Op mijn stage moeten wij rapporten aanmaken binnen Business Objects. Nu zit ik met het volgende probleem. Bij de SLR (Service Level rapportage) zitten we met een probleempje, ik zal het even kort uitleggen:
Er zijn een x aantal incidenten aangemaakt in de periode van 15-05-04 t/m 15-06-04. Dit hebben wij ook in de query aangegeven.
Nu heb ik een tabel aangemaakt en daarin wil ik de code "max" gaan gebruiken. Nu staat er in de help dat je: Max() en tussen de haakjes: de collum die je wilt berekenen. Nu heb ik dit zo ingevoerd:
Nu geeft ie niet de hoogste waarde, maar telt ie alles bij elkaar op. rara hoe kant dit, en hoe laat ik Business Objects de grootste waarde weergeven?
Beetje omslachtig allemaal, maar ik hoop dat jullie iets hiervan weten...
Er zijn een x aantal incidenten aangemaakt in de periode van 15-05-04 t/m 15-06-04. Dit hebben wij ook in de query aangegeven.
code:
1
| Werk. Afsluitdatum (Datum & Tijd) Between 15-5-2004 00:00:00 and 15-06-2004 00:00:00 |
Nu heb ik een tabel aangemaakt en daarin wil ik de code "max" gaan gebruiken. Nu staat er in de help dat je: Max() en tussen de haakjes: de collum die je wilt berekenen. Nu heb ik dit zo ingevoerd:
code:
1
| =Max(<Doorlooptijd>) Where (<Dienst>="Werkplek ICT" And <Categorie>="Incident" And <Prioriteit>="Laag") |
Nu geeft ie niet de hoogste waarde, maar telt ie alles bij elkaar op. rara hoe kant dit, en hoe laat ik Business Objects de grootste waarde weergeven?
Beetje omslachtig allemaal, maar ik hoop dat jullie iets hiervan weten...