Toon posts:

IP adres Alcatel speedtouch veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij ons thuis hebben we een draadloos netwerk met de overburen. We hebben allebei appart adsl. Bij ons draait het internet nog op een softwarematige router met een :X USB modem, hier wil ik graag vanaf. ;)

Bij ons op de zaak hebben we nog een Alcatel speedtouch 510 liggen, dezelfde als de overburen. Nu is het probleem dat deze Routers op ip adres 10.0.0.138 zitten en ik heb nog niet kunnen uitvinden hoe ik deze kan wijzigen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen. :?

Verwijderd

sja, ik kan het je wel uitleggen, maar niet duidelijker dan in de handleiding al staat. geef je gateway/configuratiepagina een ander ip, en stel een andere dhcp range in.

mocht je dit te ingewikkeld vinden, haal dan gewoon een router bij de mycom, en vraag om eentje met 192.168-ip's. oa smc/edimax.

Verwijderd

zit een webinterface in zo'n speedtouch.. 10.0.0.138 in je browser en dan kan je rustig alles aanpassen wat adressen betreft..
zet alles over naar 192.168.x.x range..
Let op dat je zowel het adres van de router en ook de DHCP instellingen aanpast..
suc6

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Let erop dat je bij het invullen van het nieuwe ip-adres op eth0 ook het subnetmask opgeeft. Je moet het ip-adres zo invullen: 192.168.*.*/24. Hier krijg je dan een subnet van 255.255.255.0, doe je het niet zo krijg je een foutmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 09:52:
zit een webinterface in zo'n speedtouch.. 10.0.0.138 in je browser en dan kan je rustig alles aanpassen wat adressen betreft..
zet alles over naar 192.168.x.x range..
Let op dat je zowel het adres van de router en ook de DHCP instellingen aanpast..
suc6
Natuurlijk eerst de dhcp en dan eigen ip. maakt niet echt veel uit, er is een workaround, maar toch is het zo wel het handigst

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie hebben allemaal gewerkt met een Speedtouch?

Een normale router is makkelijk te veranderen van ip adress maar bij deze is het niet via de webinterface in te stellen (althans ik kan het niet vinden). Een E-tech of een SMC is wel op die manieer aan te passen.

Of ik moet weer eens niet goed hebben opgelet. :Z

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

Korakal

Up up up!

Laten we het op het laatste houden, want het staat er toch echt wel :z

http://10.0.0.138/cgi/ip/
Zie verder de handleiding en korte uitleg van Sn00pN00b en jbalk

Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.