problemen gehad ! Werkte perfect.

Toen ik de nieuwe PC kocht zette ik dus meteen de radeon in me nieuwe moederbord ( KV7 ABIT ) en zette em ook meteen op 8X AGP... nu had ik daar de eerste 2 weken helemaal geen problemen mee gehad ! Maar nu heb ik de laatste tijd dat ik met spellen die toch wel wat van je kaart vergen problemen! Bij HALO bijvoorbeeld krijg ik soms als ik al een tijdje aant spelen ben opeens ontiegelijke graphische bugs.... models die OF NIET , OF FOUT worden gerenderd. Kleuren die niet kloppen. En dan reset de computer gewoon spontaan... Als hij dan opnieuw op is gestart krijg ik een error dat de "radeon 9600 series" verantwoordelijk is voor de instabiliteit van het systeem. Ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd de clock iets lichter te zetten via de omega drivers omdat mij verteld werd dat de kaart overhit raakte !.... werkte ook niet. Nu heb ik em since 5 dagen de hele tijd op 4X AGP staan weer... en int begin leek het erop dak geen problemen meer had... tot gisteren dus. Toen resette de comp weer opeens... zo ongeveer 3X weer gisteren...

Wat is het probleem mensen ?!?! Zou het eventueel aan de voeding kunnen liggen ? Kheb 400W , qua extra casemodding heb ik 3 gekleurde fans en 1 neon... maar dat zou niet zoveel moeten uitmaken op de voeding lijkt me... Plus soms zet ik de coolers gewoon compleet uit om te kijken of het daar aan ligt en dan doet ie het nog... Dus wat is het probleem ? De kaart of toch eventueel de voeding ?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

post al je specs is, met het merk voeding..
De temps in de case, cpu en gpu??

[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 28-05-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De specs van de PC zijn dit :

AMD anthlon XP 2800
256DDR Kingstom
40GIG ATA
Lite-on 8X DVD
Kutbrander van 8X speed lol
Ati Radeon 9600PRO 128MB Club3D
Q-tec 400W dual-fan voeding...
KV7 moederbord Abit

Temperaturen zou ik niet allemaal kunne zeggen... alleen die van de CPU dies altijd rond de 50....

• Hann1BaL

Hann1BaL

Probeer een andere videokaart, gaat die ook kuren geven, dan kan het je voeding zijn. Het liefst wel een viodekaart die ongeveer evenveel vermogen vraagt.

En Q-tec voedingen zijn niet bepaald A-merk voedingen, dus je kan een ander is proberen.
AGP voltage in de bios iets hoger zetten evt.
Fast write uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de AGP voltage al op 1.6V staan.... das het probleem dus niet lijkt me.
Fast write zal ik uitzetten en kijken wat er dan gebeurt... maar zou de kaart niet kapot kunnen zijn dan ? Kheb em niet overgeclocked... maar zou die niet gewoon op een andere manier kapot kunne zijn gegaan ?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Tuurlijk kan de kaart kapot zijn. Dingen gaan ook wel is stuk door niet direct aanwijsbare redenen. Dus probeer een andere kaart en anders retour die kaart..

Verwijderd

Topicstarter
Mwah ik probeer ff hoe het nu gaat zonder fastwrite... als ik dan nog steeds probs heb ga ik terug naar alternate.nl... want kheb der verder nix aparts mee gedaan.
Pagina: 1