opstart problemen

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
als ik de pc van me pa (mijn oude)wil aanzetten lijkt het alsof de monitor geen beeld doorkrijgt van de videokaart..alle lampjes gaan netjes branden maar geen beeld.. en als ik dan wil uitzetten wil ie het niet moet ik hem eerst resetten en dan uitzetten. dit is pas sinds kort kan het komen doordat de videokaart brak is? of is de voeding o.i.d mischien verrot. en soms als ie wel opstart komt ie bij dat mooie win98 schermpje en dan hangt ie druk je op een toest dan gaat ie piepen.. erg irritant

spec: pentium 200mmx
64mb ram
geen id wat voor moederbord als het relevant is kan ik het wel even opzoeken.. maar zit nu op werk.
matrox mistique 8mb
iiyama vision master

iemand enig id?

blup

Verwijderd

Een vriend van me heeft dat ook gehad , probeer eens op te starten met alles eruit dus geen geluidskaart geen printer enz...

als hij nu wel op start is het dus een van die apparaten , bij die vriend van me was het zijn scanner

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
d'r zit weinig in.. videokaart en that's it en jah er hangt een printer aan maar jah dat zal imho niet echt het probleem zijn toch?

blup

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 11:11
en veilige modus (als ie wel opstart???)
als ie veilige modus wel doet, kan je alle hardware weg gooien onder systeem opnieuw opstarten en hardware laten zoeken.

Verwijderd

Dat zijn vervelende problemen.
Kost meestal veel zoek werk.

Bij deze nog wat tips.

Trekt de voeding het nog ?
installeer de minimale benodigde hardware.

Is videokaart nog goed ?
Probeer die van jou even in die van je pa's

Verwijderd

het kan ook heel goed dat je geheugen brak is.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
tjah net wat ik al vreesde.. niet 1 snel antwoord. ;) me ouders zijn gescheiden en me pc staat bij ma.. kan wel heen en weer slepen met hardware maar jah tis zo'n gedoe he ;) hoe kan ik btw het geheugen testen? loop liever niet met 128 mb over straat is zo zonde als het stuk is :)

blup

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
oh nog ff een reply op jnijs hij start soms prima op :) dat is juist het vage..

blup

Pagina: 1