Toon posts:

combinatie TakeMS + K7S8X

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal rond gezocht maar kon niet veel topics vinden over het type geheugen TakeMS.

Ik heb namelijk een Asrock K7S8X R3.0 moederbord en ik heb dit geheugen besteld :

TakeMS 256 Mb PC2700 CL2,5

Het blijkt volgens mij dat de chips op dit geheugenbankje, maar aan 1 kant zit.
De memory support list van SIS heb ik al gekeken maar daar stond dit merk er niet bij dus daarom vraag ik of jullie misschien weten of dit geheugen zal werken met dit moederbord/chipset. Want misschien heeft iemand ook dit geheugen met dit moederbord.

Ik hoop echt dat jullie me een antwoord op deze vraag kunnen geven!

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Staat het geheugen in de lijst van Asrock voor dit mobo :? Zo niet heb je geen enkel garantie dat het gaat werken. Sowieso is TakeMS een naam die ik niet eerder voorbij heb horen komen. Probeer te achterhalen welke chips er op de DIMMs zitten, die bepalen namelijk de compatibility, niet wiens sticker er toevallig op de DIMM zit...

Maareh, dit klinkt als el-cheapo wokkietokkie spul. De SiS 735 chipset was notoir lastig qua geheugen, maar het schijnt dat de 748 wat vergevender is. Toch rest slechts een manier om erachter te komen natuurlijk, gewoon uitproberen.

Oslik blyat! Oslik!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

TakeMS (Take Memory Solution lijkt mij) is wel een redelijk bekend Duits merk. TakeMS schrijft vaak niet alle informatie in de SPD-EPROM.

http://www.memorysolution.de/
takeMS
All unsere Erfahrung aus der Fertigung proprietärer Speichererweiterungen haben wir genutzt, um auch bei Markenmodulen eine neue Referenz beim Preis/Leistungs-Verhältnis zu setzen.

Memorysolution bietet mit seinen takeMS-Modulen A-Brand Qualität, höchste Stabilität und Performance sowie 10 Jahre Garantie zu einem faszinierenden Preis.

Als JEDEC zertifizierter Hersteller erfüllen unsere Module natürlich alle JEDEC-Specs sowie die verschärften Anforderungen von Intel. Zudem werden an Produktion, Testverfahren und Endkontrolle deutsche Qualitätsmaßstäbe angelegt, damit wir mit gutem Gewissen sagen können:
takeMS - the Speed you Need.
Compatibiliteit is lastig, dat zul je inderdaad gewoon moeten uitproberen. Ik heb TakeMS (PC3200) voor mijn AMD Athlon64 gekocht en daar werkt het in ieder geval wel prima.

[ Voor 3% gewijzigd door T.T. op 28-05-2004 01:00 ]

Verwijderd

Compatibiliteit is lastig, dat zul je inderdaad gewoon moeten uitproberen. Ik heb TakeMS (PC3200) voor mijn AMD Athlon64 gekocht en daar werkt het in ieder geval wel prima.
jah maar het gaat bij hem om de mobo compatibiliteit ;)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 09:34:
Ja, maar ik gaf niet alleen een reactie op de TS, maar ook op het modje :)
Blijft gewoon kwestie van uitproberen, maar ik heb in ieder geval geen slechte ervaringen met TakeMS.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 09:34:
[...]

www.asrock.com - wederom de enige plek die zekerheid kan bieden.

Het nare is dat je niets aan ervaringen hebt in gevallen als deze- TakeMS kan namelijk verschillende chipsleveranciers gebruiken, dus dat een ander goede ervaringen heeft is geen enkele garantie dat de TS dat heeft :z

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
Asrock K7S8X(E) is niet echt kritisch op geheugen, ik stop er willekeurige zooi in:

- Infineon
- Kingston
- V-Data (WTF is dat? :P)
- TwinMOS
- MDT (brak OEM geheugen waar wel de belabberde specs op staan)

De SiS chipsets zijn niet meer zo kritisch als de SiS735 op de K7S5A destijds. Mijn L7S7A2 met SiS746 chipset vreet ook rustig een V-Data DDR400 CL2.5 module, een Infineon DDR333 CL2.5 module en een V-Data DDR333 CL2.5 module naastelkaar, op een FSB van 166MHz. (AFAIK ondersteunt ie op 166MHz FSB slechts 2 modules, maar ik kan er naast zitten)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hier ook veel brak geheugen (viking exlir/mdt/twinmos,twinmos) en dat draait ook goed, dus het zal het wel doen, de 746 is niet zo kieskeurig kwa geheugen ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:43
SiS746 is idd niet kieskeurig, maar warmt wel op naarmate je er meer dimms in stopt. De met dubbelzijdig tape vastgeplakte heatsink op mijn L7S7A2 was niet meer vast te pakken, chip eronder zal nog veel warmer geweest zijn. Dit na het plaatsen van een 3e DDR333 DIMM.

Heb een hele brede en platte socket A cooler in 2 stukken gezaagd, past mooi op northbridge, nog geen crash gezien :P

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:52
@ TS , Kan gewoon op je mobo TakeMS no problem.

Verwijderd

Topicstarter
ok
hartelijk dank voor jullie reacties!!!!

Groetjes!

Verwijderd

dit gaat zeker weten werken, want ik loop stage bij een pc winkel en ik heb inmiddels al 10 tallen van die bordjes ingebouwd met takems geheugen, en dat ging tot nog toe steeds goed.
Pagina: 1