Toon posts:

Gebrande DVD wil niet afspelen op DVD Speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem

Afgelopen maandag had ik nog een NEC ND1100A Dvdbrander. Hier heb ik drie van mijn orginele films gebrand op een DVD+R van ARITA. Ik gebruik hiervoor ANYDVD en CLONEDVD2. Nu had ik dinsdag een firmware upgrade gedaan voor deze drive alleen is het mis gegaan en is ie overleden.

Volgende dag heb ik van mijn werk een SONY DRU500A meegenomen. Om verder met mijn backupplan te gaan. Ik heb daarna de drive in mijn computer geplaatst. daarna twee nieuwe dvd gebrand met dezelfde configuratie als hierboven gebruikt.

Nu doen deze dvd's het niet in mijn dvdspeler en die andere met de NEC gebrande dvd's wel. Ik heb nix aan de isntellingen gewijzigd.

Kan iemand mij helpen of weet waardoor dit zou kunnen komen !!!!!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Wellicht kan die Sony niet goed overweg met de gebruikte media. probeer eens kwaliteits-media of een firmware-update (als je durft). De uiteindelijke kwaliteit van een gebrande DVD is afhankelijk van de combinatie tussen DVD-brander en media. Je kan ook ff zoeken, misschien op de website van Sony, met welke media de Sony het beste overweg kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronnie_T op 27-05-2004 23:55 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Is het misschien niet zo dat je DVD-speler geen +R lust?
Ik zeg dit omdat de Nec misschien standaard de Booktype op DVD-Rom zet terwijl de Sony dit helemaal niet kan.

Bekijk je gebrande schijfjes van je Nec eens met DVDinfopro en vertel ook eens wat voor merk/type je DVD-speler is

"Soylent Green is people!"

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Hij gebruikt dezelfde media, alleen een andere DVD-brander. Nec zet het booktype niet standaard op DVD-Rom, tenzij je dit zelf specifiek aangeeft in het brandprogramma. Je kan het booktype van een DVD (ook nadat ie gebrand is) uitlezen met DVD-Identifier.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Topicstarter
Idd zo is het precies, maar laat ik die firmware maar niet doen want als het weer mis gaat dan is mijn chef boos denk hahahhaha

Maar ik denk dat ik gewoon ff wacht op mijn NEC2500 als ik die dan krijg tenminste

Maar als er nog mensen zijn met goede ideeen kom maar op !!!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 09:55
Bij een kennis van mij werkt +R ook niet, ook hij heeft een sony, in principe slikt die alles behalve +R, +RW -R(W) slikt ie bv. wel, dus daar is je probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een NASHUA DVD-R

ff een backupje maken

Kijken of ie het doet

Bedankt voor jullie reacties, jullie horen nog van me

Verwijderd

Topicstarter
HEHEH

Het klopt bij een DVD-R doet ie het wel in de verschillende DVDspelers

Mooizo kan ik weer verder ff nieuwe dvd'tjes halen hahah

Bedankt hiervoor GEERT01