[A7v333-X] Vcore + Proc

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
ik heb een:

ASUS A7V333-X (via kt400)
512 DDR pc2100
Athlon XP 2400+ (thoroughbred)
Coolermaster HHC-001 (erg goeie luchtkoeling 7k (net een straaljager))
15 X 133 (1.73 vcore)

je hoort veel over Vcore instellingen bij overclocken maar veel duidelijkheid is er niet. er word gezegd in FAQ's dat je het zelf moet proberen. maar niet bij wat nou gevaarlijk is...
ik kan zonder vcore aanpassingen van 2.0 ghz naar 2.25 (zonder enige crashes)
dat is 150 ipv 133. maar als ik dan verder ga krijg ik rare verschijnselen. (blauwe schremen. windows xp die blijft hangen op het al zo iritante bewegende balkje bij het opstarten...)

iemand die ervaring heeft met het verhogen van je vcore icm een goeie luchtkoeling
hoe ver kan ik gaan , wat zijn de grenzen... je hoort wel mensen die hem op 2.05 hebben staan... maar dit lijkt mij een beetje te veel... ik ben vrij terughoudend op voltage gebied (zuinig op je spul zijn :) anders kost je pc zo veel)

iemand een id?

Even niets...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grenzen kun je niet zeggen, dit verschilt weer per proc. Sommige cpus kunnen het dubbele van de standaard nog overleven, andere gaan al moeilijk doen bij 2 tiende meer.

en als je zo zuinig bent op je spul, dan kun je beter niet gaan OCen :P

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
thijs_cramer schreef op 27 mei 2004 @ 23:37:
[...]
maar als ik dan verder ga krijg ik rare verschijnselen.
[...]
Zodra je 'rare verschijnselen' zoals BSOD's of random hangs krijgt is het een goed moment de vcore te verhogen.
Dit heeft uiteraard alleen zin als die verschijnselen niet het gevolg zijn van een cpu die gewoon geen hogere clock trekt.

Kortom (refererend aan de FAQ): gewoon eens zelf proberen ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
dat probeer us zelf vind ik prima maar wil wel graag de grens weten als jullie me een voltage aanraden zou het fijn zijn. ik wil graag de 2.5 ghz halen... dat is 166 mhz front side bus.

PS: over de temperatuur is geen been te breken *krijg morgen water koeling >:) >:) >:) >:)

Even niets...

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
thijs_cramer schreef op 27 mei 2004 @ 23:50:
dat probeer us zelf vind ik prima maar wil wel graag de grens weten als jullie me een voltage aanraden zou het fijn zijn. ik wil graag de 2.5 ghz halen... dat is 166 mhz front side bus.

PS: over de temperatuur is geen been te breken *krijg morgen water koeling >:) >:) >:) >:)
Hoe kunnen wij nou weten hoeveel voltage jouw cpu nodig heeft om de 2.5GHz te halen :?
(Misschien haalt hij dat ook niet eens :+).
Een processor heeft niet zozeer een voltage-grens, maar meer een temperatuur-grens.
Zo kan jouw 2400+ maximaal zo'n 80 à 90 graden aan, maar ik adviseer hier dik onder te blijven ;)
Daarom zeg ik juist: zelf uitproberen. Zolang je niet boven de 2.3v gaat zitten is het allemaal prima :P (je zegt zelf goede koeling te hebben).

Laat ik wel even duidelijk stellen dat jij degene bent die gaat overklokken, dus ben ook jij verantwoordelijk voor eventuele schade die daardoor ontstaat.

Succes. en zoek eens wat meer ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Rone op 28-05-2004 00:00 ]

Verwijderd

pas op met je mobo

heb hetzelfde bord 2 maand op Vcore 2V gedraaid en toen kwam er een gat in van 1 bij 1 cm.....elco is heel men case rondgeknalt

trick and trail 8)7

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 00:00:
pas op met je mobo

heb hetzelfde bord 2 maand op Vcore 2V gedraaid en toen kwam er een gat in van 1 bij 1 cm.....elco is heel men case rondgeknalt

trick and trail 8)7
Hmm, klinkt leuk :)
Is weer eens iets anders dan 'gewoon' doorfikken })

Pesoonlijk heb ik met mobo's nog nooit problemen ondervonden bij een vcore van 2+ volt..

[ Voor 18% gewijzigd door Rone op 28-05-2004 00:04 ]

Verwijderd

De grens ligt op 10 %

Daarna kan windows en mobo gaan haperen.

Ik zeg altijd nooit meer als 10 %

Dus als je 166 Mhz FSB hebt mag je ophogen met MAX 17 Mhz.

Dit met luchtkoeling he.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 22:10:
De grens ligt op 10 %

Daarna kan windows en mobo gaan haperen.

Ik zeg altijd nooit meer als 10 %

Dus als je 166 Mhz FSB hebt mag je ophogen met MAX 17 Mhz.

Dit met luchtkoeling he.
Dit is echt klinkklare onzin. Ook met luchtkoeling.
Heb hier een duron 1600 nu op 2040 lopen, ofwel, een overclock van ruim 27% en een p3 600 loopt hier op 800, 33% meer dus.
Vriend van me had zijn P4 1600 op 2400 lopen, overclock van 66%.

Het verschilt dus per systeem hoever je het kunt pushen en zoals ik al eerder zei, er is geen standaard voor en er zijn geen grenzen. Vaak zijn dat vage japanners die altijd toch weer hoger komen dan dat je denkt dat kan :P
Pagina: 1