[Laptop] CPU Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb hier nog een Acer (TI) extensa 600CD staan. Met aanboord een p1 120 mhz.

Nu ik hier (net zoals de meeste denk ik :) ) Bergen met prehistoriese zut, waaronder oude processoren 200, 166, 133 enz.

Nu kwam ik er laasts via via via achter dat deze laptop gebruk maakt van een socket. Volgens mijn net zo`n ding als een 486 mobo waar je een schroevendraaier eronder moet zetten om die cpu eruit te kunnen toveren.

Alleen zijn er 2 problemen/ open vragen:

• Hoe gaat zo`n barrel open? (heb alle schroeven eraf gehaald maar nix :( )
• Tot hoever gaat dit board en wat is de jumper settings?

Via de search had ik een topic gevonden waarin iemand ook zei dat ie zijn 600 had geupgrade. Alleen jammer genoeg geen mail/icq.

Ik heb via deze search gezocht alleen niet echt veel uit. Uit google nix interesants; ik heb op de volgende termen gezocht @ Google:
• Acer extensa CPU upgrading
• Acer extensa 600CD CPU upgrading
• Extensa cpu upgrading.

BVD Meneer aard :)

BTW, ik heb het hier geplaatst omdat ik d8 dat het met cpu`s en mobo`s te make heeft, anders mods sorry :)

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 27-05-2004 22:57 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

meestal zitten er ook nog haakjes aan de binnenkanten van de kappen, die zorgen dat de kappen bij elkaar blijven.
ff platte schroevendraaier er tussen en dan klikt het wel los.

het kan trouwens ook dat je even het toetsenbord er uit moet halen.
daar zit ook nog wel eens een lading schroefjes onder om los te maken.

en upgraden... mjah bijna elke So7 chipset trekt elke So7 chip wel, behalve dan dat je moet uitkijken met P54c en P55c chips (voltage verschil, MMX en nonMMX)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 15:32

DSK

boeiend...

FireWurX schreef op 27 mei 2004 @ 23:00:
en upgraden... mjah bijna elke So7 chipset trekt elke So7 chip wel, behalve dan dat je moet uitkijken met P54c en P55c chips (voltage verschil, MMX en nonMMX)
Volgens mij zal er in die flaptop geen so7 zitten, maar één of andere kleine versie. Upgraden lukt meestal enkel met van die CPU's.

Instelling van het mobo kan ook een probleem zijn, aangezien de laptopfabrikanten meestal draadbrugjes solderen...

BIOS moet het natuurlijk ook ondersteunen

Blog (Linux-related)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Dank BalusC :)
Jensd schreef op 28 mei 2004 @ 11:11:
[...]

Volgens mij zal er in die flaptop geen so7 zitten, maar één of andere kleine versie. Upgraden lukt meestal enkel met van die CPU's.

Instelling van het mobo kan ook een probleem zijn, aangezien de laptopfabrikanten meestal draadbrugjes solderen...

Ik kan wel nieuwe biossen vinden alleen ding heeft geen diskette. Kan ik um gewoon op cd branden dan? Of op de hdd laten flashen?

Het schijnt dat je onder het keyboard moet wezen :+ Alleen hoe moet dat kreng eruit?

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer aard op 28-05-2004 22:49 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Schop :)

Ik heb het volgende bereikt:

• Om het tobo te verwijderen moet je eerst de 2 speaker/schanier kappen verwijderen
• Vervolgens het tobo eruit te klikken
• Om weer vervolgens het hitteschild weg te halen en je bent bij de socket
• Deze geen mmx slikt :(

Wat ik graag zou willen hebben:

• Jumper layout, is dit hetzelfde als een compaq dipswitch layout voor de settings van de pinnnejtes.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jensd schreef op 28 mei 2004 @ 11:11:
[...]

ik heb ze vaak zat met normaal socket gezien... pasgeleden nog een IBM ding met een K6-450 er in... :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1