E-tech ADSL (Kom niet meer op internet)

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 23:49
Ik heb recent internet genomen en ADSL. Het werkte in eerste instantie prima.
De problemen toen mijn broer melde dat internet het niet deed. Dus ik zijn settings gecontroleerd. Maar zijn ledje op de router weigerde te gaan branden.
Toen ging ik achter mijn eigen pc zitten en toen deed internet het ook niet meer op mijn pc.

Vanalles geprobeerd en uiteindelijk ook de router compleet gereset. Ook heb ik de router rechtstreeks naast de meterkast gehad.

Ik kan wel mijn router benaderen maar het ADSL ledje blijft constant knipperen. Ook als ik de site van de router open zie ik niet dat ik een IPadres van de WAN heb gekregen. Ik snap er nou niets meer van.

Volgens het boekje moet het aan de verbinding liggen, ik kan er alleen niet uitkomen of dat nog afhankelijk is van de instellingen.

Heeft iemand een idee, of zal het toch ana de verbinding liggen. Het zou dan iig wel heel toevallig zijn dat dat gebeurd is terwijl ik de problemen had met de pc van mijn broer.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:05
Al eens je modem uit en aan gezet, en een pc direct op je modem aangesloten, dus zonder router er tussen?

• MisterE
ik heb al vanalles geprobeerd inclusief compleet resetten van dat ding (met dat gaatje aan de voorkant)

Verder is het een modem en router ineen dus ik kan er verder weinig aan doen, dus mocht ie stuk zijn....

Niemand komt dit probleem bekend voor? Dan ga ik maar eens bellen met publisnet

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 08:09

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

• Wat voor E-tech heb je? 4 poort of 1-poorts?
  • Uptodate firmware? Oude gaf problemen.
  • Welk lampje knippert? Showtime?
  • Post eens een log...kan je zien hoever modem komt met verbinding maken.
Het zal er wel op neerkomen dat ze aan de andere kant een probleem hebben. Bij TweakDSL moet er dan een "lijn reset" worden aangevraagd.

[ Voor 25% gewijzigd door Pastinakel op 28-05-2004 10:11 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

MisterE schreef op 28 mei 2004 @ 00:03:
....
Volgens het boekje moet het aan de verbinding liggen, ik kan er alleen niet uitkomen of dat nog afhankelijk is van de instellingen.
...
Bellen met je ISP, zolang je nog in de webinterface van de E-tech kunt komen werkt de router ok. Je moet je pas zorgen maken als alle lampjes behalve de power uit blijven of enkel zenuwachtig knipperen (heb t genoegen gehad na een mislukte firmware flash)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• MisterE
1/1/1970 0:0:4> CfgMgr: 'Shtm.dlz' module loaded.
1/1/1970 0:0:0> NAPT is enabled
1/1/1970 0:0:0> ATM: Setting up vcc0, VPI=0, VCI=35
1/1/1970 0:0:0> ATM: Detected
1/1/1970 0:0:0> Ethernet Device 0 Detected

Ze zijn nu de dslam aan het resetten. Zou iets met de afstand te maken kunnen hebben. Verdere info volgt :)

• MisterE
jippie, werkt weer :D

Poort was bij hun vastgeslagen....

draadje mag dicht!

• MisterE
ff nog ter aanvulling. Het lag aan het volgende:
E-tech probs icm BBned, wie nog meer ?
Pagina: 1