[ADSL] 2 analooge lijnen en KPN + Xs4all doen moeilijk

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Je hebt in 1 woonhuis

- 1 analoge lijn met een on-intressant telnummerA 0123456789 en daarop zit ADSL van Mxstream met als ISP Xs4all.
- 1 analoge lijn met een INTRESSANT telnummerB (wat dus behouden moet worden)

over xs4all ben ik zeer tevreden teminste de internet dienst dan.

nu ik wil dus eigenlijk van 1 analoge lijn af, ik mag telnummer B niet verliezen en xDSL moet blijven bestaan zeg maar, nu lukt het niet voor knp en mxstream om mijn dsl aansluiting te migeren zonder 4-8 weken zonder internet te zitten. :'( :'(

je zou denken dat het makkelijk is je sluit line-sharing af op lijn 1 koppelt het aan lijn 2 je belt met xs4all die doen ook *clickity-click* en je hebt weer internet ..
NOT :(

nu betaal ik 6,- eurie Xs4all en 35 eurie Mxstream ..

ik heb nu besloten om overte gaan naar InterNL net ben ik nog maar 59,95 kwijt voor het zelfde abbo .. en ik vraag het nu aan en sluit het andere af downtime = misschien 1 a 2 weken + extra gratis modem ..

* vso denkt dat dit niet klopt

1) is dit klant vriendelijk ???
2) is dit gewenst
3) is dit de enige manier ?

Tja vanalles

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij zou je gewoon een verhuizing aan kunnen vragen.
Als oude adres geef je op je adres + oninteressante nummer, en als nieuw adres je je adres + belangrijke nummer. Lijkt mij dat de monteur in de centrale dan gewoon de draadjes omwisseld.

Je kan je ook je telefoonnummers om laten draaien. De afdeling telefonie kan dat gewoon fixen zonder monteur. Misschien dat ze daar wat flexibeler zijn.

Verwijderd

little_soundman schreef op 29 mei 2004 @ 02:43:
Volgens mij zou je gewoon een verhuizing aan kunnen vragen.
Als oude adres geef je op je adres + oninteressante nummer, en als nieuw adres je je adres + belangrijke nummer. Lijkt mij dat de monteur in de centrale dan gewoon de draadjes omwisseld.

Je kan je ook je telefoonnummers om laten draaien. De afdeling telefonie kan dat gewoon fixen zonder monteur. Misschien dat ze daar wat flexibeler zijn.
Je zou kunnen proberen om een nummerwijziging aan te vragen in combinatie met het opheffen van de onnodige lijn.
Dit mag officeel niet meer gedaan worden ( nummerwijziging wel ), het wisselen van nummers van lijnen van dezelfde abbonee.
Als je iemand aan de lijn krijgt die dit voor je zou willen doen dan heb je mazzel, mij is het overigens wel eens gelukt, maar goed ik zit niet op het callcenter ;)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 11:21
Stap over op ISDN. Krijg je allebei de nummers op 1 ISDN lijn. Sluit je later weer je ISDN lijn af naar analoog. (weet alleen niet wat de kosten zijn).
Of meld je aan voor ADSL op het belangrijke nummer en laat het andere nummer afsluiten.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:39:
[...]

Je zou kunnen proberen om een nummerwijziging aan te vragen in combinatie met het opheffen van de onnodige lijn.
Dit mag officeel niet meer gedaan worden ( nummerwijziging wel ), het wisselen van nummers van lijnen van dezelfde abbonee.
Als je iemand aan de lijn krijgt die dit voor je zou willen doen dan heb je mazzel, mij is het overigens wel eens gelukt, maar goed ik zit niet op het callcenter ;)
kijk dis wel interresant ! daar heb ik wat aan

Tja vanalles

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

vindt je dat erg?
ik heb poweradsl van xs4all en ik mocht 200+ euro betalen om de verhuizing ook voor mijn dsl verbinding me te laten verhuizen.
(ik ben 1 straat verhuist en ik woon nog in dezelfde wijk)

[ Voor 22% gewijzigd door Ra5a op 31-05-2004 08:12 ]

Imperfectionist.

Pagina: 1