Toon posts:

19" TFT schermen, te kleine fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst bij iemand een Samsung 192T, hartstikke mooi scherm alleen vond ik de fonts veel te klein. Je moest de fontsize echt verhogen om geen pijn aan je ogen te krijgen (resolutie staat op 1280x1024).
Nadeel is dan dat de font's niet in alle programma's/websites helemaal kloppen.

Nu heb ik vandaag bij iemand een Philips 190S5CS scherm geinstalleerd, en hier waren de fonts wel goed leesbaar zonder iets in te stellen.

Ligt dat dan aan de grafische kaart ofzo?

ps: Ik moet trouwens zeggen dat die Philips er erg goed uit zag. Hij was goedkoper dan de samsung, contrast is dan 500 ipv 750 maar hij is wel 16 ms... vreemd dat ik helemaal nog geen reviews hier over gezien heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 23:04 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Display Properties > Appearance > Font size [normal -> large]

is dit misschien een optie :?

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:03:
Ik zag laatst bij iemand een Samsung 192T, hartstikke mooi scherm alleen vond ik de fonts veel te klein. Je moest de fontsize echt verhogen om geen pijn aan je ogen te krijgen (resolutie staat op 1280x1024).
Nadeel is dan dat de font's niet in alle programma's/websites helemaal kloppen.

Nu heb ik vandaag bij iemand een Philips 190S5CS scherm geinstalleerd, en hier waren de fonts wel goed leesbaar zonder iets in te stellen.

Ligt dat dan aan de grafische kaart ofzo?

ps: Ik moet trouwens zeggen dat die Philips er erg goed uit zag. Hij was goedkoper dan de samsung, contrast is dan 500 ipv 750 maar hij is wel 16 ms... vreemd dat ik helemaal nog geen reviews hier over gezien heb.
lol, dan zou jij m'n 14.1 inch scherm op mijn laptop met 1050x1400 wel helemaal niets vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 09:04 . Reden: typo ]