Toon posts:

Miljoenste MPEG probleem :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meerdere mpeg bestanden - allemaal home video's natuurlijk - op m'n computer staan. Nou heb ik de divx, xvid, mpeg2.0 (na een beetje gekloot met wat foutmeldingen) en de DivX-Ac3-Codec.rar audio codec geinstalled.

Maar ik krijg de melding "Er is een onbekende fout opgetreden." in windows media player...

En oja, GSpot zegt "n.a." bij codec.

Wat te doen (om de film te bekijken :P), alvast bedankt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:17 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 13:43
Naar de bioscoop gaan :)

Neen serieus... volgens mij gaat het dan toch om copyright-schending en zo. En hoewel we dat allemaal doen, is dat toch niet helemaal de bedoeling hier...

(oke, als jij het ineens home video's noemt, heb ik niks gezegd :) )

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 28-05-2004 00:33 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Zo beter, het gaat natuurlijk niet specifiek om dat bestand, ik wil gewoon dat het werkt...

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:18 ]

Verwijderd

Op CD fikken als een SVCD dan afspelen met PowerDVD.

Edit: ja hoor, ff alles snel veranderen 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:20 ]

Verwijderd

alle codec verwijderen. En dan een voor een proberen en dan kijken of het wekrt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Home-video, huh? Right.. :+

Probeer ffdshow eens.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoe installeer je je codecs? Allemaal losse installaties? Of een codec pack.

Ik had met Gordian Knot CodecPack 1.5 (ofzo) zeer veel problemen altijd, vastlopende explorers, xvid niet altijd even mooi. Echt vanalles.

Sinds ik Kazaa Lite Codec Pack gebruik heb ik al die problemen niet meer.

Dus haal effe alle codecs eraf en probeer een pack.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 00:18:
alle codec verwijderen. En dan een voor een proberen en dan kijken of het wekrt.
Mmmm, heb ik in principe al gedaan, want alle codecs die ik heb heb ik voor bepaalde bestanden geinstalleerd, dus die werken als het goed is.

Alleen de mpeg-codec liep wat te zeuren zoals ik al zei (ik heb "stinky's codec" - 1e hit bij google ofzo -, en eentje van http://www.mpeg.org/MPEG/MSSG/#source), maar ik zou verwachten dat ze het doen, misschien weet iemand welke codec ik precies nodig heb voor het bestand, want dat weet ik dus ook niet precies.

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 28 mei 2004 @ 00:20:

Ik had met Gordian Knot CodecPack 1.5 (ofzo) zeer veel problemen altijd, vastlopende explorers, xvid niet altijd even mooi. Echt vanalles.

Ja ik heb inderdaad losse codec's gedownload, maar ik denk dat ik die codec-packs eens ga proberen, thx voor de adviezen :), ik post nog wel wat als ik er niet uitkom...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 00:30 . Reden: player -> codec-packs ]

Verwijderd

Topicstarter
Pixal schreef op 28 mei 2004 @ 00:20:

U rule :D - met de 'oude mediaspeler' die bij de kazaa lite pack zit werkt het, thx, dat ding is sowieso wel handig, heb ik niet meer altijd dat gekloot met codecs :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

wat is er gebeurd met Nimo :?

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 11:45
De ontwikkeling van Nimo Codec Pack lijkt wel stil te staan, maar dat vind ik nu niet meer erg.

Ik gebruik gewoon FFDShow en AC3-Filter en je hebt nergens problemen mee, kheb zelfs een gehad dat als ik een filmpje afspeelde dat heeft het beeld een andere resolutie kreeg, en als je ergens op wilde klikken moest de cursor 200 pixels naar links staan :S

Maargoed, FFDShow + AC3-Filer = Perfect. Als je .wmv wilt afspelen dan nog de redistributable van Windows Media Player 9 codecs. En misschien Real Player en Quicktime Player alternatives. (gebruik zelf geen real of quicktime filmpjes).

FFDShow
AC3-Filter
Quicktime Alternatives
Real Alternatives
Windows Media Player 9 Codecs

Hoe zit het nu eigenlijk met die Quicktime en Real Alternatives? Zijn die nu wel of niet illigaal? Ik gebruik ze zelf niet, heb ik een hekel aan, maar wil het wel graag weten.

[ Voor 8% gewijzigd door KoalaBear84 op 28-05-2004 13:53 ]

<Homepage>

Pagina: 1