Linksys usb netwerk adapter

Pagina: 1
Acties:

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 08:12
Ik wil eerst even zeggen dat ik pas kort met wireless apparaten aan de slag ben gegaan en nog niet zoveel kaas heb gegeten van netwerken, dus als ik niet geheel duidelijk ben mijn exuseses hiervoor. Ik heb de faq doorgelezen maar kon niets vinden.

Ik heb een Linksys 54G usb netwerkadapter die samenwerkt met een Linksys
WRT54G.

Nu is het probleem dat de USB adapter, ongeacht wat ik ook allemaal probeer , niet verder komt dan een 1 Mbps verbinding. :?

Ik heb de usb adapter in G-only mode gezet, de apparaten staan naast elkaar, ik heb gecontroleerd of de usb poorten van mijn pc in highspeed mode stonden, ik heb een andere kanalen geprobeerd maar niets van dit alles mocht baten. Hoe kan ik controleren of die 1 Mbps die hij aangeeft wel juist is?

Ik heb ook een notebook en die werkt gewoon probleemloos op de 54 Mbps verbinding. Dus de instellingen van het netwerk zijn volgens mij wel correct.

Wie heeft een idee?

Verwijderd

hallo
heb je ook USB 2.0?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 10:47 ]

• ewf2003
Ja, ik heb nog gecontroleerd of de usb poorten in de bios op Highspeed stonden, maar alles staat goed.

Verwijderd

Ik kan uit jou text niet opmaken welk besturingsysteem je hebt en welke SP daar op draait. Windows XP MOET SP 1 hebben voor USB 2.0. Vertel eens wat over je computer zou ik zeggen. Windows 2000 moet geloof ik SP4 hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 11:58 ]

• ewf2003
Mijn pc bestaat uit een Asus P4C 800 dlx , met Windows XP SP1.

Verder heb ik een getweakt KPN ADSL ethernet modem aangesloten op een Linksys WRT54G.
Daarnaast heb ik mijn PC met daaraan de Linksys USB 54G adapter, en verder een Dell Inspiron 9100 notebook met WiFi ingebouwd (54G).

Het vreemde vind ik dat mijn notebook (Dell Inspiron 9100) probleemloos connect op 54 Mbps. Dus naar mijn mening zijn de instellingen in Windows XP correct.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik heb de usb adapter in G-only mode gezet
Klinkt misschien gek, maar zet 'm eens op mixed mode? (zowel AP als client, maar begin met client)

• ewf2003
Als ik nu een bestand van mijn pc naar mijn notebook zou kopieeren op wat voor snelheid zou dat dan moeten gaan? Zou ik zo kunnen checken of die 1 Mbps die Windows aangeeft wel correct is? Of zeg ik nu iet heel raars ?

Ik zit op het moment op mijn werk dus kan nu niets uitproberen.....

• ewf2003
Ik heb ze inmiddels beide op mixed maar helaas geen verandering.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Heb je je AP-router geupdate naar de laatste firmware versie?
http://www.linksys.com/international/default.asp

Let op: je moet ook de nieuwste drivers voor je clients gebruiken na upgrade.

• ewf2003
Korakal schreef op 28 mei 2004 @ 19:53:
Heb je je AP-router geupdate naar de laatste firmware versie?
http://www.linksys.com/international/default.asp

Let op: je moet ook de nieuwste drivers voor je clients gebruiken na upgrade.
Ook dat heb ik gedaan maar het mag allemaal niet helpen, om moedeloos van te worden.
Pagina: 1