Toon posts:

[XP] "C:\bulk\blaat is niet toegankelijk. De mapnaam is...

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de laatste tijd - nadat ik m'n harde schijf indeling heb omgezet naar NTFS - bij sommige mappen de foutmelding

"C:\bulk\blaat is niet toegankelijk. De mapnaam is ongeldig".

Als ik ook maar iets ermee wil doen. Verwijderen gaat dus ook niet.

Als ik partitionmagic wil gebruiken om op fouten te controleren zegt ie dat er nog bestanden open staan, en als ik dan vervolgens met de windows chkdsk utility scan, vindt ie wel wat fouten, maar "moet ik met de /f optie scannen", dat doe ik dan vervolgens, maar die begint dan ook te zeuren over openstaande bestanden, en hij vraagt of ie moet scannen voor de computer compleet is opgestart, dat heb ik óók gedaan, maar de mappen blijven maar bestaan.

In die mappen stonden eerst allemaal bestanden, ik neem aan dat ik die niet meer terugzie, maar hoe krijg ik die mappen weg :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het al eens via een dosbox geprobeerd? Soms wil dat nog wel eens werken als het niet via de verkenner gaat.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 28 mei 2004 @ 07:26:
Heb je het al eens via een dosbox geprobeerd? Soms wil dat nog wel eens werken als het niet via de verkenner gaat.
Dat zal alleen kunnen als DOS start zonder windows (bootdisk??) maar helaas gaat dat ook niet omdat de user NTFS heeft...

Als je toch partition magic hebt kun je alles terug zetten naar FAT32 en vervolgens kijken of het zich wel laat verwijderen.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:50
Je hebt al gedaan wat ik hier had staan...

Controleer eens de rechten op de folders en anders moet je eens een andere tool zien te bemachtigen.

[ Voor 74% gewijzigd door Mozart op 28-05-2004 08:18 ]

PSN: PcDCch

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Volgens mij moet je jezelf gewoon even owner maken van die mappen ...
(eigenschappen/security)

ma ma ma ma ma macron one

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:38
idd:http://support.microsoft.com/?kbid=308421

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op 28 mei 2004 @ 09:14:
idd:http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Volgens mij is dat niet het probleem, en bovendien kan ik die instructies niet volgen omdat ik het hele tabblad beveiliging niet heb, volgens mij omdat ik standaard in de admin modus zit, of om een andere reden, heb ik geen last van ownership gepoep.
Als je toch partition magic hebt kun je alles terug zetten naar FAT32 en vervolgens kijken of het zich wel laat verwijderen.
Dat is wel érg omslachtig, en bovendien heb ik dan de kans weer bestanden kwijt te raken, dus dat is mijn 'twee-na-laatste redmiddel' (na formatteren en het gewoon zo houden :P).

Dit is overigens de fout die checkdisk vind in DOS, maar hij leest dus alleen, dus hij lost het niet op:

http://home.hetnet.nl/~fam-wehrens/images/vagelijk.gif

Uitvoeren met /f of in het begin van het booten hebben dus ook geen nut...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 18:36 ]

• passer
Is het tabblad Beveiliging weg?

Zorg dan eerst dat je dit tabblad weer zichtbaar krijgt. Ga in Windows Verkenner naar Extra >Mapopties > Weergave en dan helemaal onderdaan staat (Use Simple File Sharing) Ned??? Haal hier het vinkje weg. Nu is het tabblad beveiliging zichtbaar en kan je de als Administrator de owner ship overnemen. Nu antwoord op de vraag waarom je er nu als beheerder er niet meer bij kan. Dit komt omdat de rechten niet plaats vinden op de naam maar op een SID (security ID) nummer. Omdat je nu een nieuwe XP installatie hebt gedaan is je SID absoluut anders en dus heb je geen toegang.
(Behalve als je WinXP Home Edition gebruikt. Dan kun je namelijk alleen maar bij tabblad Beveiliging door op te starten in Veilige Modus en in te loggen met een beheers-account)

Binary:
?Ik maak altijd liever gebruik van de engels-talige link: http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;q308421 Niet zozeer omdat de oplossing anders is, maar daar staat tenminste bij dat je in Home Edition in veilige modus moet opstarten om dit te kunnen doen, en bij Professional moet je eerst "Eenvoudig delen van bestanden" uitvinken in Mapopties. Anders zijn de genoemde tabbladen gewoon niet beschikbaar.?

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

TS: een administrator kan niet automatisch overal in, ben je geen owner, en/of heb je geen rights, dan krijg je meldingen dat a: je geen rechten heb of soms b: de map niet te vinden is of beschadigd is.

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op 28 mei 2004 @ 19:28:
Is het tabblad Beveiliging weg?

Zorg dan eerst dat je dit tabblad weer zichtbaar krijgt. Ga in Windows Verkenner naar Extra >Mapopties > Weergave en dan helemaal onderdaan staat (Use Simple File Sharing) Ned??? Haal hier het vinkje weg. Nu is het tabblad beveiliging zichtbaar en kan je de als Administrator de owner ship overnemen. Nu antwoord op de vraag waarom je er nu als beheerder er niet meer bij kan. Dit komt omdat de rechten niet plaats vinden op de naam maar op een SID (security ID) nummer. Omdat je nu een nieuwe XP installatie hebt gedaan is je SID absoluut anders en dus heb je geen toegang.
(Behalve als je WinXP Home Edition gebruikt. Dan kun je namelijk alleen maar bij tabblad Beveiliging door op te starten in Veilige Modus en in te loggen met een beheers-account)

Binary:
?Ik maak altijd liever gebruik van de engels-talige link: http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;q308421 Niet zozeer omdat de oplossing anders is, maar daar staat tenminste bij dat je in Home Edition in veilige modus moet opstarten om dit te kunnen doen, en bij Professional moet je eerst "Eenvoudig delen van bestanden" uitvinken in Mapopties. Anders zijn de genoemde tabbladen gewoon niet beschikbaar.?
Mmmm, ik heb gedaan wat je zei, ik denk toch niet dat het daaraan ligt, vooral omdat ik voorheen nooit last van dit soort dingen had, en nu na het converteren wel, beetje verdacht (ik heb btw wel XP pro).

Bovendien werkt het niet, na een hele tijd ratelen van http://home.hetnet.nl/~fam-wehrens/images/errr.jpg is het misschien wel gelukt, maar deleten gaat nog steeds niet :S

Bovendien geeft checkdisk foutmeldingen....

Verwijderd

Topicstarter
Correctie: het ratelen is nog niet opgehouden, dat werkt ook niet, er is echt wat mis met die mappen...

Ik denk dat ik maar een van de drie opties moet kiezen: lekker die mappen laten leven :P

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 21:38 ]

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-05 18:18
Ik mag aannemen dat je een backup hebt gemaakt van het volume voordat je aan zo'n drastische operatie begon? Hoe dan ook je hebt er al genoegen mee genomen dat de bestanden weg zijn ;).

Geen enkel bestandssysteem is feilloos. En het converteren van bestandssystemen al helemaal niet. Waarschijnlijk is er een fout in het bestandssysteem geslopen die om een of andere reden niet meer gerepareerd kan worden.

Het verstandigste lijkt me om de gegevens naar een ander volume te kopiëren. Dan het volume formatteren naar NTFS in plaats van converteren naar NTFS. Ten slotte de gegevens weer terug kopiëren naar het zojuist geformatteerde volume.

Converteren naar NTFS is sowieso nooit een goed idee. De MFT, de locatie waarin de metagegevens worden bijgehouden, en tevens het eerste bestand op het volume, kan en zal gefragmenteerd worden. Ik geloof niet dat er veel defragmentatie programma's zijn die dat nog kunnen aanpassen.

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

naar de command prompt gaan en de volgende regel intypen

code:
1
CHKDSK /F [enter]

en dan rebooten. als 't goed is gaat ie tijdens het starten een CHKDSK uitvoeren. niet annuleren

éénmaal weer in windows geraken weer de command prompt openen en de volgende regel intypen

code:
1
CHKDSK [enter]

als er geen fouten worden weergegeven typ dan in

code:
1
2
3
C: [enter]
CD \ [enter]
CACLS bulk /G Administrators:F /T [enter]

komt met de vraag "Weet u het zeker (J/N)" druk op J en alle admin users
moeten weer toegangsrechten hebben op de betreffende map.

toets dan in

code:
1
start . [enter]

dit start windows verkenner op in de rootmap. probeer nu eens de map te benaderen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik helaas al geprobeerd, en nu nogmaals,

En die laatse commando's hebben het volgende resultaat:

http://home.hetnet.nl/~fa...ages/blijft_vervelend.gif

Het verplaatsen van de mappen werkt overigens nog wel, en het hernoemen ook
8)7, misschien een belangrijk detail...

edit:
Nog een reboot dan maar :/

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 16:51 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Er zit een / in je filename, dat kan niet. Als je een subdirectory bedoelt, ga dan eerst in de directory waar deze in staat.

Verwijderd

Topicstarter
wacko schreef op 29 mei 2004 @ 16:50:
Er zit een / in je filename, dat kan niet. Als je een subdirectory bedoelt, ga dan eerst in de directory waar deze in staat.
http://home.hetnet.nl/~fa...ges/blijft_vervelend2.gif

• passer
Misschien vind je hier nuttige ideeën: [rml][ WinXP] 'vreemde' file[/rml]

Verder dit idee:
"Wat je kan proberen is je kladblok openen, wat wartaal als inhoud intikken en opslaan.
Bij het opslaan kies je voor het zicht op 'alle-bestanden'. Vervolgens ga je naar de map waar jou winamp bestand in staat en sla je je tekst bestand op met precies dezelfde naam als het winamp bestand. Dan krijg je de melding "Dit bestand bestaat al, wilt u het overschrijven?" Klik op ja, en probeer het nog es te verwijderen."

En hier staat ook iets in die aard: [rml][ WINXP] map is niet te verwijderen![/rml]

Lezen dus maar - veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op 29 mei 2004 @ 18:05:
Misschien vind je hier nuttige ideeën: [rml][ WinXP] 'vreemde' file[/rml]Verder dit idee:
"Wat je kan proberen is je kladblok openen, wat wartaal als inhoud intikken en opslaan.
Bij het opslaan kies je voor het zicht op 'alle-bestanden'. Vervolgens ga je naar de map waar jou winamp bestand in staat en sla je je tekst bestand op met precies dezelfde naam als het winamp bestand. Dan krijg je de melding "Dit bestand bestaat al, wilt u het overschrijven?" Klik op ja, en probeer het nog es te verwijderen."

En hier staat ook iets in die aard: [rml][ WINXP] map is niet te verwijderen![/rml]

Lezen dus maar - veel succes!
MMmmm, dat eerste gaat over bestanden:
De oplossing:
- CTRL ALT DEL, processes.
- Zoek explorer op en End Process.
- Vervolgens ga je naar new task, typ daar CMD in en enter
- je komt in een dos venster.
- Del bestandsnaam.avi, gevolgd door een enter
- typ exit en enter
- CTRL ALT DEL, new task, explorer en enter
klaaar!
Wat volgens mij ook kan met kladblok en dan overschrijven, en dat met die map is ook niet echt een oplossing voor gevonden, volgens mij bestaat er geen oplossing :X

Thx iig :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 21:59 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

dus je hebt ook CHKDSK /F (<- /F) geprobeerd?

als je het goed doet moet je het volgende resultaat krijgen..

klik hier voor plaatje resultaat

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
nIghtorius schreef op 30 mei 2004 @ 03:56:
dus je hebt ook CHKDSK /F (<- /F) geprobeerd?

als je het goed doet moet je het volgende resultaat krijgen..

klik hier voor plaatje resultaat
Jaja, hij doet de bootscan wel, het is overigens wel iritant dat na stap 3 het gelijk weer verdwijnt, en hij verder gaat met booten, ik kan niet eens lezen wat er staat 8)7

Erg vreemd allemaal, ik ga ervan uit dat er geen oplossing bestaat }:O
Pagina: 1