Toon posts:

PSU Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik ga binnenkort m`n special bh-5 chippies van mushkin level 2 op m`n dfi met een 2600 mobile processor zetten, maar dan ga ik dus ook flink oc'en.

In m`n kast heb ik nu 2 outtake fans 2 intake fans 1 midden fan en een blauw neon lamp er in gebouwd. Verder heb ik een dvd rom en een cdr-w. M`n fysieke schijf is een 120 gig SATA hd. Verder maak ik gebruik van een zalman koeler. Voor de noordbrug gebruik ik een passieve koeler van zalman

Nu heb ik een SWEEX 450 watt voeding op het moment, en ik wou dus vragen of het ECHT noodzakelijk gaat worden dat ik een andere PSU neem.

M`n lijnen zien er op het moment zo uit :

http://www.digital-d.nl/stigmata/tweakers/winbond.JPG ( admin foto link maken svp? )

Dan heb ik nog niks geoc'd ( nou klein beetje dan 12 x 200 = 2400 mhz ) Maar ik zit er dus dan aan te denken om 11 x 250/260 fsb te gaan als ik 1 maal dat spul binnen heb gekregen..

M`n vraag is dan ook, wat moet ik doen :S? Ik denk bijna zeker dat m`n core straks op 2 of 1.95 volt moet gaan draaien, en m`n mem uiteraard op max, 3.3 volt.

Help me out :)

mvg,

Orkun

ps : bij het scrollen, hoor je ook diiiiiiit diiiiiit.. dus als ik scrol lijkt wel of er iets met de electriciteit gebeurt.. Je hoort dus de hele tijd een soort van gezoem.. en als ik scroll gaat het weg, en als ik het weer loslaat komt het terug, niet irritant ofzo, maar misschien niet goed vandaar dat k het vraag

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 08:14 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Uit dat screenshot kun je op zich nog niet zoveel opmaken. De spanningen lijken er ok uit te zien, met uitzondering van de 3.3V die wel wat aan de lage kant is.

Waar je vooral op moet letten is de stabiliteit van de spanning. Wanneer deze gaat schommelen vooral met belasting dan, en je systeem instabiel gaat worden dan kan het wel eens aan je voeding liggen.

Ik zou 't dus gewoon eerst proberen voordat je besluit een andere voeding te gaan halen...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Smarron

The bend

Ik vind de afwijking nu al redelijk groot te noemen. En als je richting de 250 gaat, zal het hoogstwaarschijnlijk alleen maar meer worden. Je zult voor zulke hoge fsb-speeds echt wat anders nodig hebben.

En met dat scrollen .. Dat is niet echt goed te nomen IMO.

Maar zoals Youpy zegt: Probeer het gewoon. Een nieuwe voeding kun je altijd nog halen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
MM oke.. Kan het in sommige gevallen ook zijn, dat als je te hoog oc`ed, hij gewoon in het begin scherm van xp nie verder komt en dan reboot? Omdat hij zeg maar het gewoon niet trekt..?

Verwijderd

Absoluut, hij kan overal blijven hangen als je net iets te ver OC'd in het begin van de bootup, halverwege, aan het einde. Kan ook dat het boot up screen vrolijk zijn balkje van links naar rechts blijft duwen tot in de oneindigheid. Of als je al in windows zit en je draait een applicatie die flink wat stroom of processor kracht trekt kan hij er uit flippen.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
.
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 08:11:

Nu heb ik een SWEEX 450 watt voeding op het moment, en ik wou dus vragen of het ECHT noodzakelijk gaat worden dat ik een andere PSU neem.
Je hebt niet de goedkoopste hardware , en wil dit verneuken met een Sweex PSU :? , op die manier wil je ook nog flink OC'en :X .

Ik heb al vaak gehoord dat een Sweex voeding gewoon dood gaat, dan heb je nog mazzel, want er zijn er ook die gewoon letterlijk ontploffen. 8)7

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Voedingen hebben hun plaats in OH:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 4

Daar hoort je vraag thuis, lees eerst dat topic wel goed door :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.