Toon posts:

[XP] installatie stopt door foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Tijdens de installatie van xp krijg ik na de schermen [type f2 for raid bla bla en type f6 for repair] de volgende foutmelding: error D:\xpsp1\base\boot\setup\arcdisp.c.
daarna start de compu opnieuw op.

De compu draait nu 98 SE nl op de c:\ partitie. De compu is een 1800+ 512 mb .....

Echter Hij blijft deze error geven ook na formateren van D:\ en ook na het maken van een nieuwe schone c:\ partitie met Partition magic, waarbij ik de andere partities heb verborgen.

Ik heb het installeren geprobeerd door middel van een upgrade vanuit 98 Se en door middel van een "schone" installatie, het probleem blijft.

Ook heb ik het inmiddels geprobeerd met een andere xp versie, nog steeds dezelfde error.

Ik ben door mijn opties heen en zoek een oplossing?

toevoeging:
de compu heeft al eens XP gedraaid echter liep deze in de soep. vandaar dat die foutmelding van sp1 er in zit. De vraag is nu hoe voorkom ik deze foutmelding bij een nieuwe xp installatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:37 . Reden: extra info ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien je geheugen rot?
Controleer dat eens met http://www.memtest86.com :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
tja het geval wil dat er "nieuw" geheugen in zit, omdat deze al eerder problemen gaven, maar goed zal het proberen.

update:
geheugen is getest en er waren idd meer dan 10 miljoen errors er komt geen einde aan. Dus waarschijnlijk heeft het hier aan gelegen.

thnx

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 12:24 . Reden: stand van zaken ]